Jump to content

R50 jarrunesteen vaihto ...


karvalakki

Recommended Posts

Moi,

Ostin Motonetistä paineilmalla venturi-periaatteella toimivan jarrunesteenvaihtovekottimen. On kyllä näppärä laite, ei tarvitse enää olla jarrupolkimen pumppaajaa vaan yksin hoituu nesteen vaihto. Muihin kolmeen autoon vaihtui nesteet heittämällä, mutta pisti silmään että Minin vaihto-ohje eroaa hitusen bemareiden ohjeesta.

Minin ohjeessa etujarrujen kohdalla kannustetaan polkemaan 12 kertaa jarrua ja pitämään poljin pohjassa vaihtovekottimen puskiessa nesteet läpi järjestelmästä. Bemareiden ohjeessa vain annetaan vaihtokoneen vaihtaa nesteet ilman mitään poljintempppuja.

Mikähän tuossa polkemisessa on ideana? 

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/r50-cooper-hat_200202/repair-manuals/00-maintenance-general-note/00-00-maintenance/E4alB9d

 

Link to comment
Share on other sites

Kysessä on erilaite/periaate jos nyt oikein ymmärsin, Minin ohjeessa järjestelmä paineistetaan, imuvaihtajalla taas neste imetään.

Motonetin imuvaihtajalla - https://www.motonet.fi/fi/tuote/751000/MTX-Automotive-Jarrujen-ilmauslaitejarrunesteen-vaihtotyokalu - olen R50 ja muidenkin autojen jarrut menestyksellisesti vaihtanut.

Link to comment
Share on other sites

Juuri tuollainen on omakin laitteeni ja hyvin vaihtui nesteet kaikista autoista. Olen tullut siihen tulokseen että tuo polkimen painelu on tarpeen vain jos koko järjestelmä/pääsylinteri on päässyt tyhjentymään. 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...