minispi Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2011 Raportoi Jaa Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2011 Moro, Ilmaantui ongelma, johon toivoisin apuja foorumin puolelta. Konepellin avausvaijeri on ilmeisesti irronnut mekanismista konehuoneen puolelta, joten en pysty normikonstein peltiä avaamaan. Tietääkö kukaan miten tuon konepellin saisi auki ilman vaijeria? Saako lukon nyplättyä auki jostain kolosta? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
skithund Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2011 Raportoi Jaa Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2011 Konepellin avausvaijeri on ilmeisesti irronnut mekanismista konehuoneen puolelta, joten en pysty normikonstein peltiä avaamaan.Tietääkö kukaan miten tuon konepellin saisi auki ilman vaijeria? Saako lukon nyplättyä auki jostain kolosta? Mikäli kaapeli on irti (ei tunnu mitään vastusta, kun yrittää avata): Poistamalla kuskin puolelta rengaskotelon vuorauksen pääsee käsiksi avausmekanismiin. En tosin tiedä miten sitä käytetään manuaalisesti :) Vuoraus on muutamalla muoviruuvilla kiinni (kuva liitteenä). Mikäli kaapeli on kiinni (tuntuu vastusta), voi pyytää jotakuta painamaan konepeltiä keulasta alaspäin samalla kun avaat. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
minispi Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2011 Kiitos vinkistä. Itse asiassa tilanne ei ollut niin paha kuin luulin. Vaijeri olikin irronnut vain kahvan juuresta (metallinen tuki, johon vaijeri kiinnittyy). Sivupaneelia raottamalla pääsin tutkimaan rakennetta paremmin ja vaikuttaa aika heppoiselta. Metallinen tuki vääntyy helposti voimasta, joka syntyy avauskahvasta vetämällä, minkä jälkeen vaijeri pääsee lipsahtamaan pois paikaltaan. Taivutin tukea pyörän kotelon suuntaa, mikä näytti auttavan. Samalla voitelin myös konehuoneen lukkomekanismit, jotta ne ei jumittaisi niin helposti. Ongelman kohde on ao. linkin kuvassa osa numero 13 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=41&fg=35 Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Mini4Fun Kirjoitettu 22. Helmikuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 22. Helmikuuta, 2015 Nyt jäi R56 konepellin avausmekaniikka ns. käteen. Kerkerin vaihtaa lamput ja menin lisäämään pesunestettä mutta... Vaiheri edelleen kiinni avauskahvassa ja vaijeri liikkuu. Jo tain sisältä näköjään irtonnut. :( Pikku hiljaa muuttu jäykemmäksi ja jäykemmäksi. Idottelinkin jo tätä päivää. Pitänee varata huolto.. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Mini4Fun Kirjoitettu 22. Helmikuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 22. Helmikuuta, 2015 Nyt jäi R56 konepellin avausmekaniikka ns. käteen. Kerkesin vaihtaa lamput ja menin lisäämään pesunestettä myöhemmin mutta... Vaijeri on edelleen kiinni avauskahvassa ja liikkuu. Jotain sisältä näköjään irtonnut. :( Pikku hiljaa muuttu jäykemmäksi ja jäykemmäksi. Idottelinkin jo tätä päivää. Pitänee varata huolto.. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään