Jump to content

Vaihteet


claymad

Recommended Posts

No niin pitääpä kysyä täältä apua jos jollain olis vielä jotain vinkkejä mitä vois kokeilla.

Eli ongelmana on se että välillä vaihteet ei mee vapaalta silmään eikä varsinkaan pakki. Välillä vaihteet toimii suht

ok mahdollisesti kun kone on kylmä.

Kytkin irttoitta kyllä hyvin eli polkimen puolessa välissä irrottaa ja 1-4 vaihteet meneekin silmään ihan hyvin.

Mistäköhän toi vois johtua. Tänään tuli just laitettua vaihteensiirtimen liitokset uusilla putkisokilla kiinni siten että siinä laatikon ja vaihteen siirtimen välissä ei ole yhtään välystä. Sitten oon koittanu tuota normaalilla ja vaihteenvälin lyhentäjällä, mut molemmat toimii samalla tavalla.

Laatikko on suora hampainen jos sillä on jotain merkitystä.

Niin ja joo muistan nostaa keppiä kun koitan pistää pakkia ja keppi meneekin sinne sivulle ihan hyvin, mut sitten kun koittaa laittaa pakkia niin tulee vaan hirvee rutina kuin ei olis ollenkaan kytkin pohjassa.

Link to comment
Share on other sites

Mutta eikö sulla ole kuitenkin niin että ne 1-4 vaihteet menee helposti päälle myös lämpimänä, mutta se pakki jumittaa ? Eli vika on erilainen mikä minulla oli.  Jos kytkin takeltelis niin luulisi että se takeltelis myös eteenpäin menevillä vaihteilla?

 

Antaisiko se selvyyttä tähän, jos säätäis kytkintä niin että se ottaa ihan lattian pinnasta ja sitten että se ottaa ihan ylhäältä...jos ongelma häviää tai muuttuu noiden välillä niin se vika vois olla siellä kytkimessä? 

 

Eikö sullakin ollut talvella ongelmaa sen puolesta että kytkin ei "nosta tarpeeksi", epäilit myös silloin sen kytkimen työsylinterin työntötangon pituutta?

Link to comment
Share on other sites

Juu ei oo vaikutusta vaikka sääsin sitä ruuvia siten et irrottaa ihan heti kun kytkintä painaa. Varmaan siinä käy niin et se välipyörästön kampiakselin ratas jää pyörimään vaikka kytkin irroittaakin, se selittäis miks se vaan rutitsee kun koittaa pistää pakkia päälle välillä on meinaan myös muidenkin vaihteiden kanssa ongelmia. Eli lämpimänä se sit nalkkaa kiinni siihen kampuraan helpommin ku kylmänä...

 

Osaako joku heittää mites tuon pystyis korjaamaan... muuten kuin kampura irti?

Link to comment
Share on other sites

Ei kai nyt kampiakselia tarvi irrottaa...kytkimen irroituksella kai selviää..

 

Eilenhän minulta tiedusteltiin että onko ne ensiörattaan välykset ok, ja muistatko että laitoitko sen liukulaakerin oikein päin eli se viistetty reuna kampiakseliin päin...Jos se on väärinpäin niin siinähän olisi terävä kulma pyöristettyä reunaa vasten, ja leikkautuisi aika hyvin kiinni...

 

Noihan on suht helppo tarkistaa/korjata vielä tänään...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...