Jump to content

Recommended Posts

Posted

Minin (CooperD-08) molemmat sivuikkunat "initialisoitiin" huollossa 6 kk sitten, mutta nyt vika on palannut: kuljettajan puolen sivuikkunaa suljettaessa se nousee ensin ylös asti mutta laskeekin sitten takaisin n. 10 cm. Ikkunan saa jotenkin kiinni kun pysäyttää sen juuri ennen yläasentoa, mutta karmittoman ikkunan pieni liike ovea avattaessa ja suljettaessa ei toimi enää.

 

Netistä löytyi pienin variaatioin monia ohjeita (Mini, BMW): yritin de-initialisoida ikkunan laskemalla sen alas, ja painamalla katkaisinta neljä kertaa alaspäin, ja sitten re-initialisoida käyttämällä ikkunan alhaalla, pitämällä katkaisimen pohjassa muutaman sekunnin, ja vastaavasti ylhäällä. Yläasennossa pidettäessä kuuluu välillä napsahduksia, jotakin tapahtuu? Mutta ei tästä ollut apua. Ei myöskään nyrkiniskusta kaiuttimen yläpuolelle.

 

Huolto arvioi että seuraavaksi pitää vaihtaa ikkunan moottori tai muita osia (250-300 eur), mutta en usko molempien ikkunoiden moottorien olevan samalla tavalla rikki. Epäilen tyyppivikaa, joka toistunee jatkossa usean kerrran vuodessa. Onko kellään tietoa pysyvästä korjauksesta, tai lisää ohjeita initialisointia varten?

Posted

Hei

 

Tästä ongelmasta on ollut jonkin verran keskustelua täällä foorumilla. Itselläni tuo vika korjaantui -08 Cooper D:stä softapäivityksellä Laakkosella, mutta osa on sanonut että myös niitä ikkunannostimien ohjausyksikköjä on jouduttu vaihtamaan. Se laatikko taisi sijaita jossain hanskalokeron alapuolella siinä A-pilarin alla. Itselleni tuo korjattiin takuuna 1½v sitten ja tosiaan ongelma ei ole palannut softapäivityksen jälkeen. Tuo ongelma oli todella kiusallinen.

  • 3 years later...
Posted

Sama ongelma täällä kuskin ikkunassa.  Lasinnostimen moottori vaihdettiin Laakkosella. Meni viikko, kun ongelma pikkuhiljaa palasi. Ensiksi ikkuna laskeutui ovea avatessa 2 senttiä, sitten kohta jo 5 senttiä, kunnes ei enää yhtään. Ohjelmoitiin uudelleen , tällä kertaa kesti kuukauden, nyt ei taas avaudu yhtään ja vaikea saada ikkuna kokonaan kiinni, kun se manuaalisesti kiinni laittaessa käy ylhäällä ja sit avautuu melkein puoleenväliin. Laakkosella puhelivat kanssa siitä korinohjausboksista ja sen vaihdosta. Kuulostaa kalliilta ja tuli samalla fiilis, et motti vaihdettiin turhaan, eikä maksanut töineen kun reilu 300 euroa. Pitänee soitella taas Laakkoselle, voi paska !

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...