Jump to content

Minin tuonti Saksasta


Kinkkujuusto
 Share

Recommended Posts

Mini kuume on erittäin kova ja  tarkoitus olisi viimeistään ensi keväänä tuoda Cooper S Saksan maalta Suomeen.

Olen yrittänyt veroja selvitellä, mutta en ole yhtään vertailukelpoista summaa löytänyt.

 

Tarkoitus olisi tuoda 2005 vuoden Ässä, Dark Silver, kilometrejä 20-50tkm, varustuksena ainakin ilmastointi, nahkasisusta ja vakionopeudensäädin.

Hintaa tuollaisella mobile.de sivuilta katsottuna on siinä 17-18t euron paikkeilla.

 

Osaako kukaan arvioida minkälaiset verot Suomessa mätkäistään tuollaiselle?

 

Löysin muutaman Ässän verot tullin sivuilta

Marraskuussa 2006 tuotu vuosimallia 2006 kilometrejä 6tkm = veroa 9640.98e (sisältää alvin)

Tammikuussa 2007 tuotu vuosimallia 2003 kilometrejä 90tkm = veroa 5970.93e (sisältää alvin)

 

Vero siis varmasti jotain noiden kahden väliltä ::)

 

Fiksummat korjatkaa 8-)

Link to comment
Share on other sites

Itse kyllä suosittelisin harkitsemaan ennemmin niitä kalliimpia yksilöitä kuin listan halvimpia. Pienet ja suositut automallit ei ole kovinkaan kannattavia, mutta mikäli Suomessa ei vastaavaa ole, niin silloinhan ei varsinaista vertailukohdettakaan ole, jolloin hintavertailuakaan ei voi tehdä. autotalli.comissa/nettiauto.comissa näytti löytyvän tuollaiset tiedot omaava yksilö: 27900 [ch8364], 48000 km, Harmaa, 2005, joten mobilen halvimman saa itse hakiessaan aavistuksen pienemmällä hinnalla. Toisaalta, jos tinkii mittarilukemassa hieman, niin löytyy tällainen: 25500 [ch8364], 51000 km, Punainen, 2005...

Link to comment
Share on other sites

Ei kannata tuoda Miniä Saksasta. Suomessa kukaan ei tajua näistä autoista mitään, joten täällä hinnat on todella alhaalla. Itse myin omaa Works Ässääni lopulta n. 22.000 euron hintaan, kun Saksassa vastaavasta pyydetään 18-19ke.

Link to comment
Share on other sites

autotalli.comissa/nettiauto.comissa näytti löytyvän tuollaiset tiedot omaava yksilö: 27900 , 48000 km

Muuten ihan passeli mutta ei ollut ilmastointia :-?

Kilsojakin vähän turhan paljon, jotenkin en viitsisi vaihtaa 05 vuoden 20tkm ajettua Toyotaani enemmän ajettuun Miniin, ja vielä maksaa reilusti enemmän siitä.

Link to comment
Share on other sites

autotalli.comissa/nettiauto.comissa näytti löytyvän tuollaiset tiedot omaava yksilö: 27900 [ch8364], 48000 km

Muuten ihan passeli mutta ei ollut ilmastointia :-?

Kilsojakin vähän turhan paljon, jotenkin en viitsisi vaihtaa 05 vuoden 20tkm ajettua Toyotaani enemmän ajettuun Miniin, ja vielä maksaa reilusti enemmän siitä.

No, kattelin sillä 20-50tkm skaalalla. Tossa mobilesta sellainen, jossa nuo halutut varusteet ois. Vm. 2005, ajettu 46tkm, hinta 23te (+noin 8-9te verot+haku 500-1000e+rekisteröinti 200e)...
Link to comment
Share on other sites

autotalli.comissa/nettiauto.comissa näytti löytyvän tuollaiset tiedot omaava yksilö: 27900 , 48000 km

Muuten ihan passeli mutta ei ollut ilmastointia :-?

Kilsojakin vähän turhan paljon, jotenkin en viitsisi vaihtaa 05 vuoden 20tkm ajettua Toyotaani enemmän ajettuun Miniin, ja vielä maksaa reilusti enemmän siitä.

No, kattelin sillä 20-50tkm skaalalla. Tossa mobilesta sellainen, jossa nuo halutut varusteet ois. Vm. 2005, ajettu 46tkm, hinta 23te (+noin 8-9te verot+haku 500-1000e+rekisteröinti 200e)...

 

Eli n. 33keur. Kannattaako vai ei? Omiaan tuosta ei saa koskaan pois. Mitäs se uusi maksaa - hmmm... 31keur+siihen varusteet. Pepper-paketti on 3keur ja Chili-paketti reilu 4keur. Onko oikeasti kiinni tuosta parista tonnista?

 

Kuten Wile tuossa mainitsi - ei kannata. Ellei sitten ihan harrastuksena halua askarrella.

 

My 2 cents worth.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Eli n. 33keur. Kannattaako vai ei? Omiaan tuosta ei saa koskaan pois. Mitäs se uusi maksaa - hmmm... 31keur+siihen varusteet. Pepper-paketti on 3keur ja Chili-paketti reilu 4keur. Onko oikeasti kiinni tuosta parista tonnista?
Jep, ja kuten itsekin alussa mainitsin "Pienet ja suositut automallit ei ole kovinkaan kannattavia...". Laitoin tuon esimerkin juurikin tätä varten, että huomattaisiin, että Saksasta tuotu käytetty voi helposti maksaa saman kuin Suomesta ostettu uusi. Tuo esimerkki ei edes ollut kallein. Eli, todennäköisesti hyväkuntoisen hinta Suomeen tuotuna kaikkine kuluineen on sama kuin uuden hinta Suomesta ostettuna. Mun mielestä ei ole kovinkaan kannattavaa, jos joutuu ostamaan Saksan halvimpia yksilöitä, jotta saa halvemmalla kuin Suomesta. Jos hakee, niin kannattaa hakea sellainen, joka on mieluummin parempi kuin Suomesta saatavat. Ja pienien/suosittujen autojen kohdalla hinta on tällöin todella korkea. Mutta, jos yksilö on jotenkin niin erikoinen, ettei sellaista Suomessa ole, niin kai silloin voi maksaa ylihintaa vaikka 5te saadakseen erilaisen kuin muilla... Eihän nämä autohankinnat aina (koskaan?) mene kannattavuuden perusteella, vaan tunnetta on mukana. Muutenhan kaikki ostais Saksasta 15-20v. perus-mersun tms. edullisen&luotettavan, eikä kukaan ostais uusia... ;D Verottaja on (tahattomasti) suunnannut kysynnän juuri näin. Onneksi kaikki ei kuitenkaan tee autovalintojaan pelkällä kilohinnalla, jolloin tuolla liikenteessä tullaan jatkossakin näkemään myös erilaisia autoja (tämä on samalla tapaa hyvä asia kuin ettei kaikilla ihmisillä ei ole samanlaiset vaatteetkaan).
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...