soppa Posted June 1, 2011 Report Posted June 1, 2011 Mistähän johtuu kun oikein kun innostuu vedättämään autoa joka vaihteella tuonne 6000-7000 ringin tienoille, niin joka vaihdon välissä tulee sellainen sekunnin tai parin "vedoton tauko" (tuntee perssiissä että vauhti ikään kuin loppuu hetkeksi) ja sitten taas mennään. Itselle tuli mieleen, että johtuisiko se pyöristä / vaihteistosta jotka alkaa hannaamaan vastaan... vai vaihtajan hitaudesta? Vai onko tuossa Hif44 esim. väärä jousi? Alkoi leikityttään ja tempeksellä ajattelin kokeilla kiihtyvyyksiä ja silloin tuli tämä ilmi.. vie turhaa aikaa kiihtyvyyksistä 8)
cooper998 Posted June 1, 2011 Report Posted June 1, 2011 Taitaa vika löytyä tuolta kaasuttimen suunnasta. Tarkistappa ensimmäiseksi öljyn määrä. Ja laatu.
soppa Posted June 1, 2011 Author Report Posted June 1, 2011 Taitaa vika löytyä tuolta kaasuttimen suunnasta. Tarkistappa ensimmäiseksi öljyn määrä. Ja laatu. Mulla on automaatille tarkoitettua öljyä, vääränlaista? Punaista ohutta litkuahan tuo on, mielestäni joskus joku kertoi sen soveltuvan...
cooper998 Posted June 1, 2011 Report Posted June 1, 2011 Se on ihan hyvää, samaa tavaraa itselläkin. Nuo oireet viittaa vähän siihen, että kaasuttimen mäntä ei laskeudu tarpeeksi nopeasti ja kierrosten laskiessa vaihdettaessa jää mäntä liian ylös, eikä sopivaa alipainetta heti muodostu kaasuttimeen ja se hetkellisesti tukehtuu. Saattaa johtua liian löysästä jousesta tai todennäköisemmin jostain liasta männässä/kupissa. Kunnon puhdistus voi auttaa. Jousta voi myös varovasti venyttää pidemmäksi>jäykemmäksi. Jäykkyyden mittaamis hommassa olisi esim kirjevaaka kova sana. Esim pitkä 13mm hylsy vaa´alle ja jousi sen tasalle, pieni venytys ja uusintamittaus ja autoon paikalleen ja kokeilu. Ja sitten sama uusiksi. 5g on vähän ja 50 g paljon. Vie aikaa ja tupakkia. Ja kannattaa pitää mielessä että SU yrittää aina saada yliotteen asentajasta ;)
Mini1380 Posted June 1, 2011 Report Posted June 1, 2011 Ja kannattaa pitää mielessä että SU yrittää aina saada yliotteen asentajasta Ja aika usein saakin , Weeberiä huuleen vaan ;) . Ja tästä alkaa loputon kilpahuuto SU:n hienoudesta.............
Mini1380 Posted June 1, 2011 Report Posted June 1, 2011 Ensimmäinen huuto SU:n puolesta!! Juu et säkään oo juurikaan joutunut taisteleen sen kanssa, kuins mä muistaisin kuulleeni aikasta usein et mikä v ku tä nyt noin ja noin käyttäytyy ;) .
Päivi Posted June 1, 2011 Report Posted June 1, 2011 Laitan minäkin sitten lusikkani soppaan:) Toimisiko tuollainen? http://s362435279.e-shop.info/shop/arti ... C208.45%26 Jos omistaisin ylimääräistä rahaa niin tuon hankkisin. Sori ot......
cooper998 Posted June 3, 2011 Report Posted June 3, 2011 Hö, samaan hintaa saa uudet H4 SU:t imusarjalla ;) S.U on hiton hyvä silloin kun se toimii. Eli ei ehkö niin kovin usein...
MikaJ Posted June 3, 2011 Report Posted June 3, 2011 Hämäriä muistikuvia, mutta eikö niitä öljytilassa olevia mäntiä ole montaa eri variaatiota. Lisäksi se taitaa päästää öljyä paremmin läpi kun varsinainen mäntä laskeutuu. Tuon on helppo tarkistaa, sekä kokeilla jollain toisella jos hyllystä sattuu löytymään (vanhoja romuja, niin helposti on joskus voinut vaihtua vääränlaiseen jos niissä isoja eroja onkaan). Mutta vika 99% todennäköisyydellä on juurikin että mäntä ei tuu riittävän ripeästi alas.
minorv8 Posted June 5, 2011 Report Posted June 5, 2011 Ei mun käsittääkseni ole muuta oleellista eroa kuin se korkkiosa.
soppa Posted June 7, 2011 Author Report Posted June 7, 2011 Koitin putsata kaiken mitä nyt liikkuu männän mukana ja siinä ympäristössä, ajaessa en vielä kokeillut oliko vaikutusta. Mites se jousen venytys tai sen vaikutus yleensäkin? Eli jos venyttää reilusti pidemmäksi niin tuleeko haitta vaikutuksia vai onko vaikutusta vaan jos jousi on liian löysä? Normaali kaasuttelussa tuntui ehkä paremmalta jos kierrättää ylös ja antaa hiukan kierrosten tipahtaa ja polkaisee taas mutta tietysti ajossa on eriasia kun on todellista kuormaa.. Hämäriä muistikuvia, mutta eikö niitä öljytilassa olevia mäntiä ole montaa eri variaatiota. Lisäksi se taitaa päästää öljyä paremmin läpi kun varsinainen mäntä laskeutuu. Tuon on helppo tarkistaa, sekä kokeilla jollain toisella jos hyllystä sattuu löytymään (vanhoja romuja, niin helposti on joskus voinut vaihtua vääränlaiseen jos niissä isoja eroja onkaan). Mutta vika 99% todennäköisyydellä on juurikin että mäntä ei tuu riittävän ripeästi alas.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now