Jump to content

Vetoakseli vaihtokunnossa?


nilsimk

Recommended Posts

Hei,

mitä mieltä olette kannattaako tällaista vetoakselia vielä kasata takaisin vai olisiko järkevämpi hommata uusi?

Sisemmän CV nivelen alle oli siis päässyt vesi jossain vaiheessa ja siellä oli ruoste vettä välissä, kun sen naputtelin auki. CV:n ja akselin välisessä liitoksessa oli myös pieni välys ja mielestäni nuo urat ovat tehneet jossakin vaiheessa pienen muodonmuutoksen. 
 

 

C2D14680-C43B-404E-8058-506C33CB4E65.jpeg

115BEAB2-901F-437B-8195-A061850F565D.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Entäs itse CV nivelten suhteen? Mikä on turhan kulunut? 

Sisempi on sellainen että ne kuulat ei pysy sen kehikon sisällä vaan tippuivat lattialle heti kun otti kumin pois ja veti nivelen irti vaihteiston pään potista. Välys on useampi milli ja isompi kuin toisessa. 

Ulompi pää on sellainen että pyörivässä liikkeessä tuntuu vähän kiinni ottavia kohtia (mukanahan se toki pyörii ajossa sitten) ja jonkinmoinen välys siinä on edestakaisin liikkeessä. 

Link to comment
Share on other sites

Moi,

Nivelkuulien pitää pysyä kehien sisällä. Ruuvarilla lähtee kevyesti irti. Jos putoaa itsekseen, niin kannattaa vaihtaa, mut ei ole pakko. Kyl se toimii, mutta tulee pientä tehohävikkiä ja ulkonivelet voivat naksua kun kääntää ratin linkkuun. Vetarin ulkonivelen vaihtoperuste on boorit ja navan kierteet,

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...