simonits Posted September 24, 2010 Report Posted September 24, 2010 millaisia nopeusmittareita kuuluu olla alkuperäisissä mini cooper ja s,mk1 malleissa 160kmh,170kmh,200kmh,210kmh.pikkukuupperissa 160kmh mutta missä kuuluu olla sen jälkeen vielä yksi viiva,sama 200kmh näyttöisiin mittareihin.mk2 mittarit taitaa olla eri asia?
koirankoppi Posted September 24, 2010 Report Posted September 24, 2010 Mulla on tullut Mk 1 S:issä kolmenlaisia mittareita vastaan. 1070 S:ssä 200 km/h:n ja yläreunassa asteikolla merkkivalo, joka ei käytössä. 1275 S:ssä 210 km/h:n asteikko, eikä yläreunassa merkkilamppua. Ja 67 Mk1 1275 S:ssä oli 210 km/h:n ja yläreunassa oli taas se merkkilamppu, eikä käytössä. Mk 2:ssa tuli mukaan mailiasteikko keskikehälle, taulu erilainen. Pikku Cooperien mittareista en muista muuta kuin siinä yhdessä mikä mulla oli niin 160 km/h:n asti numerot. Oliko sen jälkeen vielä viiva??
Idefix Posted September 25, 2010 Report Posted September 25, 2010 ...heh....mittari 210 asti.... Talking about positive attitude O0
koirankoppi Posted September 26, 2010 Report Posted September 26, 2010 Yhdellä kaverilla on jossain arkistoissa videon pätkä, joka kuvattiin 93 vuonna Räyskälässä kun TM koeajoi minun S:ää ja kuvaaja istui putkien välissä takapenkillä kun Sukavan Jare testasi huippunopeutta/kiihtyvyyttä. Mittarin neula kävi todistettavasti kuvassa 200 km/h:ssa, mutta oli aika optimistinen, koska huippua oli 170 km/h. ;)
Idefix Posted September 26, 2010 Report Posted September 26, 2010 Minulla loppuu usko ja luottamus ja iskee sääli moottoria kohtaa jo 110 (navigaattorin mukaan)...Mittari tosin oli tapissa eli 160 tai jotain sinnepäin... 170 on jo aika hurja..
Mini1380 Posted September 27, 2010 Report Posted September 27, 2010 170 on jo aika hurja.. Hyvä matkanopeus ;) .
jiikoo Posted September 29, 2010 Report Posted September 29, 2010 170 on jo aika hurja.. Hyvä matkanopeus ;) . Tuossa vauhdissa kovakin sivutuuli muuttuu vastatuuleksi ja auto painuu tiehen kuin liimattu. Oma ei ota ees tuota 170 nykyisellä rengastuksella mittarinopeutta - todellista kulkee sen 150. Todellinen 140 km/h menee hieman yli puolen välin painetulla kaasulla - paljoo ei sitten enää tapahdukaan, kun painaa kaasun pohjaan... Minissä kun se vauhtikin tuntuu siltä mitä se on, niin jo 100 km/h on haipakkaa. Joissain autoissa saattaa kyydissäolijat ryhtyä erehdyksissä availemaan ovia pois lähteäkseen jo 50 vauhdissa ja 100 tuntuu viideltä kympiltä. Onneksi ei oo piiiitkään aikaan varaa hankkia semmosta peliä - lähtis kortti alta aikayksikön, kun en nopeusmittaria ajaessa aktiivisesti viiti katella kuin perstuntuman eli kierrosten&muiden äänien opiskelun yhteydessä - muulloin letkan mukana...
MikaJ Posted September 29, 2010 Report Posted September 29, 2010 Ei se kato ylinopeuden ajaminen huomaamattomasti ole ongelma, sellaisissa autoissa mitkä tuntuu 100:sen vauhdissa kulkevan 50:tä, on varustettu ylinopeudenrajoittimilla/varoituksella :D Joskus tulee puhelinsoittoja emännältä että mun autossa on jotain vikaa, piippaa ja mittaristossa välillä näytössä omituinen symboli... Ei kosketa sellaisiin vipuihin ja nappuloihin minkä tarkoitusta ei tiedetä. Pitäisiköhän seuraavalla kerralla ohjelmoida Mini1380 uusi mittaristo piippaamaan/vilkkumaan heti, kun viisari nousee yli 60km/h ::)
Idefix Posted September 30, 2010 Report Posted September 30, 2010 Nämä tämän foorumin keskustelun karkaa aina vähintään kolmen vastauksen jälkeen täysin ohi alkuperäisen topicin ;D Hyvä niin, muuten loppuisi jutut ja foorumi nopeastikin... En tiedä, ilmeisesti minulla on peränvälitys nyt sitten se tihein mahdollinen Minin välitys, kun minulla oikeasti tuo sata on ehdoton maksimi mitä raaskii koneesta repiä. Tosin, siihenkin tottuu aikaa myöten. Kun käy Minillä jossain kauempana, niin paluumatkalla huomaa huutelevansa tosiaan sitä satasta, kun menomatkalla alkaa hampaan kiristely jo reilussa 80 vauhdissa... Joku varmaan osaa heittää ihan lonkalta (tai ainakin nopeasti laskien) että mitkä on kierrosluvut satasen vauhdissa, 10" pyörillä - eri perän välityksillä...
MikaJ Posted September 30, 2010 Report Posted September 30, 2010 Ripeesti laskettuna satkun vauhdissa perus 10" rengas pyörähtää minuutissa semmoisen 1092kierrosta. Tuosta saadaan eri perävälityksillä tälläisia moottorin kierroslukuja nelosvaihteella (1:1 ensiövedolla): 4,333: 4732 1/min 3,938: 4300 1/min 3,765: 4111 1/min 3,647: 3983 1/min 3,444: 3761 1/min 3,270: 3571 1/min 3,211: 3506 1/min 3,105: 3391 1/min 2,950: 3221 1/min 2,760: 3014 1/min Lisätään vielä että orkkis MPi, 13" kumeilla, kiertää 2900rpm satkun vauhdissa. Eli 175/50/13 renkailla kierrokset laskee nelisen prosenttia.
Idefix Posted September 30, 2010 Report Posted September 30, 2010 heh, Sinuun vähän luotinkin tässä :) Jep jep, kuulostaa että minulla on tuo tihein....
MikaJ Posted September 30, 2010 Report Posted September 30, 2010 850cc orkkis välitys on muistaakseni tuo 3,765. Noita kahta tiheintä ei kait ole missään ollut vakiona?
simonits Posted October 1, 2010 Author Report Posted October 1, 2010 mun mini kulkee matkanopeutta yli 200km,h.siksi kyselin että millaisia mittareita miniin oikeen saa,kun ois kiva tietää ajaako 2 sataa vai 3 sataa O0
simonits Posted January 14, 2011 Author Report Posted January 14, 2011 nyt on ostettu alkuperäisiä mini cooperin nopeusmittareita ja tehty muutama replika mittari.muutama ministi on verrannut replikoita ja alkuperäisiä mittareita pitkän vertailun jälkeen on erotettu alkuperäiset ja replikat toisistaan,joten miten on voiko alkuperäiseen cooperiin laittaa replika mittarin jos ei oo alkuperäistä,laitetaanhan uustuotanto verhoilujakin cooperiin vaikka kuviointi on erillainen kun vertaa alkuperäiseen(pitää olla rillit päässä ja tosi hyvä valo ennen kuin eron huomaa)? ;)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now