Jump to content

Cooper D moottorivika 100 000km


Jone10

Recommended Posts

Onko muilla ollut ongelmia Cooper D:n moottorin kanssa. Omani on Vm 2008 ja n. 100000 km kohdalla moottoriin tuli vika. Autoon ollut nyt kuukauden Hertsikan Laakkosella. Moottorista on imusarjat sulaneet ja todettu että kahdessa sylinterissä ei ole paineistuksia. Syyksi epäilty venttiilien vuotamista.

 

4 viikon aikana Laakkonen ei edelleenkään tiedä miksi näin on käynyt. Yksi mekaanikko väitti jopa puhelimessa että syynä on edellisen omistajan liian hiljaisella vauhdilla ajaminen. Itse olen ajanut autolla 40000 km ja kiihdytellyt kyllä vauhdikkaasti, joten kai karstat nyt olisi sieltä pois lähteneet...? Ongelman ratkaisuksi esitetty että kootaan kone uudelleen uusilla tiivisteillä ja koneistetuilla venttiileillä ja katsotaan toimiiko auto... Pulju ei suostu antamaan minkäänlaista aikataulu eikä hinta-arviota. Täysin epäselvää saanko autoa takaisin edes 2 kuukauden odottelun jälkeen...

 

Muilla vastaavia ongelmia moottorin tai Laakkosen uskomattoman hitaan työskentelyn/ tietämättömyyden kanssa?

Link to comment
Share on other sites

Konetta ei siis ole vielä purettu? Jos näin on, vaadi hinta-arvio vaikka kuluttajaneuvojan avulla, ellei se muuten irtoa. Siitä ei saa muistini mukaan poiketa 15% enempää. Ellei hinta-arviota tule, niin sitten ottaisin auton ulos ja seuraavaan pajaan.

 

Enhän mä kuitenkaan moottoreista sen isommin ymmärrä. Maalaisjärjellä arvelisin, että jos imusarja sulaa, niin lämmöt ovat käyneet (jostain syystä) erittäin korkealla.

Link to comment
Share on other sites

Tuntuu olevan sama homma, kuin mulla oli kanssa loppujen lopuksi! Aluksi epäiltiin olevan tulpan pala koneessa, mutta loppujen lopuksi homma meni niin, että kone hävitti jäähdytysnestettä todella paljon, myös edellisellä omistajalla, päätellen hänen postauksistaan tänne. Ja kone kun oli tarpeeksi monta kertaa liian kuumana, oli sulanut tiivisteitä sekä osittain kansi ja pari venttiiliä :(

 

Käytin laakkosella, eivätkä osanneet sanoa yhtään mitään syystä eikä aikataulusta saati kustannuksista. Otin pois Laakkoselta ja hinautin Perttulaan yhteen pikkupajaan, jonka omistaja on vanha rallimeksu, ja hän sitten laittoi koneen kondikseen. Aikaa meni yhteensä pari kuukautta osien odottelun takia ja hinta oli n. 3.000 erkkiä. Mutta sen jälkeen on toiminut erittäin hyvin :P kop kop kop, sanoo pää kun siihen koputtaa!

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...