Jump to content

3 vuotta Minillä tuli eilen täyteen.


jiikoo

Recommended Posts

Ei ole vielä tullut konkurssia - kaikesta harmista huolimatta kohtuu luotettavasti ja edullisesti taittuu kilometrit. Mittariin kelautui 3 vuodessa 53tkm. Kuluvana vuonna tullut jo yli 18000 ja tasainen 47 km (mittariin 48½ km) per päivä jatkuu, jos auto toimii :-X. Liukkaita & hauskoja talvikelejä :P odotellessa käy odottavan aika pitkäksi... ;) (kuitenkin täräytän eka liukkailla puuhun) Tuolla ajopäiväkirja yms. tarinointia.

Link to comment
Share on other sites

Sulla tulee just saman verran kilometrejä mitä mun minillä. Mun ajot on suurin osa kesäkeleillä ... talvella en paljoo autoa tarvitse.

Se lähtee auto herkästi lapasesta talvella. Harmi kun ei enää niitä perinteisiä (yleisiä) jääratoja nää missään. Olis mukava ainakin kerran talvessa käydä koittaa luistoja ...

 

Saas nährä kumpi pitää kauemmin miniää Jiikoo vai Heppu.  ::)

Link to comment
Share on other sites

"Paluu tulevaisuuteen" ;) ;) ;)

 

Mitens on jiikoo ... olet laittanut jo  1.11. 2006 eli huomisiakin juttuja tuonne ajopäiväkirjaan.... vai olenko käsittänyt wäärin ....  :-[ 8-) 8-) 8-) ;) ;) ;)

Havaintosi on oikea & tarkka. ;) Vakuutusmaksuista tietää kulungin päivän jo etukäteen. Niistähän tulee ilmoitus, minä päivänä maksupalvelussa lähtee rahat tililtä. Kilometrejä en noiden vakuutusmaksujen kohdalta katso. Joulukuun ensimmäisenä lähtee liikennevakuutus, mutta sen jätin vielä pois, koska sitä ennen ehtii pari tankkausta tekemään.

 

Tulee muuten (sikäli, kun auto siis toimii) aika huikea vuotuinen kilometrimäärä huhtikuuhun mennessä. 5.4. oli mittarissa 43400 ja nyt on siihen tullut päälle 18200. Kun arvioidaan vaikkapa 1500 lisää per kuukausi, niin 5.4.2007 mennessä tulee mittariin vielä 7-8000 lisää. Saapa nähdä tulenko koskaan ajamaan moista määrää kilometrejä harraste eli näyttöautolla... ;D Tämä oli toki ennakoitavissa, koska aiemmin olen ajanut Granadalla kympin tai vähän päälle vuodessa ja nythän mulla on vain tämä ykkösauto. Ensi kesänä on haaveissa ostaa toinen lelu 40-vuotislahjaksi itselleni, mutta siihen on vielä aikaa ja rahankeruumatkakin on vielä piiitkä. 2-paikkainen auto on tähtäimessä, koska talouteen ei tarvita toista isoa autoa. Minillä voidaan kuljetta isommat porukat ja se 2-paikkanen on sitten muita hupiajeluita varten. Ei Fiesta Vaniakaan ihan täysin vielä ole poissuljettu, mutta kyllä englantilainen legendaarinen urheiluauto sopisi paremmin käsitteen (eli Minin) rinnalle kakkosautoksi. Toivottavasti en tule järkiini. Haluan auton, jolla voi ajaa - ja vähintään yhtä hauskasti kuin Minillä. Näillä kriteereillä valikoima menee aika pieneksi ja kalliiksi (yleensä hinnat alkaen kaksion hinta Espoossa :'(). Melkein kannattaisi jättää se toinen auto ostamatta...

 

Autokuume & haaveilu jatkuu - mulla ei selvästikään ollut tarpeeksi leluja pienenä. Tuo kakkosauton hakureissun vois tähdätä sinne syntymäpäivän tienoille, jolloin matkan varrella ois myös IMM2007 Roskildessa.

 

Saas nährä kumpi pitää kauemmin miniää Jiikoo vai Heppu.  ::)
Sikäli, kun saan ruosteet pidettyä riittävän loitolla ilman konkurssia, niin ajan ns. (kuskin/auton/bensan/varaosien saatavuuden/ajokortin/valitse ;)) loppuun asti. Toki, jos löytyy jostain hauskempi peli, joka ois vielä harvinainen, niin... :P

 

Talviauton hankintapohdinta kääntyi yllättäen päälaelleen ja Ministä tais tulla se mun talviautoni... On tietenkin mahdollista, että tämän seurauksena, Mini ruostuu käsiin parissa vuodessa ja se onkin Heppu, jonka ministeriys kestää pidempään...

Link to comment
Share on other sites

Sikäli, kun saan ruosteet pidettyä riittävän loitolla ilman konkurssia, niin ajan ns. (kuskin/auton/bensan/varaosien saatavuuden/ajokortin/valitse ;)) loppuun asti. Toki, jos löytyy jostain hauskempi peli, joka ois vielä harvinainen, niin... :P

 

Toi kommentti oli kuin kiukaalle heittäisi bensaa ...  [smiley=beer.gif]

Mitä jos lähdetään ens kesänä "pyhiin vaellus" matkalle vaikka tuonne:

http://www.uksportscars.com/

 

Mulle kävisi esim. myynnissä oleva LOTUS ELISE SPORT vm.1999 kakkos / ykkös autoksi.

Link to comment
Share on other sites

Toi kommentti oli kuin kiukaalle heittäisi bensaa ...  [smiley=beer.gif]

Mitä jos lähdetään ens kesänä "pyhiin vaellus" matkalle vaikka tuonne:

http://www.uksportscars.com/uk_sports_cars_homepage.html

 

Mulle kävisi esim. myynnissä oleva LOTUS ELISE SPORT vm.1998 kakkos / ykkös autoksi.

Kellepä ei kävisi :P Pyörität puukkoa ja ripottelet suolaa päälle... Ois hianoa ajaa letkassa samaan runkoon perustuvilla autoilla ja voishan niitä vertaillakin. Mua kiinnostaa nimenomaan Elisen runkoon tehty ooppeli ja siitä se kevyempi turboton versio. Ooppeli on käytettynä halvempi (vain, koska Vauxhall/Opel - tekniikka kuitenkin parempaa kuin Lotuksessa), varaosat halpoja, ilmeisesti kohtuu luotettava (ECOTEC-moottorissa ketju), pieni kulutus, ABS, turvatyyny (jaa, nämä 2 edellistä voi olla miinustakin). Ominaisuuksien tutkinta vielä kesken. Näyttäis siltä, että eturenkaita saa vain Bridgestone RE040:na. Muita vaihtoehtoja löytyy, jos vaihtaa vanteen 16":ksi (mikä olikin viimeisessä versiossa tehty) 17" sijaan. Ajo-ominaisuudet ilmeisesti parhaat juuri 16" eturenkailla. Mutta ilmeisesti aika optimaalinen alkuperäisilläkin. Elise on kevyempänä jonkun verran ketterämpi ja kovassa ajossa nopeampi, mutta tuo ooppeli tulee vastaavasti hyvin lähellä perässä kovimmassakin rata-ajossa helposti. Siis häviää kyllä, mutta Lotus-kuski joutuu tekemään hikisen päivätyön, kun pikkuisen laiskempi kuski ei joudu hikoilemaan ollenkaan ja häviää vain niukasti. Ois hauskaa ajaa molemmilla - tuo Lotus on ollut haave-auto ja ulkonäöllisesti Elise ja Exige ovat juuri semmoisia kuin niiden pitää (tämä on jäänyt lapsuuden rauta-auto -leikeistä tms. hiekkalaatikkojutuista :D). Paha sanoa, onko edes Ferrarin formula1 auto paremman näköinen kuin nuo 24h ajoauton näköiset pelit... 50x :P

:-X

Clarkson & VX220 :o

P.S. Pyhiinvaellusmatka jopa kiinnostaa, mutta mielellään poikkeisin Saksan kautta kotio...

Link to comment
Share on other sites

Liukkaita & hauskoja talvikelejä :P odotellessa käy odottavan aika pitkäksi... ;)

 

No ehkä parempi pitää vaan tää arki mielessä ja jättää lotukset kesään.  ::)

Äsken kävin vilkaiseen miniä pihassa > muutama kymmenen senttiä lunta päällä jne. Pitäis se kaivaa esiin viimeistään perjantaina. Mitenhän on paikat jäässä kun märkänä se viimeksi parkkiin ajoin ennen lumimyräkkää.

Link to comment
Share on other sites

Liukkaita & hauskoja talvikelejä :P odotellessa käy odottavan aika pitkäksi... ;)
No ehkä parempi pitää vaan tää arki mielessä ja jättää lotukset kesään.  ::)
Jeps, ja tulihan se liukas kelikin jo eiliseksi. Nyt saa taas harjootella sukkasillaan ajamista. Eka sileän jään keli on aina se pahin - kitkoilla on kuin kesärenkailla ajelis. Tämän tiedän - viime syksynä ajoin koko talven liukaimpana päivänä Granadalla kesärenkaat alla - Granadassahan oli nastalliset talvirenkaat. Tuolloin halusin selvittää, onko kesärenkailla ja kitkarenkailla eroa. Ei pahemmin ollut Mini vs. Granada -akselilla verrattuna. :o

 

Edit: nettiautossa on 2005-vuotinen Turbo Speedsteri myynnissä. Aaaaaaargh! :P

Link to comment
Share on other sites

Kun nyt (lopultakin  ;D) täällä rupatellaan Lotuksista, niin tuossa muutama 7-klooni, Elise ja taitaa olla pari Ooppeliakin myynnissä Ruotsissa. Laita vaan hakusanaksi Lotus.  

 

http://www.blocket.se/li?ca=15_s

 

EDIT 11.11.06: No joo, onhan tuolla edelleen Lotuksiakin, mutta nyttemmin näyttäs aika kelvoton linkki  :(  

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...