Jump to content

"Rengasrikko" valo palaa


rattleseed

Recommended Posts

-02 Coopperiin pamahti sitten rengasrikon/paineen hälytysvalo palamaan. Onko ABS-antureitten vaihto edessä vai mikä? Paineet on kohdallaan ja auton oma resetointinappi ei auta asiaan.

Onko vinkkejä tai kokemusta mistä kannattaa lähtä eteenpäin. (vikakoodilaitetta odotellaan viellä postista)

Link to comment
Share on other sites

Kyllä ABS jarruttaa niinkuin pitääkin... se pyörimisnopeuden tunnistinhan ilmeisemmin on yhteydessä abs boxiin. Muita valoja ei siis pala. kuin se renkaan kuva jossa huutomerkki sisällä. Vaikuttaakohan katsastukseen? Joo, nää nykyautojen värisuorat on aivan helvetistä kotoisin.

Link to comment
Share on other sites

Itselläni myös 2002 vuoden Cooperissa on pari kertaa ruvennut samainen rengasrikkovalo palamaan. ABS-tunnistin valvoo rengaspaineita epäsuorasti ja lähettää signaalin rengasrikkojärjestelmälle, mikä saa merkkivalon palamaan. Eli jos jonkin renkaan paine on päässyt laskemaan niin valo syttyy palamamaan. Järjestelmä voi saada häiriötä myös liukkaalla ajamisesta tai ns. urheilullisella ajotavalla ajamisesta missä renkaat ovat päässeet luistamaan tai kiihtys on ollut kova. Minulla valon syttyminen johtui siitä, kun yhden renkaan paine oli hieman laskenut ja toisella kertaa olin kiihdyttänyt rajusti märällä tiellä.

Minin ohjekirjan mukaan rengasrikko merkkivalon saa sammutettua kun ensin laittaa avaimen virtalukossa asentoon 2. Sitten täytyy painaa käsijarrussa alhaalla olevaa nappia, missä rengasrikon kuva, niin kauan, että merkkivalo mittaristossa palaa muutaman sekunnin keltaisena. Sen jälkeen auton saa käynnistää ja voi lähteä ajamaan. Viimeistään muutaman kilometrin ajon jälkeen valon pitäisi sammua.

Minulla ei jostais syystä ihan noiden ohjeiden mukaan toiminut, mutta painamalla rengasrikko nappia pohjassa ennen virtojen päälle kytkemistä tämä aktivointi onnistui. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...