Jump to content

Käynti häiriöitä


soppa

Recommended Posts

Nyt kun vähän aikaa sitten kaikki pelasi kerrankin "täydellisesti" niin taas kerran yhdestä korjaus toimenpiteestä alkoi vika kierre..

 

Tosiaan yhden mitättömän asian korjasin, eli otin kaasuttimen irti ja tiivistin uudelleen kohokammion kannen, kun se tihkui bensaa. Tämän jälkeen kaikki taasen meni hyvin, kunnes jouduin kesän lämpenevien ilmojen takia hiukan säätää syöttöä laihemmalle, kun ei lähtenyt taas kuumana käyntiin. Siitä sitten vielä pieni ennakon säätö sekä tyhjä käynti kohdalleen. No kuvittelin taas kaiken olevan kunnossa kunnes kerran kaupan paihalta lähtiessä en päässyt kuin 200m ja auto hyytyi siihen, eli tuntui kuin bensa olisi loppunut (ei loppunut). Siitä tien sivuun ja uusi käynnistys, lähti heti käyntiin mutta kaasua antaessa auto vain ei nostanut kierroksia, hyytyi vaan. No pääsin kuitenkin kotiin ryyppy täysillä.

 

Kotona tutkein bensapumpun ja se kyllä tunki löpöä eteenpäin, lisäksi palautin mielestäni suurin piirtein samoihin säätöihin seoksen ja sytkän mutta ei mitään vaikutusta, eli käyntiin lähtee aina mutta kaasua paikallaan antaessa hyytyy vain. Ryypyn kun vetää täysin auki niin pysyy käynnissä ja kiertää n. 2500-3000 mutta kaasua antaessa hyytyy ja potkii takaisin, ilman ryyppyä ei enää pysy käynnissä. Paineet mittasin joka sylinteristä ja ne oli suht OK.

 

Mulla alkaa vit.. käyrä nousta jo suht korkealle, kun ei tuo voi olla mitään raketti tekniikkaa... kunhan bensaa sais ja sytkyä niin eikös sen pitäisi toimia edes jotenkin ja siitä sitten hieno säädöt?

 

Eli vika tuskin on sytkässä, lähtee käyntii ja kiertää ryypyn kanssa, tosin potkii kyllä takaisin kaasua antaessa.

Kaasutin? Ei vikaa? lähtee käyntiin ryypyn kera ei pysy ilman sitä. Sitä jousta venyttelin hiukan ja toisaalta painoin kasaankin mutta ei tuntunut mikään auttavan!

Tulpat ovat vaalean ruskehtavat paitsi kolmos sylinterin, se on hiukan mustempi. Ei liene vikaa, kun lähtee käyntii ja jotenkin kiertää tosin vain ryypyn kera.

Puola, virranjakaja ja kansi? Ei liene vikaa kun lukee ed. mainittuja asioita?

 

Entäs sylinterinkansi? Kantasiko joku venttiili? En ole kyllä välyksiä katsonut 2000km ajon jälkeen.. Paineissa tosin oli heittoa. Mittarissa oli ulompi asteikko kPa ja se näytti parissa sylinerissä 8 ja kahdessa muussa olisko ollut 10 vai sitten 8.2...

 

Alkaa oleen keinot vähissä, mistä kannattaisi aloittaa vian etsintä?

Link to comment
Share on other sites

Vaikuttas vähän ettei saa bensaa,tukossa.Millä sen tiivistit? Onkohan lähtenyt tiivisteainetta liikenteeseen? Onko bensapinta kohdillaan? Kaasari auki, putsaus ja kohon/venttiilin tarkistus.

Link to comment
Share on other sites

Vaikuttas vähän ettei saa bensaa,tukossa.Millä sen tiivistit? Onkohan lähtenyt tiivisteainetta liikenteeseen? Onko bensapinta kohdillaan? Kaasari auki, putsaus ja kohon/venttiilin tarkistus.

 

Tiivistin bensan kestävällä silikonilla ja sitä laitoin ihan ohuen narun olemassa olevan tiivisteen ja kannen väliin.

Link to comment
Share on other sites

Mikä kaasari ?

 

Mitään tiivisteliimaa tai silikonia ei pitäis tarvita käyttää. Jos on HIF niin kannen ja rungon välissä oleva kumitiiviste riittää hyvin. Jos ei riitä niin kansi ei ole suora ja silloin falskaa. HS-sarjan kaasareissa neulaventtiili ei pidä ja kaasari tulvii jos bensaa tulee tiivisteen välistä.

 

Vaikuttais siltä että sulla olis suutinputki liian ylhäällä (seos laihalla) jos käy ryypyn kanssa mutta ei ilman ryyppyä. Olettaen ettei kaasari ole täynnä paskaa. Tarkista vielä kumpaan suuntaan ruuvaat seosruuvia kun rikastat seosta.

Link to comment
Share on other sites

Mikä kaasari ?

 

Mitään tiivisteliimaa tai silikonia ei pitäis tarvita käyttää. Jos on HIF niin kannen ja rungon välissä oleva kumitiiviste riittää hyvin. Jos ei riitä niin kansi ei ole suora ja silloin falskaa. HS-sarjan kaasareissa neulaventtiili ei pidä ja kaasari tulvii jos bensaa tulee tiivisteen välistä.

 

Vaikuttais siltä että sulla olis suutinputki liian ylhäällä (seos laihalla) jos käy ryypyn kanssa mutta ei ilman ryyppyä. Olettaen ettei kaasari ole täynnä paskaa. Tarkista vielä kumpaan suuntaan ruuvaat seosruuvia kun rikastat seosta.

 

Hif44 ja sen takia jouduin tiivistään koska kaasarin kannen ja rungon väliä on joku joskus muokannut jostain syystä ja o-rengas ei tiivistä enää tarpeeksi, siksi silikoni. Suutin putken korkeudella ei ole merkitystä, koska olen kokeillut senkin ja kuten kerroin niin kaikki on samoissa säädöissä missä kone pelasi hyvin, eli joku muu on nyt pielessä..

Link to comment
Share on other sites

Sitten se just on tukossa jostain, jos seoksen säätö ei auta.Suutinputken korkeudellahan seosta säädetään.Ryyppy antaa ainetta lisää toista kautta.

Link to comment
Share on other sites

Sitten se just on tukossa jostain, jos seoksen säätö ei auta.Suutinputken korkeudellahan seosta säädetään.Ryyppy antaa ainetta lisää toista kautta.

 

Sitä vaan ihmettelen, että mistä koska se toimi kuitenkin tuon tiivistämisen jälkeenkin, no täytyy katsoa vielä kerran ja kokeilla vanhalla HS4:lla...

Link to comment
Share on other sites

Oletko ihan varma että kaikki kaasarin liitokset on kunnossa, tiivisteet ehjät, kaikki letkuliitokset kiinni jne ? Voihan olla mahdollista että se silikoni on tursunnut uimurikammioon ja tukkinut suutiputken.

 

Millä lailla sitä rungon ja kannen väliä on muutettu ? Tonnehan kuuluu profiililtaan suorakaide tiiviste, ei O-rengas.

Link to comment
Share on other sites

Oletko ihan varma että kaikki kaasarin liitokset on kunnossa, tiivisteet ehjät, kaikki letkuliitokset kiinni jne ? Voihan olla mahdollista että se silikoni on tursunnut uimurikammioon ja tukkinut suutiputken.

 

Millä lailla sitä rungon ja kannen väliä on muutettu ? Tonnehan kuuluu profiililtaan suorakaide tiiviste, ei O-rengas.

 

Pitäis olla koska mitään ei muutettu tässä välin, kaikki vaan katosi taivaan tuuliin. Tuo silikoni irtoaminen sisäpuolelta ja meno suutin putkeen voi tietysti olla mahdollinen mutta se mitä laitoin niin oli todella vähän eli tuntuis mahdottomalta mutta ei tässä vaiheessa mikään ole varmaa. Tosiaan ei sitä kaasarin runko ole kuin vähän jostain syystä viilattu niin paljon, että kansi menee ikäänkuin tyhjän päälle siitä kohdin. Olisiko edellinen käyttäjä tehnyt tilaa mahdollisesti jollekkin vivustolle.. siksi tämä tiivistys. Siellä on tosiaan suorakaiteen muotoinen tiiviste mutta puhuin vain o-renkaasta.

Link to comment
Share on other sites

Ahdinmallin HIFeissä oli semmoinen erikoinen letku apparin puolelta kaasarin laipan päälle. Noi on tyypillisesti olleet hajalla ja aiheuttaneet ongelmia. Laipassa tosin on melko pieni reikä eikä sen pitäisi aiheuttaa niin isoa ilmavuotoa. Onko sulla jarrutehostin tossa vehkeessä ? Vois kokeilla tulpata kaikki huohotusletkut jne lyhyellä letkulla ja pultilla jos epäilee letkuliitoksia. Jos mikään muu ei pelitä niin kaasari palasiksi ja putsaus.

 

Mulla oli joskus pikku sählinki kaasarin ja painekotelon välisen tiivisteen kanssa, siitä tais puuttua jokin oleellinen reikä eikä uimurikammion paineistus oikein pelittänyt...

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...