Juki01 Posted October 30, 2009 Report Posted October 30, 2009 Eli, kävin tänään leimalla, hylsy...häkäarvo 6.5. Auto on aika tuore hankinta, joten tässä opetellaan... Muuten oli auto ok, Mini 1000 -78, kaasari HS-SU4. Käy hyvin, kiertää hyvin, ei savuta. Ei siis pitäsi olla ongelmia. Mutta kaasarin kanssa olen tuskaillut "riittävästi". Säädöt olen yrittänyt tehdä Haynesin manuaalin mukaan. Joten: kun sitä kaasarin vasemmassa kyljessä olevaa "liukutappia" nostaa ohjeen mukaan pari milliä, kierrokset kasvavat eli kone käy manuaalin mukaan laihalla! Itsekin olen ollut tässä luulossa koska pieni lisäryyppyy vaan piristää menoa... mutta päästömittaushan kertoo toista! Ketä ja mitä tässä nyt sitten uskoo ? Voiko tuo korkea häkäarvo kieliä jostain muusta ongelmasta kuin kaasarin säädöistä? Voiko ongelma olla esim. venttiilipuolella ? Toinen asia joka vaikuttanee tohon yllämainittuun... Kun ko. kaasarin juuressa on se messinkinen putkenpätkä, ilmeisesti jokin huohotusputken holkki (?), mihin se pitää letkulla yhdistää??? Vai ei mihinkään? Nyt kun se on avoinna, sen kautta kulkee imuilmaa melkolailla, siis ilmansuodattimen "ohi". Viheltää oikein kun antaa kaasua. No, jos sen tulppaa niin kone alkaa heti tukehtua, ilmeisesti sitten ilmanpuutteeseen => viittaisi tuohon rikkaalla käymiseen. Mutta eihän siinä ole mitään järkeä että kone saa imuilmansa jonkun 8mm putkenpätkän kautta...kyllä kai se johonkin pitäisi yhdistää ? Eli, kierränkö vaan suuttimesta konttorin pihassa laihalle vai olisiko jotain vinkkiä yllämainittuihin ilmiöihin? Sitten... onko kokemusta vilkuista ? Kotimatkalla leimalta hävisi ensin vilkuista vilkkuominaisuus, siiten vilkut kokonaan...myös hätävilkut. Relevika ? Mistäköhän se rele löytyy kivuttomasti... ? Kommentteja kiitollisina odottaen.
tailke Posted October 30, 2009 Report Posted October 30, 2009 Lue nyt aluksi vaikka tämä http://www.mini2-finn.com/cgi-bin/yabb2 ... 1242759410 on aika lähellä ongelmaasi
Juki01 Posted October 31, 2009 Author Report Posted October 31, 2009 Kiitti linkistä. Ton jutun olen lukenutkin mutta... mitään todellista apua en valitettavasti siitä saanut. 1) tuoltakaan topicista ei selvinnyt, pitääkö tuo kaasarin juuressa oleva huohotinputki olla tukittu vai ei. Molempaa koulukuntaa näytti olevan; siis tukittu tai sitten liitetty letkulla johonkin. MIHIN? Miksi se putki on siihen luotu jos se vaan on siinä tukkimista varten ? Tähän kaipaisin nyt yksiselitteistä ( for dummies !) vastausta. Kiitti. 2) topicissa puhuttiin "jos mäntää nostaa pari milliä ja moottorin kierrokset nousevat, pitää säätää vähän rikkaammalle". Mullakin tapahtuu juuri näin mutta kun en voi säätää enää rikkaammalle koska käy jo nyt liiaan rikkaalla. Häh ? Äsken koitin pihalla käyttää konetta siten että se putki oli tukittu. Kiersin laihemmalle, laihemmalle, laihemmalle... sain juuri ja juuri pysymään käynnissä. Ajoin koelenkin, peräpelti noessa. Not good.
MikaJ Posted October 31, 2009 Report Posted October 31, 2009 Häkä voi olla korkea myös jos on totaalisen laihalla. Auto korjaamolle missä on seosmittari ja säätää siellä kuntoon jos ei korvakuulolla meinaa tulla mitään.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now