Juge Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2014 Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2014 Tuossa reipas parisen kuukautta on ollut nyt tuo MCS Clubmani, ja edelliseltä omistajalta ostin ScanGauge II:sen jota käytän ylimääräisenä mittaristona, jossa näkyy jäähdytinnesteen lämpötila, latausjännite, polttoainetta litraa per tunti ja paljonko moottorin tehosta on sillä hetkellä käytössä prosentteina. Aikani googlettelin että mikä on Cooper S:n normi lämpötila, kun meillä ScanGauge II näyttää 105 - 106 astetta esim. normaali maantie ajossa. Ainakaan vielä se ei ole mennyt 106 asteen yläpuolelle. Tosin, vaimo ajelee sillä paljon enempi kuin minä, joten en sitten tiedä, nouseeko se kaupunkipyörityksessä korkeammalle kuin 106. Mittaristoon ei ole mun ajaessa koskaan syttynyt moottorin lämpötilavalo keltaisena (ohjekirjasta luettuna merkitsee että moottori on turhan lämmin. Kun valo syttyy punaisena, moottori on ylikuuma) Rapakon takaa löysin jotain linkkejä jossa sanotaan että 90 (194 Farenheittia) astetta on normaali ja 120 on liikaa... ScanGaugen lukemaan luotan sinänsä, kun tuossa jokunen aika sitten oli reipas 20 pakkasta ja autolla ajaessa lämpötila nousi hitaammin 105:een kun vertaa esim. nolla kelillä ajettaessa. Mikä nyt sitten on normaali lämpötila, onko se tuo 105 astetta vai se 90? 105 astetta ei sinällään kuulosta suurelta, kun vedessä on jäähdytinnestettä seassa ja se on paineen alaisena, jolloin kiehumispiste on huomattavasti korkeampi kuin 100 astetta. Jäähdytinnesteen tasoa on seurattu eikä se ainakaan sieltä kulu mihinkään, mikä on positiivista. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
skithund Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2014 Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2014 Omassa autossa MINIn oma lisämittaristo, jonka lämpömittari näyttää melko tasaisesti 105°C. Puna-alue mittarissa on 115-120°C. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Juge Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2014 Tänään tuli käytyä Clubmanilla Tampereella, laitettiin kaksi takaisinkutsukampanjaa kuntoon (ahtimen vesipumppu ja öljyn paluuputken lämpösuojus). Mennen tullen vähän seurasin SGn lämpömittaria ja 107 oli maksimi mitä taulussa oli. Joten aika kohillaan näyttäisi lämpötila olevan. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään