Jump to content

Värikoodeja


soppa

Recommended Posts

Olikos Miniin saatavissa väreissä alkuperäisenä jokin musta väri? Löytyisikö tälle jokin koodi vai täytyykös vaan katsella kartoista mieleinen sävy ::)  Sit vielä katon maalauksesta, oliko se nyt sit jokin old english white vai löytyykö sillekkin joku koodi? Tietääkö maalari varmasti mikä sävy toi olisi? Vielä yksi kysymys, maalataanko katto sinne korun pohjalle rajaten siinä muuten korin väriin vai nostetaanko valkoinen vielä kourun yläreunaan asti? Ilmeisesti kouru jää muun korin värikseksi ulkopuolelta ::)

Link to comment
Share on other sites

Meinaatko maalata auton mustaksi ja katon valkoiseksi? Minun kilpa-autoni on nimen omaan musta (mustan sävystä ei tietoa) oldenglishwhite katolla..

 

Kuva

Tonen Kuva

Kolmas kuva

 

Jos nyt maalaisin en maalaisi kattoa enään old english whiteksi koska on liian kermanvärinen omaan makuun varsinkin mustan seurana. Valitsisin jonkun kirkkaamaan valkosen esim Glacier White.

Link to comment
Share on other sites

Meinaatko maalata auton mustaksi ja katon valkoiseksi? Minun kilpa-autoni on nimen omaan musta (mustan sävystä ei tietoa) oldenglishwhite katolla..

 

Kuva

Tonen Kuva

Kolmas kuva

 

Jos nyt maalaisin en maalaisi kattoa enään old english whiteksi koska on liian kermanvärinen omaan makuun varsinkin mustan seurana. Valitsisin jonkun kirkkaamaan valkosen esim Glacier White.

 

 

Kyllä olisi tarkoitus pistää auto mustaksi ja katto valkoiseksi 8-) Mikäs se oikea tapa on sit rajata tuo kato maalaus kourujen osalta?

Link to comment
Share on other sites

vähän kaavailin omaani väriksi brg ja kattoon old english white. onkohan jollain suomessa just tota yhdistelmää, kiinnostais nähdä ennenkun menen maalikauppaan.. sen verran värisilmä karsastaa. varmaan löytyis netistäkin mutta kun ei jaksais surffaa montaa tuntia, kuitenkaan niistä kuvista tiedä onko ne just tarkalleen noi mun värit. toisaalta, onhan brg:n sävyjäkin käsittääkseni vaikka kuinka..

 

kiitos tosta värin rajaukseen liittyvästä vinkistä, mielessäni ehdin jo pohtia että kuinkahan toi tulis toteuttaa.

Link to comment
Share on other sites

vähän kaavailin omaani väriksi brg ja kattoon old english white. onkohan jollain suomessa just tota yhdistelmää, kiinnostais nähdä ennenkun menen maalikauppaan.. sen verran värisilmä karsastaa. varmaan löytyis netistäkin mutta kun ei jaksais surffaa montaa tuntia, kuitenkaan niistä kuvista tiedä onko ne just tarkalleen noi mun värit. toisaalta, onhan brg:n sävyjäkin käsittääkseni vaikka kuinka..

 

kiitos tosta värin rajaukseen liittyvästä vinkistä, mielessäni ehdin jo pohtia että kuinkahan toi tulis toteuttaa.

Löysin ainakin yhen British racing green/valkonen yhdistelmän

 

Mikäköhän noissa sportspackeissa on tuo katon väri sillä tuski non old english white.. Ja noissahan tuo BRG taitaa olla helmiäis eli mica väri..

Link to comment
Share on other sites

Mikäköhän noissa sportspackeissa on tuo katon väri sillä tuski non old english white.. Ja noissahan tuo BRG taitaa olla helmiäis eli mica väri..
Noita BRG-sävyjä on useampia ja sävyt vielä aurringon yms. ansiosta aikojen saatossa vielä muuttuu toisiksi. Mulla on 98-mallisessa:

 

kori

----

RCR / HAM / BLVC 1216 / British Racing Green 2

 

 

katto

------

SMM / NAL / BLVC 1218 / White Diamond 2

 

 

Tuossa siis kummallekin värille kaikki samaa asiaa tarkoittavat koodit. Maalikaupan koodeista löytyi tuolla BLVC-koodilla sävytysliuskat. Oli ainakin 5 eriväristä liuskaa samalle värikoodille. Liuskat käsissä kauppias tuli auton viereen ja verrattiin niistä lähimpänä oleva.

 

Tuolta löytyy lisää väreistä.

Link to comment
Share on other sites

Mikäköhän noissa sportspackeissa on tuo katon väri sillä tuski non old english white.. Ja noissahan tuo BRG taitaa olla helmiäis eli mica väri..
Noita BRG-sävyjä on useampia ja sävyt vielä aurringon yms. ansiosta aikojen saatossa vielä muuttuu toisiksi. Mulla on 98-mallisessa:

 

kori

----

RCR / HAM / BLVC 1216 / British Racing Green 2

 

 

katto

------

SMM / NAL / BLVC 1218 / White Diamond 2

 

 

Tuossa siis kummallekin värille kaikki samaa asiaa tarkoittavat koodit. Maalikaupan koodeista löytyi tuolla BLVC-koodilla sävytysliuskat. Oli ainakin 5 eriväristä liuskaa samalle värikoodille. Liuskat käsissä kauppias tuli auton viereen ja verrattiin niistä lähimpänä oleva.

 

Tuolta löytyy lisää väreistä.

Okei siis sports packeissäkin on ollut sekä British Racing Green 2 ja British Racing Green 3 (BLVC 1279) värejä.. Ja tuo kolmonen on ilmeisesti Mica kiteellä. Veikkaan että se old english white voisi olla tuon vihreenkin rinnalla liian kermanvärinen..

 

Ps. Joku jolla on oikeudet voisi lisätä nuo kaksi minien väri linkkiä sinne mini linkit topicciin..

Link to comment
Share on other sites

Okei siis sports packeissäkin on ollut sekä British Racing Green 2 ja British Racing Green 3 (BLVC 1279) värejä.. Ja tuo kolmonen on ilmeisesti Mica kiteellä. Veikkaan että se old english white voisi olla tuon vihreenkin rinnalla liian kermanvärinen..

 

vähän kanssa pelkään että old english white näyttää jopa keltaiselta brg:n rinnalla.

toisaalta Nik0:n linkittämässä kuvassa katon valkoinen näyttää mun silmään jotenkin "kovalta". no ehkä se on vaan mun karsastava värisilmä.. tai valo. tai mikä vaan.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...