sj69 Kirjoitettu 10. Marraskuuta, 2013 Raportoi Jaa Kirjoitettu 10. Marraskuuta, 2013 Onks kellään tietoa et pystyykö ministä poistaan hälytys/käynnistyksen eston ja miten ? Mini on vuosimallia -96 ja siinä alkuperäinen käynnistyksen esto/hälytys jarjestelmä ! Vikana on se et ei meinaa välillä saada pois päältä joutuu painaan kaukosäätimen nappulaa 10-20 kertaa ennen kuin kytkeytyy pois...Patteri on vaihdettu uuteen ettei oo siitä kiinni :-) Tietysti jos hommaisi uuden säätimen englannista... Mut mieluiten poistaisin kyseisen ominaisuuden ja varsinkin kun se on Lucaksen tekemä :-) eiks se sanontakin ollut et Lucas oli hyvä apostoli mut sähkömiestä siitä ei saa tekemälläkään... :-) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MikaJ Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 2013 Raportoi Jaa Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 2013 Vaihtoehtoja on neljä kappaletta karkeesti. 1. Lähetä moottorin ecu + hälyttimen ecu + avaimet jonnekkin englantiin testattavaksi ja uudelleenkoodattavaksi. Uutta kauko-ohjainta et voi ilman koodausta hankkia, en tiedä onko koodauslaitetta Suomessa. Jonkun verran käytetty järjestelmä vastaavan ikäisissä Rovereissa/MG:issä (Rover 5AS/10AS), joten mahdollista on että löytyisi. 2. Ralf Saksasta saa tehtyä sulle sellaisen hälyttimen ecu:n että se ohittaa aina ajoneston (periaatteessa ton saa asennettua moottorin ecun sisäänkin jos haluaa). Hintaa en muista mutta pätevä ja edukas kaveri. dougie@m1n1.de . Kommunikointi onnistuu Saksaksi ja Englanniksi. 3. Etsit ajonestottoman moottorinohjaus boksin. Ominaisuuden erottaa varaosanumerosta. Jos sulla on -96 Cooper, niin varaosanumero nykyisin pitäisi olla 101150 ja sen ajonestoton kaveri on 101050. Neljäs numero on 1 tai 0, 1 meinaa että on ajonesto ja 0 että ei. Kaksi viimeistä merkkaa normi vai cooper, 50=cooper ja 70=normi. Cooper ja normin erona ilmeisesti hieman eri sytkäennakot ja kiihdytysrikastukset. 4. Näppäilet ajoneston kaukkarista pois päältä, ja katkaiset hälyttimen boksilta ovikytkimien johdot. Oman kokemuksen mukaan boksi jää siihen tilaan mihin se on viimeeksi asetettu, vaikka akkukin olisi puolivuotta pois. Jos ovikytkimet irroittaa boksilta, niin se ei mene enää koskaan itsestään päälle, kauko-ohjaimella ainostaan. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
sj69 Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 2013 Juu juu Täytyypä katsoa et mikä boksi tuossa on ja sama tehdä tuolle varastossa olevalle boksille ! Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Juge Kirjoitettu 12. Marraskuuta, 2013 Raportoi Jaa Kirjoitettu 12. Marraskuuta, 2013 Hep! Mä en kyllä ymmärrä tuota Lucas apostoli vitsiä ku ei mulla oo britti kulkineissa sähköjen kanssa ollu mitään polttimo palanut -suurempaa :) No mennäänpäs asiaan :) -96 Mini on Rover Mini. Jolloinka siinä on mun ymmärtääkseni Roverin tekemä ruiskusysteemi ja ajonesto-varashäly systeemit. Tai no joo jos tarkkoja ollaan, Lucasin vehkeet ne on :) Kaukosäädin on ainakin ihan samanlainen mitä -90 -luvun loppupuolen Rovereissa ja Land Rovereissa. Siis tämmönen: http://www.pots-of-gold.co.uk/prodimages/34.jpg Kaiken lisäksi, noissa -90 luvun lopun Rovereissa hälytin ajonestoineen on integroitu aivolaatikkoon. Sen tiedän että uuden kaukkarin koodaaminen on aika haasteellista - ei muistaakseni tainnut edes onnistua kotikonstein. Eli pakko saada testeriin kiinni. Karaasilla Espoossa on laitteet sitä varten - ainakin Roverin henkilöautoihin, siis 200:set, 400:set 600:set jne. Mutta kaukkarin "tahdistus" autoon, sen voi tehdä itsekin. En vaan kirveelläkään muista tarkkaan miten se meni, kun sen joskus aikoinaan saarivaltakunnan foorumeilta sen luin. Googlella löytänee. Muistelisin että se meni kutakuinkin näin: 1. vaihda kaukkarin patteri 2. avaa auton ovet lukosta AVAIMELLA 3. avaa kuskin ovi ja varmista että sisävalo syttyy 4. sulje kuskin ovi 5. lukitse kaukosäätimellä painamalla 4 kertaa peräkanaa ja painallusten välissä n. 1 sekunti Kannattaa vähän googlettaa ja kysyä Karaasilta neuvoa. Hollolassa on Laatuvaunu, mutta taitavat nykyään olla keskittyneet Jaguareihin. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
sj69 Kirjoitettu 12. Marraskuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 12. Marraskuuta, 2013 Selvä täytyypä kysellä ! Tuohon lukko systeemiin sen verran et minissähän täytyy aina lukot avata avaimella ei ne ei aukee käukosäätimellä vaan siinnä on ainoastaan hälytin ja käynnistyksen esto sitä kautta ! Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
minorv8 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2013 Raportoi Jaa Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2013 Ohessa tarinaa tehtaan manuaalista. Rohkea voi alkaa kokeilemaan tolta pohjalta :) Perimetric The perimetric alarm can only be set using the handset. Each door, the bonnet and the luggage compartment incorporates a switch that closes as the aperture is opened. When a switch is closed, an earth signal is sent to the alarm ECU on a PW wire for the driver and passenger doors, on a PK wire for the boot and on a PR wire for the bonnet. If a door is opened when the alarm is armed, the alarm ECU sends an earth on a PB wire to one side of the horn relay coil. Since the other side of the coil receives battery voltage on a P wire from fuse B6 in passenger compartment fuse box, the relay will energise causing the horn to sound. Once triggered, the horn will sound for a period of approximately 30 seconds - it can be silenced by pressing the plain button on the handset. Engine immobilisation The engine is immobilised when the perimetric alarm is set, inhibiting the engine primary electrical circuits. Immobilisation is removed when the LH handset button is pressed. The alarm ECU provides an earth on a WR wire (via the automatic inhibitor switch on a WLG wire in the case of vehicles fitted with an automatic gearbox) to one side of the starter relay coil. Since the other side of the coil is receiving battery voltage from fuse C8 the passenger compartment fuse box on a WR-WK wire, the relay is energised. Once this occurs, battery voltage is switched from link 4 in the engine compartment fuse box on an N wire via the MEMS relay module to the starter motor on an NR wire, with an immobilisation signal being sent to the MEMS ECM on a WS wire. Passive engine immobilisation Even if the car is not locked, the passive immobilisation feature will be enabled approximately 30 seconds after the starter switch is turned to the ‘OFF’ position and the driver's door has been opened. This state is indicated by the anti-theft alarm indicator light flashing. While the door is open, the anti-theft alarm indicator light illuminates continuously. In this condition, the engine can be re-mobilised by pressing the LH button on the handset before operating the starter switch. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
sj69 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2013 Kiitos tuosta tekstistä täytyy perehtyä siihen kun saa tuon toisen auton ekaks toimimaan :-) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään