Jump to content

O: Väh. 4-pistevyöt...


jiikoo

Recommended Posts

Jos jollakulla on nurkissa ylimääräistä väh. 4-pistevyötä (saa olla 5-6 ja mitä tunnetumpi ja laadukkaampi merkki&malli, niin sen parempi), niin meikälle vois semmonen kelvata. Saa olla ns. "päiväyksen yli mennyt" tms. hylkytavara (siis mieluummin). Tulee PC-tuoliini koristeeksi. Tuoli on tavallinen korkeaselkänojainen kuppi-istuin, jossa hartioiden korkeudella 2 reikää. Penkki kiinnitetty neliskanttisesta putkesta tehtyy kehikkoon ilman pituussuuntaista säädintä, jotta istuma-asento ois mahd. alhaalla. Tuohon putkeen ois tarkotus laittaa ne turvavyöt kiinni kiinnittimillään. Eli turvavyön ois kiva yltää niistä penkin rei'istä "lattiaan" asti (semmonen malli siis haussa).

 

Älkää ny ainakaan roskiin heittäkö, jos sitä ei kilpailuissa enää saiskaan käyttää!

Link to comment
Share on other sites

Moro,

 

löytyis siniset TRS (mm. Skodan tehdas-tiimi) 6-piste vyöt, leima mennyt vanhaksi, muuten priimat. Löytyy vieläpä pari, jos haluat rakentaa kaverille kans oman jakkaran kaksinpeleihin..

Ollut kiinni eräässä vaaleansinisessä hisse Cooperissa eli kilpailuhistoriaakin löytyy.

Paino n. 2500g ;)

Link to comment
Share on other sites

Mikä on hinta? Penkin väri on sininen, joten värin puolesta passeli. Mulle ei painolla ole niin väliä, kunhan ovat riittävän turvalliset ja tukevat tuohon peli- ja nettiselauskäyttöön (pelaamaan en oo vielä uskaltanut ruveta Minin hankinnan jälkeen, kun hyviin autopeleihin jää helposti kuukausiksi - jopa vuosiksi - kiinni). Missäpäin sijaitsee?

 

Lieneköhän joskus nähnytkin kyseisen, upean, autoyksilön esim. Saukkolan EK:lla ja Hankirallissa? Tai mahdollisesti Ahvenistolla (kuvasarja 1) (kuvasarja 2) :P

Link to comment
Share on other sites

... Eikä se ainoastaan ole upea, pirun nopeakin vielä ;)
Joo, nopeat autot yleensä myös näyttää hyviltä. Niin nopeilta ne tuolloin Saukkolan EK:lla näytti, että en uskaltanut omalla autolla kitkoilla lähtee ajamaan kierrosta. Näin siksi, koska sanoivat että autot lähetetään kierrokselle minuutin välein, enkä saanut haluamaani 3 minuuttia etumatkaa itselleni... Arvelin, että semmosta 30-40 km/h keskinopeuteen oisin voinu tuolla omalla päästä ja nuo kisavehkeet tais lähelle satasta keskinopeuksia saada. Ainakin se tuntui semmoselta, kun yhden kyydissä olin (hitaimmillaan putosi siihen, mitä oisin suoralla omalla päässyt).
Link to comment
Share on other sites

Multa löytyis pari uusia securonin sinisiä 4-pistevöitä.

Eli tollaset http://www.minisport.com/mini-spare-par ... -BLUE.html

lähtis sopivaan hintaa ja olis varmaan hyvät pelikäytössä ;)

Näyttää aika samanlaisilta, mitkä aikanaan katosi matkalla Saksasta Suomeen. Hintakin samanlainen. Voiko ostaa yhden? Jos saa molemmat yhteensä tuolla 40 eurolla, niin otan kyllä sillonkin. Yhden vaan tarviin. Lähteeköhän nuo käytetyt 6-pistevyöt ja millä hinnalla? 40-100 eurolla luulis saavan monenlaisia - uusia ja käytettyjä...
Link to comment
Share on other sites

Jos noista TRS vöistä sais 50e kpl tai 80e pari, niin hyvä olis. Ovh uutena oli muistaakseni jossain 190e kinttailla kappale.

Niissä ei ole muuta vikaa kuin että FIA-leima on mennyt vanhaksi viime vuonna. Katuautossahan sillä ei ole mitään merkitystä.

 

Kilpailuhistoa ei kovin kauaksi kanna, mutta autolla on ajettu historic kisoja 2004 alkaen kohtuullisella menestyksellä.

> 15 luokkavoittoa, Historic rally trophy 2. 2008 ja 2009 tuli mestaruus. Luokkapohjia suunnilleen 50-60 kpl sekä yksi ikäkauden (HRT -69) pohja-aika tältä vuodelta. Eli kyllä pikku-Cooperillakin voi Porscheja vetää pataan ;)

 

http://www.gronforsracing.fi löytyy kuvia, juttuja ja videopätkiä ko. vekottimesta

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Replika, alunperin ihan tavallinen -65 kasipätkä. Vastaa kyllä kaikilta osin pikku-Cooperia. Tosin tankista löytyi pari vanhaa "100-auton ajot"-tarraa, joten ainakin autourheilu mielenkiintoa alkuperäisellä omistajalla oli ;D

Se onkin sitten eri asia kannattaako aidoilla kilpailuhistorian omaavilla kilpureilla enää vetää riskirajoilla puitten välissä vai mieluummin säästää ne jälkipolvien ihmeteltäväksi. Eikä niitä aihioita enää kovin helposti löydy ja hinnatkin on karanneet ihan pilviin.

Muitakin mielipiteitä tähän asiaa löytynee ;)

Link to comment
Share on other sites

Samaa mieltä edellisen kanssa!

Luulenpa että edellisen kommentoijan kilpuri on niissä leikeissä enemmän alkup. niin tekniikaltaan kuin ulkoasultaan kuin monen ns. "alkuperäinen"! ;)

Alustannumero ei takaa alkuperäisyyttä kovinkaan pitkälle niissä kapinoissa.

Vilkaiskaapa joskus Historic teamin keskust. palstan Ostetaan/Myydään palstalle ;)

Käydään kauppaa esim Escort mallien iskarien yläpään paloilla, josta löytyy se tärkeä numero 8) Ja ihan julkisesti!

Link to comment
Share on other sites

En tiedä replikoista yleensä. Tiedän vain tämän tässä yhteydessä esiintyvän yksilön vaiheista. Se on aikas tarkasti pyritty tekemään niin ulkoisesti kuin tekniikaltaankin vastaamaan oikeaa 998 Cooperia. Se on vain rehellisesti tehty replikaksi, koska aitoa aihiota ei ole ollut.

En tiedä kuinka paljon aidommaksi se muuttuisi, jos yhtäkkiä siihen samaan autoon lyötäisiinkin jostain löydetyistä/isolla rahalla ostetuista papereista Cooperin alustannumero?

Sama tilanne pätee muihinkin Escortit (GT, Mexico, RS, BDA) Cortinat (Lotus, GT)Ym.

Näistä asioista voi olla tietysti montaa mieltä ja entisöidäänhän niitä vanhoja kanttiautojakin navetan takaa löytyvien akselien ympärille ;) .

Kaupankäynti pelkillä alustannumeroilla..? Niin, eihän siinä mitään tietty. Pysyyhän "legendat" elossa ;)

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...