Jump to content

Vaihteistosta, kakkonen sorvailee


soppa

Recommended Posts

Tere,

 

Minissä on alkanut harmittava vaiva yleistymään, eli sama miten vaihtaa 2:lle niin hiukan sorvaa. Todella hitaasta vauhdista 3 -> 2 ei tätä tule mutta silti pieni "runks" kuuluu. Jos esim. valoihin tulessa ajattelisi moottori jarrutella 3->2 välin niin ei mene 2 silmään, sorvailee vain. 

 

Nyt myös huomasin, että 1->2 vaihtaessa on pientä "runks" ääntä alkanut kuuluumaan. Muut vaihto välit eivät ole moksiskaan, toimii ihan kivasti.

 

Mitäköhän mahtaa olla kulunut tai vialla?

Link to comment
Share on other sites

Synkronointirenkaat p*skana, kun vaihdat osta Roverin originaalit ovat olleet parempia.
Samalla kun laatikko on auki niin vaihtoon menee yleensä myös vähintään ryhmäpyörän akseli ja laakerit toki kaikki muukin kannattaa tarkistaa samalla.

Link to comment
Share on other sites

Synkronointirenkaat p*skana, kun vaihdat osta Roverin originaalit ovat olleet parempia.

Samalla kun laatikko on auki niin vaihtoon menee yleensä myös vähintään ryhmäpyörän akseli ja laakerit toki kaikki muukin kannattaa tarkistaa samalla.

En ole itse tuolloin konetta kasannut mutta eihän tuo varmaan pieni homma ole jos oikein ymmärrän? Kone pois keulilta ja täytyykö yläkertakin purkaa? Vai saiko noista alakerran/vaihteiston remontoitua ilman koko moottorin purkua. Täytyy alkaa sisäistään korjauskirjaa kun pääse kotiin....

Link to comment
Share on other sites

Juu ei kytkimessä ole vikaa, sen kanssa tässä jo aikaisemmin taisteltiin. Tämä on siis murhe joka on pikku hiljaa hiipinyt vaihteistoon. Itse olen kanssa noiden synkkarenkaiden kannalla, koska paikallaan kaikki vaihteet menee sorvaamati paikoilleen mutta kun lähtee liikkeelle niin johan alkaa sorvaus.

 

Onko tuo millainen remppa niin ku toteuttaa, koneen nyt nappaa suht nopeasti keulilta mutta mites muu homma? Onko jotain huomioita/vinkkejä miten kannattaa toteuttaa? Niin ja mulla on sillä vanhemmalla tunnelimallin vaihteistolla.

Link to comment
Share on other sites

Ei sen laatikon remppaaminen mikään ylipääsemätön homma ole, ekaa kertaa tehdessä ehkä tuottaa murhetta lukita laatikko pääakselin mutterin irroitusta varten ja tietenkin miten pitää se loota paikoillaan kun irrottaa sitä mutteria :-).  Ko. mutteria varten tarvitsee 38 mm hylsyn tai jos haluaa tehdä oikeaoppisesti niin 1,5 tuumaisen...  Korjauskäsikirja on ihan passeli apu tohon hommaan ettei tarvi ihan arpomalla edetä.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...