Jump to content

Recommended Posts

Posted

Moro,

 

Ilmaantui ongelma, johon toivoisin apuja foorumin puolelta.

Konepellin avausvaijeri on ilmeisesti irronnut mekanismista konehuoneen puolelta, joten en pysty normikonstein peltiä avaamaan.

Tietääkö kukaan miten tuon konepellin saisi auki ilman vaijeria? Saako lukon nyplättyä auki jostain kolosta?

Posted
Konepellin avausvaijeri on ilmeisesti irronnut mekanismista konehuoneen puolelta, joten en pysty normikonstein peltiä avaamaan.

Tietääkö kukaan miten tuon konepellin saisi auki ilman vaijeria? Saako lukon nyplättyä auki jostain kolosta?

 

Mikäli kaapeli on irti (ei tunnu mitään vastusta, kun yrittää avata):

Poistamalla kuskin puolelta rengaskotelon vuorauksen pääsee käsiksi avausmekanismiin. En tosin tiedä miten sitä käytetään manuaalisesti :) Vuoraus on muutamalla muoviruuvilla kiinni (kuva liitteenä).

 

Mikäli kaapeli on kiinni (tuntuu vastusta), voi pyytää jotakuta painamaan konepeltiä keulasta alaspäin samalla kun avaat.

Screen Shot 2011-08-15 at 10.53.05.png

Posted

Kiitos vinkistä.

Itse asiassa tilanne ei ollut niin paha kuin luulin. Vaijeri olikin irronnut vain kahvan juuresta (metallinen tuki, johon vaijeri kiinnittyy).

Sivupaneelia raottamalla pääsin tutkimaan rakennetta paremmin ja vaikuttaa aika heppoiselta. Metallinen tuki vääntyy helposti voimasta, joka syntyy avauskahvasta vetämällä, minkä jälkeen vaijeri pääsee lipsahtamaan pois paikaltaan.

Taivutin tukea pyörän kotelon suuntaa, mikä näytti auttavan. Samalla voitelin myös konehuoneen lukkomekanismit, jotta ne ei jumittaisi niin helposti.

 

Ongelman kohde on ao. linkin kuvassa osa numero 13

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=41&fg=35

  • 3 years later...
Posted

Nyt jäi R56 konepellin avausmekaniikka ns. käteen. Kerkerin vaihtaa lamput ja menin lisäämään pesunestettä mutta...

 

Vaiheri edelleen kiinni avauskahvassa ja vaijeri liikkuu. Jo tain sisältä näköjään irtonnut. :(

 

Pikku hiljaa muuttu jäykemmäksi ja jäykemmäksi. Idottelinkin jo tätä päivää. Pitänee varata huolto..

Posted

Nyt jäi R56 konepellin avausmekaniikka ns. käteen. Kerkesin vaihtaa lamput ja menin lisäämään pesunestettä myöhemmin mutta...

 

Vaijeri on edelleen kiinni avauskahvassa ja liikkuu. Jotain sisältä näköjään irtonnut. :(

 

Pikku hiljaa muuttu jäykemmäksi ja jäykemmäksi. Idottelinkin jo tätä päivää. Pitänee varata huolto..

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...