Jump to content

Vetonivel ongelma


Holz

Recommended Posts

Hei minitietäjät!

 

Tuli alkukesästä ostettua mini ja laitettua se katsastuskuntoon 5 vuoden seisonnan jäljiltä. Muutama sata km sillä vain on tullut päästeltyä, kun vanha 850 kone otti ja levisi. Aivan uusi tuttavuus on tämä mini ja apuja olisinkin vailla:

 

Nyt olisi koneenvaihto menossa ja vastaan tuli odottamattomia ongelmia..

 

Vanha kone oli 850nen, jossa vetoakselien sisemmät nivelet kumiristikoilla sekä u-pulteilla. Toisessa päässä akselia vakio rumpujarrut.

 

Nyt tilalle olisi menossa uudempi 1000 kone, jossa sitten laatikon päässä vakionopeusnivelet.

 

Täytyykö tässä nyt etsiä ja vaihtoo kokonaan vetonivelet 1000 mallista vai voiko noihin 850 akseleihin vaihtaa pelkästään nuo sisemmät vakionopeusnivelet? Näyttäisi ainakin minitron niitä tarjoavan kohtuu hintaan.

 

Sitten vielä yksi ongelma on tuo kuskinpuolen koneenkorvake. Mistähän siihen kävisi korvake, kun näyttäisi olevan kovin erilaiset noissa 850/1000 koneissa.

Jos jotain muutakin on mitä pitää tällaisessa koneenvaihdossa huomioida, tietoa otan kiitollisena vastaan.

 

Löytyisikö apuja, niin pääsisi mini vielä liikenteeseen tälle kesälle. On sillä vaan niin kiva ajella ja irvistellä 8)

Link to comment
Share on other sites

Koneenkorvake käy vanhastakin, vetarit olis helpoin vaihtaa jos jostain löydät. Pari muuta vaihtoehtoa:vaihda laatikko vanhasta tai sitten ulostuloakselien vaihto.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Peräkoppa auki ja tasauspyörästön purku, eli aloittelijalle aika paha. Oletko kysynyt Minitronilta niitä vetareita?Oli ainakin käytettyjä joku aika sitten.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...