Jump to content

Konepellin avaaminen ilman vaijeria


minispi

Recommended Posts

Moro,

 

Ilmaantui ongelma, johon toivoisin apuja foorumin puolelta.

Konepellin avausvaijeri on ilmeisesti irronnut mekanismista konehuoneen puolelta, joten en pysty normikonstein peltiä avaamaan.

Tietääkö kukaan miten tuon konepellin saisi auki ilman vaijeria? Saako lukon nyplättyä auki jostain kolosta?

Link to comment
Share on other sites

Konepellin avausvaijeri on ilmeisesti irronnut mekanismista konehuoneen puolelta, joten en pysty normikonstein peltiä avaamaan.

Tietääkö kukaan miten tuon konepellin saisi auki ilman vaijeria? Saako lukon nyplättyä auki jostain kolosta?

 

Mikäli kaapeli on irti (ei tunnu mitään vastusta, kun yrittää avata):

Poistamalla kuskin puolelta rengaskotelon vuorauksen pääsee käsiksi avausmekanismiin. En tosin tiedä miten sitä käytetään manuaalisesti :) Vuoraus on muutamalla muoviruuvilla kiinni (kuva liitteenä).

 

Mikäli kaapeli on kiinni (tuntuu vastusta), voi pyytää jotakuta painamaan konepeltiä keulasta alaspäin samalla kun avaat.

Screen Shot 2011-08-15 at 10.53.05.png

Link to comment
Share on other sites

Kiitos vinkistä.

Itse asiassa tilanne ei ollut niin paha kuin luulin. Vaijeri olikin irronnut vain kahvan juuresta (metallinen tuki, johon vaijeri kiinnittyy).

Sivupaneelia raottamalla pääsin tutkimaan rakennetta paremmin ja vaikuttaa aika heppoiselta. Metallinen tuki vääntyy helposti voimasta, joka syntyy avauskahvasta vetämällä, minkä jälkeen vaijeri pääsee lipsahtamaan pois paikaltaan.

Taivutin tukea pyörän kotelon suuntaa, mikä näytti auttavan. Samalla voitelin myös konehuoneen lukkomekanismit, jotta ne ei jumittaisi niin helposti.

 

Ongelman kohde on ao. linkin kuvassa osa numero 13

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=41&fg=35

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Nyt jäi R56 konepellin avausmekaniikka ns. käteen. Kerkerin vaihtaa lamput ja menin lisäämään pesunestettä mutta...

 

Vaiheri edelleen kiinni avauskahvassa ja vaijeri liikkuu. Jo tain sisältä näköjään irtonnut. :(

 

Pikku hiljaa muuttu jäykemmäksi ja jäykemmäksi. Idottelinkin jo tätä päivää. Pitänee varata huolto..

Link to comment
Share on other sites

Nyt jäi R56 konepellin avausmekaniikka ns. käteen. Kerkesin vaihtaa lamput ja menin lisäämään pesunestettä myöhemmin mutta...

 

Vaijeri on edelleen kiinni avauskahvassa ja liikkuu. Jotain sisältä näköjään irtonnut. :(

 

Pikku hiljaa muuttu jäykemmäksi ja jäykemmäksi. Idottelinkin jo tätä päivää. Pitänee varata huolto..

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...