Jump to content

Ajovaloautomatiikka, kaukosäädin ja ohjelmointi


Pke

Recommended Posts

Moro taas gurut. ;)

Saakos -03 Cooperista jotenkin "koodattua" pois päältä automaattisesti lukkoon menevät ovet? (Saksasta tuotu auto, en tiedä onko "suomiautoissa "ko. aivan turha automatiikka.)

 

Entäs sitten ajovaloautomatiikka? Saako ajovalot siten, että ne on aina päällä kun auto käy? (Ja sammuu tietysti parkkeja myöten kun auto sammutetaan)

 

Sitten haluaisin pois myös kaukosäätimestä automaattisesti aukeavat lasit ja kattoluukun (ainakin talveksi). Kauhistuttaa ajatuskin, että tulee esim taskussa vahinkopainallus, ja jää luukut auki esim räntäsateeseen tms.

 

Onkos tuo lasien auki/kiinni nytkähtäminen ovia avattaessa toiminut ihan ok talvikäytössä? (pois jotenkin??)

Link to comment
Share on other sites

Kyllä noista pitäisi iso osa olla koodattavissa, se on sitten eri asia osaavatko ne tumpelot merkkihuollossa tehdä mitään.

 

Meidän -04:ssa ainakin ajovalot voi jättää päälle- asentoon kun auton sammuttaa (valokytkin kolmannessa asennossa, eli kauimmaisessa), ja siitä sitten käynnistämällä syttyvät kaikki mukavasti.

 

Eipä ole ikinä kyllä vahingossa nuo ikkunat/kattoluukku auenneet, käytännössähän sun pitäisi olla aika lähellä autoakin että sen avaimen kantamakin riittäisi.

 

Nuo lasit nytkähtävät pakkasillakin juu, paitsi jos ne ovat umpijäässä :P

Link to comment
Share on other sites

Kyllä onnistuu. Ainakin omaan -01 Coopperiin onnistui. Autologic- merkkisellä testerillä oon ite koodaillut, mm. sen ajovalojutskan, ja olis voinut laittaa sen automaattisen lukituksenkin tietyllä viiveellä, kotivalot onnistuu laittaa (valot jää hetkeksi palamaan kun sammuttaa auton). Aivan varma en ole tosta ikkunoiden avaamisen poistamisesta, mut luulen että onnistuu.

En tunne 03 autoa oikeestaan ollenkaa, mutta itellähän ikkunat aukeavat pitämällä pitkään pohjassa avauspainiketta ja kiinni menee toisinpäin, eli lukituspainiketta pitkään. Taitaa näin toimia uudemmissakin ? Omaa avainta en "pelkää" niin että taskusta painais kauko-ohjainta, kohtuu jäykät näppäimet kun on.

 

Suosittelisin laittamaan ovitiivisteisiin silikonipohjaisen tiivisteaineen. En kyllä tiedä kuinka fiksua, mut ite olen laittanut, eikä ole lasi jäätyillyt tiivisteisiin. Vähän huono juttu toi silikoni toisaalta kun se tarttuu lasin yläreunaan --> lasi alas ja silikonia jää sinne ikkunan alareunan tiivisteeseen ja sen jälkeen onkin koko lasissa pieni silikonikerros, ei se oo kyl haitannu. Ennemmin lasi vähän silikonissa kun ei lasia ollenkaa, jäätyen tiivisteisiin ja särkyen poistuen :D

Link to comment
Share on other sites

Suosittelisin laittamaan ovitiivisteisiin silikonipohjaisen tiivisteaineen. En kyllä tiedä kuinka fiksua, mut ite olen laittanut, eikä ole lasi jäätyillyt tiivisteisiin. Vähän huono juttu toi silikoni toisaalta kun se tarttuu lasin yläreunaan --> lasi alas ja silikonia jää sinne ikkunan alareunan tiivisteeseen ja sen jälkeen onkin koko lasissa pieni silikonikerros, ei se oo kyl haitannu. Ennemmin lasi vähän silikonissa kun ei lasia ollenkaa, jäätyen tiivisteisiin ja särkyen poistuen :D

 

Eih.

 

Nimenomaan ehdottomasti ei silikonia sinne tiivisteisiin. Tiivisteissä oleva moska tartuttaa ne ovet jumiin, ne tiivisteet pitää pitää puhtaana, eikä peittää toisella moskalla. Parin talven jälkeen sulla on ne ns. samettitiivisteet tukossa ja riekaleina ja ikkunat pilalla...

 

Osta marmoritiskiltä Original BMW CareProductsin suihkepullo jossa lukee Rubber preserving product (Cleans and maintains all rubber parts). Sillä kumi puhdistetaan, eikä ovet jäädy kiinni. Tätä ne BMW huollossa itsekin käyttää. Ei maksa montaa euroa.

 

Toki muitakin toimivia puhdistusaineita lienee olemassa.

Link to comment
Share on other sites

Pikaisen Googletuksen perusteella tuo Autologic ei näyttäisi olevan ihan tee-se-itse miesten budjettiin sopiva peli. Tiedätkö hintaa?

Muuten kyllä vaikuttaisi pätevältä.

 

Tommonen OBD2 kaapeli löytyisi, mutta sillä ei taideta pitkälle pötkiä. Ainakaan ilman jotain BMW/Mini special ohjelmaa.

http://www.elekma.com/index.php?main_pa ... cts_id=862

 

Ja tiivisteet tuli joku päivä sitten kyllästettyä siliconilla. Vihaan ko. ainetta vaan siinä määrin, että spraynä en sitä laittanut vaan rätillä pelkkiin tiivisteisiin.

Link to comment
Share on other sites

En tiedä mikä on yhteensopivuus eurooppalaisten autojen kanssa, mutta pohjois-amerikan BMW:n http://www.minitechinfo.com/ saitin avulla ($30/vrk) onnistuu myös ohjelmoinnit/muutokset. Joskus kun hain "huoltomanuaalia", niin saitti kyllä löysi autoni tiedot sieltä tyyppikilven numeron perusteella.

 

Vaatinee ODB2-kaapelin, läppärin ja akkulaturin. Tarvittavat softat ladataan saitin kautta (joka on myös tosi hidasta).

 

Ameriikanfoorumilla on asiasta pidempikin ketju:

http://www.northamericanmotoring.com/fo ... -tool.html

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...