mustikka Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2010 Raportoi Jaa Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2010 Mulla on Minissä kytkin menny jumiin, eli kun kytkintä painaa niin poljin ei liiku ollenkaan. Mistä mahtaa johtua? Jäätä jossain? Auto on talviunilla parkkihallissa, joka ei ole läämmin. Help! :-\ Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
minorv8 Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2010 Raportoi Jaa Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2010 Todennäköisin syy on kytkinpoljin joka on jämähtänyt akselilleen. Jos vika olis muualla niin poljin liikahtais pikkuisen matkaa. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
tgamini Kirjoitettu 25. Helmikuuta, 2010 Raportoi Jaa Kirjoitettu 25. Helmikuuta, 2010 Tai kytkinkopan päässä missä on se iso mutteri onko se nimeltään "Kytkimen painelaakerin akseli" niin on jumissa niinkuin mullakin jumii kun auto on vähemmän käytössä. Sillon ei kyllä liiku poljinkaan ja en oo uskaltanu koskaan väkisten koittaa painaakkaan vaan olen pistänyt crc ja herkistelly sen pultin ja taas toimii. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
mustikka Kirjoitettu 25. Helmikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 25. Helmikuuta, 2010 Kiitos neuvoista! :D Täytyy kokeilla näillä ensin. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
minorv8 Kirjoitettu 26. Helmikuuta, 2010 Raportoi Jaa Kirjoitettu 26. Helmikuuta, 2010 Minin kytkimessä on yleensä aavistus löysää ennen kuin mäntä alkaa painamaan pääsylinterissä nestettä. Jos poljin ei liikahda milliäkään niin epäilisin sitä polkimen akselia. Jos on vähänkin liikettä niin ongelma on muualla. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
mustikka Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 2010 Jos kyseessä on polkimen akseli, niin mitä sille pitäis tehdä? Varmaan tyhmä kysymys, mut ei ole kauheesti kokemusta moisesta... Olen kiivaasti selannu korjausopasta, mut ei vaan avaudu mulle... Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
minorv8 Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2010 Raportoi Jaa Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2010 Sinne voi yrittää ruikkia CRC:tä tai jotain muuta lientä, antaa sen muhia ja yrittää myöhemmin polkea pedaalia jos vaikka irtoaisi. Ei kytkimen pitäisi talvisäilytyksessä jämähtää umpipuuksi, jos joku jämähtää niin yleensä kytkinlevy vauhtipyörää. Silloin poljin toimii normaalisti mutta kytkin ei irroita. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
tailke Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2010 Raportoi Jaa Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2010 Pari selventävää kuvaa vianhakuun Jos akseli 6 (tai poljinsylinteri) on jumissa poljinsylinterin lähdöstä ei tule nestettä poljinta painettaessa -- voi testata kaverin kanssa. VARO nesteen joutumista maalipinnalle! Jos akseli 32 on jumissa kytkinvarsi 37 ei liiku kun sitä vetää "ojaan päin". (Tappi 38 jumiutuu yleensä alumiinikoteloon ja hankaloittaa remonttia.) Jos edellisissä kokeissa liikettä löytyy työsylinteri 53 on jumissa. Epäilen itse viimeistä vikaa. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
mustikka Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2010 Jes! Oikein kuvat ja kaikki! Ootte nähneet paljon vaivaa ongelman eteen. Kiitos kaikille neuvoista! :D :D :D Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään