Jump to content

Pistehitsauslaite


Rauno

Recommended Posts

Sori, ei ole vastausta sinun kysymykseeni, mutta liityn kyselijöiden joukkoon...

 

Kannettavaa pistehitsauslaitetta en ole nähnyt käytettynä, vaikka vähän niitä olen silloin tällöin katsellut. Kaikki mitä olen nähnyt on niitä vanhoja kiinteitä jossa leuat on kiinni ja levyt laitetaan vaakatasossa niiden väliin..

 

Itse yritin etsiä täältä tampereen eteläpuolelta metallifirmaa jossa olisi sellainen ollut, niin olisin saanut sen kattolistan "alalipareen" kiinni pisteillä...muttei löytynyt...

 

Varsinkin Miniä tehdessä sellainen olisi kyllä hyvä kun lähes kaikki saumat on ulkopuoliset ja niihin pääsisi pistehitsillä käsiksi...

 

sami

Link to comment
Share on other sites

olen käyttänyt paljonkin pistehitsauslaitetta ja se helpottaa ja nopeuttaa työtä ei tarvitse hitsauksen jälkeen jälkityöstää(hioa ja kitata)vaan maali päälle kannettavat koneet ovat ihan hyviä ja mukavia käyttää joskus kattelin englannista koneita ja mielestäni ne ei olleet kalliita,ja tuolla kannettavalla koneella voi vaikka parkkipaikalla hitsata minin lokasuojan kiinni,ja alkuperäisessä ja huippuentisöinnissä pitää näkyä maalinalta pistehitsausjäljet jos oikeen aletaan tarkaksi.jos olet ostamassa tuollaista konetta niin suosittelen ja sen jälkeen on paljon kavereita jotka haluis lainata konetta ja" lainassahan kaikki koneet vaan paranee"

Link to comment
Share on other sites

Kyllä tarkoitus olisi laite hankkia. Justiinkin teidän minitsemista syistä johtuen, mutta lähinnä työvaiheiden karsimiseksi.

 

Olen yrittänyt netistä etsiä ja lukea foorumeita, mutta enpä juurikaan ole viisastunut.

 

Laitteen pitäisi kuitenkin olla riittävän tehokas (kuinka tehokas ja millä suureella mitattuna), että palaa esim. 3xpelti kunnolla kiinni (kuten minin takahelma/tavaratilanlattia/saranapelti).

 

Lisäksi pitäisi olla varaosia saatavilla, sekä pidempiä/ erimuotoisia "kärkiä" vai mitä ne on.

 

Kunnon koneella olisi sitten muutakin käyttöä, ehkä.

 

Taitaa tommon aparaatti olla niin kallis, että jää haaveeksi?

 

Kerokaa kokemuksianne, jos olette pistehitsailleet ja millaisella laitteella.

Link to comment
Share on other sites

mielestäni tuo club75 löytämä laite on hyvä ja toimiva olen joskus käyttänyt tuon kaltaistakin konetta ja sillä pääsee aikamoneen paikkaan käsiksi vaikka olisi millainen kone tahansa niin joihinkin paikkoihin ei pääse käsiksi joutuu hitsaamaan mikillä.kun on kerran päässyt kokeilemaan minin hitsausta pistehitsauskoneella niin kyllä sitä kaipaa kun huomaa kuinka helppoa ja siistiä se on ja peltityöt ei ole niitä mukavimpia töitä joten kaikki mitkä auttavat ja helpottavat työtä ovat eduksi ja motivaatio säilyy paremmin :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • 3 kuukautta myöhemmin...

Itselläni on tuo " kannettava pihtipistehitsi". Se on helpottanut Minin peltiosien asennusta merkittävästi. Ainut ongelma laitteessa on että sen on annettava välillä jäähtyä, siinä ei ole minkäänlaista jäähdytintä. Toiseksi laite lupaa hitsausvahvuudeksi 2+2 mm. . . .se on liikaa, käytännössä hitsaus on pitävä kun hitsataan max 1mm peltejä. Tärkeintä pellin on puhtaus, kaikki pisteen kohdalta olevat pinnat on oltava ehdottoman puhtaita. Hyvä aparaatti, ei ole mennyt hankinta hukkaan ainakaan minun kohdallani.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...