Jump to content

Jälleen hajalla. Mini Cooper S Clubman 20tkm


Jussi

Recommended Posts

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Tästä ongelmasta löytyy MININ TSB:kin SI M11 02 07. TSB= Technical Service Bulletin. Tuosta löytyy googlettamalla ainakin lyhyt kuvaus. Myös BMW:n sisäisestä vikatietokannassa (Puma = Problem und Mebnahmenmanagement Aftersales) löytyy ohje nrolla 10686850-12 julkaistu 24.02.2009. Ainakin jenkkilässä ovat tuota viimeisintä versiota kiristimestä alkaneet asentaa.

 

Ulkomaisilla foorumeillahan tiedetään vian johtuvan jakopään ketjusta ja sen kiristimistä. Joillakin asiaa koitettu korjata useita kertoja, mutta vika useimmilla uusiutunut. Nyt ovat toiveikkaita tästä viimeisimmästä korjausversiosta. Myös 207 pösöissä jossa sama Prince-kone on samaa ongelmaa esiintynyt.

 

Masinoivat juuri joukkovalitusta: http://www.mini2.com/forum/2nd-gen-faul ... -poll.html

 

Itsehän en tuolla -07 ässä Cooperilla ole ehtinyt vielä kuin vajaan viikon ajella ennen vientiä takuuhuoltoon, mutta ainakin kerran pääsin jo tuon "Massikka"-efektin kokemaan...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Eli tässäpä koko SI M 11 02 07 (päivitetty maaliskuussa 2009):

 

http://www.w2ec.com/Mini_Chain_Tensioner.pdf

 

Itselläni mittasivat jakoketjun (PUMA 10686850-07) - ketju ok. Vaihtoivat ketjun kiristimen.

 

Olivat ainakin näennäisesti tutkailleet kytkimen/askin/vauhtipyörän narinaa, mutta eivät olleet löytäneet mitään vikaa.

 

Noh tänäänhän tuo kytkin sitten ilmeisellä varmuudella laukesi, joten ei voi kuin ihmetellä Espoon Laakkosen MINI huollon ammattitaitoa...

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...