Jump to content

Lämppärin puhallinmoottori


soppa

Recommended Posts

Onko nyt niin, että jossain vuosimalleissa on puhallinmoottori siellä lämppärin sisällä ja jossain kuten esim. minulla on puhallinmoottori konetilassa? Vai löytyykö ne molemmat mahdollisesti? Pystyisikö puhallinta mitenkään "virittää" koska alkaa puhallusteho loppua kun alkaa nämä kosteat aamukelit lisääntyä! Onko kukaan esim. yrittänyt laittaa moottoritilassa olevaan puhaltimeen "ylimääräisiä" siivekkeitä? Katselin vain, että puhaltimen sisällä oleva siipisysteemi on aika pieni, joten jos sitä hiukan suurentais lisä siivekkeillä? ::) Kannattaako vai onko joku kokeillut jotain muuta "viritystä"?

Link to comment
Share on other sites

Mk 1 ja MK2:ssa oli puhallinkotelo konehuoneessa, paitsi Cooper S:ssä, joissa sillä paikalla oli jarrutehostin.

 

Mk 3:ssa puhallin vaihtui kaikkiin hytin puolelle lämppärikoteloon. Eli sinulla ei ole puhallinta lämppärikotelossa, paitsi jos joku on asentanut sinne uudemman Minin lämmityslaitteen puhaltimineen. Jos siellä on puhallin ,näet sen päädyn kuskin jalkatilan puolelta lämppärin sivulta. Jos sulla on puhaltimella varustettu lämppäri, jossa se ei kuitenkaan ole toiminnassa, niin siitä on todennäköisesti haittaa ilmankululle !?

 

Omasta kokemuksesta konehuoneen puolella oleva puhallin on jopa tehokkaampi kuin lämppärin kotelossa oleva ja ainakin selvästi hiljaisempi.

Link to comment
Share on other sites

Kannattaa muuten tarkistaa että puhallin pyörii oikein päin !! Jos akun napaisuuksia on käännetty tai puhaltimen johdot muuten vaan väärin kytketty!!

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...