Jump to content

Recommended Posts

Posted

Rakentelen aikani kuluksi miniin BMW K1100 kantta. Isojen poikien juttuja lueskellessa huomasin, että jotkut tulpppaa kaikki reiät kansitasosta ja vie öljyt ja vedet ulkiosia letkuja pitkin kanteen. Näitähän sarjoja saa valurautakansillekin:

 

http://www.med-engineering.co.uk/produc ... ang_id=512

 

Toi tosin vaan vedelle.

 

Kysymys onkin: mitä hyötyä?

Ilmeisesti estetään nesteiden päätyminen väärään paikkaan, mutta jos se vuotaa, niin silloinhan siinä on jotain vikaa.

Posted

Tota systeemiä käytetään paljon saarella ratapeleissä!

 

Jäähdyttää kannen huomattavasti paremmin kuin normi menetelmällä.

Posted

Veden kiertoahan tuolla parannetaan. Joissain autoissa on jo valmiiksi vastaava, kansipahvissa on vain nelospytyn kohdalla vesireijät. Epäilemättä minissäkin toimiva systeemi mikä vähentää palotilojen kuumia pisteitä ja nakutusta.

Posted

Eli siitä siis on oikeasti hyötyä. Pitää varmaankin sellainen tehdä kun ei se ole kovin iso vaiva muuhun työhön verrattuna.

 

Sähköisellä vesipumpulla sen vedenkin saisi kiertämään siihen suuntaan kun haluaa. Onko muuten joissain autoissa kierto kannesta lohkoon päin?

  • 3 weeks later...
Posted

Ilmataskuja jää, mutta ne ei vaikuta varsinaisesti ilmaamiseen. Ne saa sieltä pois kun vähän tärisyttelee ajossa moottoria, esim omatoimisesti tai huonolla tiellä. Aika paljon jo varmasti lähtee pois kun ihan vaan käynnistää moottorin ja vesi alkaa virtaamaan. Varovaista tehojen käyttöä aluksi vain, koska tosiaan siellä on aika kriittisessä jäähdytystä vaativissa paikoissa ilmaa, tosin ei paljoa.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...