Jump to content

Vakio 1275 kuinka jaksaa


Jamppa Maijala

Recommended Posts

Tällä hetkellä on 12" mutta olen ajatellut 13" alle. Konetta viritän vielä hiukan joten ehkä se 295 olis hyvä, tosiaan melko paljon tulee matka-ajoa ja ehkä sitten viitsisi lähteä pidemmällekkin.

Konekkaan ei varmasti kovin hyvää tykkää jos ajaa pitemmän siivun kierrokset korkealla.

Link to comment
Share on other sites

Musiikkivehkeet täysillä ei kuule edes omia ajatuksia ja olen kokeillut korvakuulokkeita mutta kokeiluun se kyllä jäi ;D

Ja jos lasketaan että uudella perävälityksellä kierrokset laskee vaikka 1000 rinkiä joten polttoaineenkulutus vähenee ja mitä enemmän ajelee niin sitä nopeampaa osa on maksettu:)

Link to comment
Share on other sites

Toisessa ohjeessa vinkattiin, että turbo jaksaa pitkällä välityksellä. Varmasti joku 1330-1380 jaksaa vielä paremmin turbottuna. Tai VTEC kone - sepä vasta oiskin hiljainen... Suorahampaisten vaihteiden äänikö ei ole oleellinen? Vinoilla hampailla äänet putoais ehkä enemmän kuin se 1000 kierrosta vaikuttaa?

 

Kisa- & viritetyissä laitteissa äänien määrä on nimenomaan etu.   Vakiopeleihin ei samat ohjeet vaan päde, koska tavoitteet on päinvastaisia. Eli ohjeita pitäis antaa vakiopeleilla ajaneet kokeneet tai kokemattomat kuskit&teoreetikot...  

 

Anteeksi maalaisuuteni mutta meni taas tyylikkäästi yli hilseen. Tossa oli varmaan jotain ironiaa kylvettynä sekaan ? Missä vaiheessa oli puhetta mistään suorahampaisista laatikoista ? Mulla on 1380 ahdettuna, jaksaa mennä pitkällä välityksellä ja on läpeensä vinohampainen loota. En ole viitsinyt laittaa suorahampaista koska noilla mun tehoilla ja väännöillä vinohampainen on ollut ihan riittävä. Toinen ihan tekninen syy on suorahampaisen ykkösen välitys joka yhdessä harvan matkavälityksen kanssa tekee kokonaisvälityksestä aika mahdottoman. (Mutta se tuskin sua nyt hirveästi kiinnostaa.) Ei se edelleenkään ole mitenkään sikahiljainen enkä usko että Ministä hiljaista saakaan. Mutta tuskin pensseli on kiinnostunut kuulokkeista jos alkuperäinen kysymys liittyi kierrosten pudottamiseen ?

Link to comment
Share on other sites

  • 7 kuukautta myöhemmin...
... Itse en yli 90km/h viitsi edes ajaa. Enkä varmasti aja vaikka perävälitys vaihtuu mutta kierrokset saisi hiukan laskemaan. Autossa on noin 80hv ja tällä hetkellä vakio perävälitys. ...

 

Vilkasin Roskilden IMM-tapahtumaan menon osuutta ajopäiväkirjasta:

26.07.2007 P:Tankkaus 77858,0 Shell Satashell, Turku. Klo 14.26. Lautalta ajo jatkui klo 7.30 seuraavana aamuna. Yksi 3 minuutin ketunlenkki - eli heiskanen - piti tekaista alkumatkasta.

 

27.07.2007 P:Tankkaus 78117,7 Shell Kungshöga, Mjölby, Ruotsi. Klo 10.14. Tämä tankkaus kesti suunnistustapahtuman, nakkisämpylöiden syönnin yms. estämänä 30 minuuttia.

 

27.07.2007 P:Tankkaus 78463,6 Statoil Helsingör, Tanska. Klo 14.45. Tukholmasta tänne päästiin ajassa 7h15min. Tukholmasta Roskildeen Danhostelin pihaan kesti 8h20min kaikkine pysähdyksineen.

 

 

63 hevoisen voimin noin, ehkä 80 hevosella ois jonkun verran pudonnut matka-ajasta. 3 aikuista miestä autossa tavaroineen. Ja siis Helsingborg-Helsingör -lautta oli myös tuossa matkalla. Muun liikenteen tahtia suunnilleen, patsi, että moottoritiellä ei huippunopeuskaan ois riittänyt pysymään nopeimpien mukana... 2-kaistasilla oltiin välillä tientukkoinakin. Paikoitellen nopeus putosi jopa alle 90:een.  :-X

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...