Jump to content

Cooper Clubman 1,6 D


Clubman
 Share

Recommended Posts

Otsikon mukainen auto tuli haettua Saksasta. Autolla on rullattu 110 tkm,reiluhkot kilometrit pitänevät paikkansa 3 vuoden ikäisessä autossa.

Onko tässä 1,6 D:ssä nokkahihna, ja mikä on vaihtoväli? Huolto infikaattori näyttää vajaata 10 tkm, eli 120 tkm. Tarkoittaisko tuota?

Ajoin auton Tanskan ja Ruotsin kautta Suomeen, reilu 2000 km, hienosti toimi. Kulutus pikkasen reilu 5l/100 km ja ajo todella reilua;

Saksassa 150 - 190 km/h, Tanska ja Ruotsikin läpi 140 - 150 km/t. Ei paha kulutus noilla nopeuksilla (ihan oikeita navi nopeuksia).

 

Onko näihin mistään saatavissa Suomenkielistä käyttöohjekirjaa, joko netistä ladattavissa (kuten Volvot) tai ihan paperiversioita?

 

Tullessa Suomen puolella alkoi rengashälytin (paine) palaa, paineet kuitenkin ok. Onko näistä antureista kellään mitään kokemusta.

Huomenna pitäisi vääntää nastat samoille vanteille ja jos anturissa vikaa sille voisi ehkä tehdä jotain.

Voiko tuon anturin kytkeä jotenkin pois, vain onko peräti pakollinen, kun sellainen ilmeisesti on...

 

Auto hankittiin perheen naisväelle, ja oli paljon odotuksia parempi ajaa. Omaan 2010 V70 Volvoon verrattuna melkeimpä parempi!

Link to comment
Share on other sites

Onko tässä 1,6 D:ssä nokkahihna, ja mikä on vaihtoväli?

On hihna, huoltoväli 240tkm/10v. Varmaan kannattaa jo suomen kovien talvien vuoksi alkaa miettimään vaihtoa jossain 200tkm paikkeilla?

 

Onko näihin mistään saatavissa Suomenkielistä käyttöohjekirjaa, joko netistä ladattavissa (kuten Volvot) tai ihan paperiversioita?

Eiköhän Laakkonen myy manuaalin ihan rahalla jos sitä kaipaat.

 

Tullessa Suomen puolella alkoi rengashälytin (paine) palaa, paineet kuitenkin ok. Onko näistä antureista kellään mitään kokemusta.

Käsittääkseni toiminta perustuu ihan ABS:n antureihin. Alkaa hälyttää jonkin renkaan vajuvan mikäli se alkaa pyöriä nopeammin kuin muut. Sen varoittimen saa nollattua sieltä ajotietokoneen valikoista. Ja se täyty nollata aina kun vaihtaa renkaat tms.

 

Auto hankittiin perheen naisväelle, ja oli paljon odotuksia parempi ajaa. Omaan 2010 V70 Volvoon verrattuna melkeimpä parempi!

Ainahan sä voit antaa Volvon vaimolle? ;)

Link to comment
Share on other sites

Eikös sen rengaspainevaroittimen voi nollata siitä napista, mikä on käkkärin lähellä? Ainakin itsellä on se R53:ssa siinä. Ja se on vian kerran 7tkm aikana syttynyt palamaan ja nollattuani sen kaikki on ollut ok. Uudemmasta mallista en sitten tiedä....

Link to comment
Share on other sites

Eikös sen rengaspainevaroittimen voi nollata siitä napista, mikä on käkkärin lähellä? Ainakin itsellä on se R53:ssa siinä. Ja se on vian kerran 7tkm aikana syttynyt palamaan ja nollattuani sen kaikki on ollut ok. Uudemmasta mallista en sitten tiedä....

Ainakin R55:sta menee ajotietokoneen kautta.

Link to comment
Share on other sites

Kiitos asiallisista vastauksista. Hyvä juttu, jos tuo rengaspainehälytys perustuu ABS antureihin. Ei tarvi epäillä erillisiä antureita.

Huomenna kokeillaan tuota resetointia ja tulliin...

Kylmänä kuuluu pieni siritys, onko arvauksia mistä kuuluu...laturi, ohjaustehostin, jakohihnan kiristin?

Volvo on kuulemma liian iso, ja joka toisella vastaantulijalla on samanlainen... :-[

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...