Jump to content

Runkolaakeri 998?


Jamppa Maijala

Recommended Posts

Moi

 

Kyseltiin asiaa puhelimitse johon en osannut vastata, täältä apu varmaan löytyy.

Kyseessä 90 luvun alun 998 moottori kaasuttimella. Runkolaakerit, se lukitusnasta vain lohkonpuoleisessa runkolaakerissa reunassa ja kansissa keskellä.

En ole itse tavanut koskaan keskellä olevaa laakerin hyppylää. Ehdotin että jos kannet olisi vaihdetut mutta siltikin mistä? Eli onko noita ihan oikeesti ollut Mineissä ja mistä osia? Ongelma ei ole todellinen ongelma mutta mielnkiintoinen.

Toinen kyssäri onko 998 moottoreissa jossain ollut vakiona tasapäämännät? 998 Cooperissa? kolmella renkaalla+ö-rengas? :o

Link to comment
Share on other sites

Vannomaan en mene, mutta minulla on mielikuva että vanhoissa 998 Coopereissa on ollut alunperin tasapäiset "powermax" männät.

Ainakin yhdessä ns. "tehtaan 998 cooperin vaihtomoottorissa", joka haettiin n. 20v sitten Lahdesta, mikä se Roverin liike nyt olikaan?

Link to comment
Share on other sites

Vanhoista Coopereista en menis vannomaan et tasapäisiä olisi käytetty, sitävästoin ns. D-raise mäntiä käytettiin kyllä puristussuhteen nostamiseksi. Kun palotila 998 Cooperin 12G295 kannessa on suurin kaikista Minin kansista.

A+ 998 moottoreissa (Mini ja Metro) käytettiin ihan vakiomäntänä Roverin TAM2051 tasapäistä mäntää. Erittäin hyvälaatuinen mäntä, toimii kisakäytössäkin. Ei ole kuin yks revennyt irti kangesta vanhuuttaan "pikku" kierroksilla ;)

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...