Jump to content

Recommended Posts

Posted

tarkoittanet sitä vaimennin sylinterin mäntää/korkkia. Ihan 60 luvun alussahan ne taisi olla messinkiä

Posted

Sitä en tarkoita.tarkoitan sitä mistä lisätään öljyä kaasuttimeen.Normaalisti se mustaa muovia oleva kierrettävä  korkki.Nyt sen tilalle etsin messinkistä.

Posted

Eikös se juuri ole se.

Kyllä siinä muovisessa ainakin on mukana se "mäntä", joka menee öljyllä täytettyyn vaimennin sylinteriin

Posted

Ahaa. Niitä on ollut pelkällä korkillakin.

Mites niissä tuo vaimennus hoidettiin?

Posted

Korkin kuvauksessa lukee että:

"Damper caps are fitted to earlier mainly pre war Carburettors where heavy or weighted Pistons with no Damper are fitted. Some have vents and some do not and they should not be fitted incorrectly".
 
Eli ennen WW2 valmistetuissa värkeissä, joissa oli raskas mäntä. Vaimennus pelkällä männän inertialla.
Posted

Eli niissä sen aikuisissa ei ole mitään öljyäkään

Posted

Oikein vanhoissa oli pelkkä messinkikorkki:

 

http://sucarb.co.uk/dampers-caps-oil/brass-caps/hexagon-head-brass-damper-cap.html

 

Siiten on ollut myös messnikistä männällä:

 

http://sucarb.co.uk/dampers-caps-oil/damper-assemblies/hexagonal-brass-damper.html

 

 

Mihin vehkeeseen tuota kaipailet ?

miniin tulossa.Tuo jälkimmäinen haussa.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...