Jump to content

entisöinti


Guest simoo

Recommended Posts

Kannattaisiko foorumi muuttaa semmoiseksi että kaikki esiintyisivät omalla nimellään ? Kaiken kaikkiaan Mini palstoilla on mun mielestä vältytty aika hyvin turhasta paskanjauhannasta ja provosoinnista vaikka toimitaan nimimerkkien välityksellä. Muiden merkkien palstoilla sitä on viljelty ihan liikaakin ja varsinaínen asia jää taka-akalle.

 

Autojen arvostelua tulee olemaan aina, siitä ei päästä minnekään. Ne jotka tuntevat mallit tarkkaan, tutkivat luonnollisesti uudet ja erityisesti "entisöidyt" tapaukset, on sitten kyseessä pilkuntarkka tai käyttöentisöinti. Teen sitä itsekin, enkä välttämättä tarkoita sitä pahansuovasti. Jos auton luukut ei istu, sen näkee silmällä mutta onko se sitten rakentajan laiskuutta vai onko ne istuneet edes tehtaalta. Itsellä on tekninen koulutus ja katson erityisesti teknisiä ratkaisuja. Esimerkkinä nykyiset VTEc yms ratkaisut, jotka vaatii apurunkomuutoksia. Varsinkin briteissä näkyy ratkaisuja jotka ovat täysin alimitoitettuja ja työn jälki on aika surkeaa. En laittaisi omaan autooni moisia.

 

Se mistä nykysukupolvea voi vähän ihan oikeasti arvostella on se lähdekirjallisuus. Hyvä korjauskäsikirja tai mieluummin useampi ENNEN KUIN lähdetään kiimassa purkamaan. Niitä löytyy sähköisenä netistä kun vähän kaivaa, löytyy myös ihan kirjana.

 

Niin ja makuasiat koskien esimerkiksi värivalintoja saa varmaan JOKAISEN arvostelemaan :-)

 

Ja jos jollekin on vielä epäselvää kuka olen niin nimi on Jukka Härkölä, toisella palstalla nimimerkki minorv8.

Link to comment
Share on other sites

nuu6 voi varmaankin kertoa mikä ahistaa keskustelussa.kerrohan myös nimesi ja yhteystietosi niin jos joskus tulevaisuudessa ake on kiinnostunnut niin ei tarvitse etsiä rakentajia jotka ei ole muutos katsastanut miniään joitten muutos prorentit ei ole otteessa

Link to comment
Share on other sites

muutosprosentit tarkoittaa suomen lain mukaan sitä jos miniin vaihdetaan esim lokasuojat ja naamapelti ja konepelti se pitäis näkyä myös rek.otteessa,mutta se ei ole vielä käytäntö kun ketään ei ole kyseenalaistanut aken käytäntöä.toivattavasti ketään ei kyseenalaista.

Link to comment
Share on other sites

Nyt kaikki Ministit,mobilistit ja muutkin rakentelijat Varpaillaan!!

Pian alkaa tapahtua ja kilpiä lähteä laittomista peleistä!

Todennäköisesti suurin osa MR-rekisteröidyistä autoistakin kutsutaan pian uusintakatsastukseen ja revitään kilvet.

Eihän tämä laki tietysti pelkkiä Minejä koske!!

:)

Link to comment
Share on other sites

käsittäkseni levyjarrut on ollut samassa keskustelussa aijemmin eri nimimerkkien kanssa toisella foorumilla eikä siellä paisuteltu ja haettu tukea toisilta miksi nyt haluat paisutella kaikkia juttuja onko varpaillesi astuttu.

Link to comment
Share on other sites

Tota noin, mites tää keskustelu livahti yhtäkkiä AKE:en ja muutosprosentteihin ? Tai AKE ei enää ole AKE vaan TraFi.

 

Mun Mini on muutoskatsastettu vuosia sitten mutta prosentteja ei ole merkitty rekisteriotteeseen koska 20 v sitten se ei ollut tapana. Se on myös muutoskatsastettu -96 luvanvaraisena muutoksena ahdintekniikalle mutta edelleenkään prosentteja tai tehorajoja ei ole rekisteriotteessa. Näitä autoja on paljon sekä Mini-piireissä että muissa merkeissä. Mykyään käytäntö on tiukempi ja prosentteja napsahtelee osittain turhistakin muutoksista. Niiden käytännön soveltaminen on kiinni yksittäisestä katsastajasta/konttorista. AKE:n prosenttiosuudet koskee kokonaisuuksia (esim. akselisto) mutta miten yksittäinen komponentti jyvitetään on sitten katsastajasti kiinni.

 

Jos joku vuosileimalla haluaa prosentit rekisteriotteeseen niin kyllä se minulle sopii, siinähän sitten ynnätään ne. Alkuperäistä löytyy vielä kevyesti se 50 prossaa, muun muassa se alkuperäinen takakelkkakin (on on siihen pitänyt yksi ruostekorjaus tehdä aikoinaan).

 

Simoo, kun kerran huutelet tuntevasi kaikki niin mulla ei ole hajuakaan kenen kanssa tässä vaihdetaan mielipiteitä. Mielelläni kuitenkin asian haluaisin tietää. Jos kantti ei kestä julkisesti ilmoittaa identiteettiä niin laita vaikka sähköpostia osoitteeseen jukka.harkola miukumauku dekra.com.

Link to comment
Share on other sites

olen ehkä pelkuri tai jotain muuta,mutta en paljasta omaa identtiteettiäni,siihen minulla on omat syyni.koska en paljasta niin pitäisikö minun tukkia turpani ja poistua takavasemalle tyhmineen juttuineen että en sotkisi asia linjaanne.jos olen loukannut jotain henkohtaisesti pyydän anteeksi,tarkoitus ei ole ollut loukata ketään vaan herätellä keskusteluja

Link to comment
Share on other sites

Mun on kyllä ihan rehellisesti sanottava, että minä kyllä yhtään ymmärrä sinun tarkoitusperiäsi???Enkä tulkintojasi??

Minä olen toisella palstalla "koirankoppi" nimimerkillä, ei se mikään salaisuus ole! Mutta en kyllä käsitä miten nämä keskustelut liittyy johonkin muuhun? Tai johonkin tuen hakemiseen?? Kyllä minä itse olen omien mielipiteitteni takana ja ihan omalla nimellä! Minä en ole loukkaantunut mistään, enkä koe kenenkään astuneen varpailleni! Miksi olisin?? Kyllä mielipiteitä maailmaan mahtuu!

Link to comment
Share on other sites

hieno asia ettet ole loukkaantunut,kommenttini ovat ehkä vähän erillaisia kuin yleensä,joten jo kertaalleni sanoin lopettavani kommenttini tällä foorumilla,joten nyt ois tarkoitus hävitä kokonaan täältä pois,mutta kun lupasin vetäistä hihasta niin myös sen teen,tapaamisiin

Link to comment
Share on other sites

No niin. Eiköhän se ollut tässä. Ylläoleva Mini1380:n huomautus oli kyllä tarpeeton. Yrittäkää sietää toisianne - meitä on niin monenlaisia. Monenlaisia entisöintejäkin.. Mutta kyllä mielestäni Mini pitää näyttää Miniltä ja varsinkin Cooper Cooperilta, ettei käy niin kuin tässä takavuosina Riksussa, että katsastusmies ei voinut hyväksyä Cooperia kilpiin koska se ei näyttänyt lainkaan Cooperilta, jota sen piti vanhan rekisteriotteen mukaan olla.. Hmm. Ja mitä sanoi AKE ?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...