Jump to content

Muiden ottamien kuvien käyttäminen !!!!!


minizz

Recommended Posts

Linkittäähän voi vaikka kuinka paljon haluaa..Silloin sitä kuvaa ei oteta mihinkään sieltä alkuperäiseltä sivulta vaan sinne luodaan linkki..

 

Kaupallisuudesta sen verran että valokuvahan on AINA kuvaajan omaisuutta ja jos sillä muut koittavat hyötyä rahallisesti ilman omistajan lupaa niin kyllä se mun periaatteita vastaan sotii.

 

Porukalla on yleisesti se käsitys että jos kuvan kohteena on henkilö X itse tai henkilön X auto niin kuva olisi automaattisesti herra X.n omaisuutta...

Näinhän se ei MISSÄÄN tapauksessa ole vaan kaikki oikeudet ovat kuvaajalla ellei erikseen sopimuksella muuta sovita.

 

Otetaanpa esimerkki jonka kaikki tajuaa: KOULUKUVA  Kun ipanasi menee koulukuvaan niin eihän se kuva ole sinun ennenkuin olet sen maksanut ja siten ostanut siihen kaikki oikeudet, vaikka siinä kuvassa kuinka olisi kersasi naamataulu. Sama homma toistuu niin passikuvissa , hää kuvissa jne jne...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 kuukautta myöhemmin...
Laitetaan tuo homma käyntiin heinäkuun puolenvälin jälkeen. Haen tuon toiminimen ja sitten voitaneen palaveerailla. ...
Tää heräteostoksena tehty asuntokauppa on hieman pitkittänyt homman etenemistä. En oo kesällä otettuja kuvia vielä lopulliseen asuunsa editoinut ja nyt meni plugikin konkkaan, joten ei niitä kuvia sinne (ainakaan heti) kannata latailla. Riippuu siitä, tuleeko uutta omistajaa ja miten homma jatkuu/ei. No, toiminimen hakulomaketta vaan täyttelemään. Selvitellään sen myynti-/esittelypalvelimen rakennus ja ylläpitokustannukset jossain välissä. Ei se välttämättä ole älyttömän kallis. Eikä se sellainen saa ollakaan. Infra pitää saada niin kevyeksi, ettei mitään konkkaa ole mahdollista tehdä...

 

wtf..onks plugi menny konkkaan ?

mistäs tollanen tieto..no hyvimpä kulkee info eteenpäin. ;D

Edit: joo olihan siitä tuolla kuvaajasivuilla näköjään.4.9. oli tullut ilmotus.Ihme silti ettei kuvaajille ilmoitettu esim s-postilla.

 

joutuu hakee 3000+ fotolle uutta mestaa

 

joo oon kyllä tossa kyllä mukana jos jotain kimppamyyntimestaa saadaan aikaan, mun nettitietotaito vaan on kovin ohutta joten mun panostus on täysin kuvapuolessa ja tietty ylläpitokustannuksissa. Toi forumisoftan tai gallerian luominen ei oikein itseltä taivu mitenkään, muuten jotain virityksiä olisinkin jo tehnyt..

 

Kuvamyynti on varmasti pisneksenä pirun huono mutta näin harrastelijapohjalta varmaan ihan toimivakin.Kunhan ei odota suuria.Alkuun on jo pirun hyvä että saa pidettyä +-0. Eli siis harrastepohjalta.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...