Jump to content

korinumero


salpa196
 Share

Recommended Posts

Nyt tuli isoja ongelmia... Olen omistanut vm -74 minin vuodesta -88 asti. Tosin se on poistettu rekisteristä -89. Nyt olen purkanut auton ja aloittanut ehostuksen ja huomasin, että autossa on kaksi erilaista korinumeroa!

Toinen on repsikan lattiassa ja toinen on sisälokasuojassa. Molemmat on erillisessä pellinpalassa stanssattuna.Lattiassa oleva numerosarja on 7 ja lokasuojassa oleva 9 merkkiä. Kumpikohan on oikea? Nyt ovat hyvät neuvot tervetulleita.... :'(

Link to comment
Share on other sites

Alustannumero mistä katsastus kiinnostunut on luonnollisesti sama mikä löytyy rekisteriotteesta.

Kumpikaan niistä irtolätkiin "meistetyistä" ei ole alustannumero!

74:n oikea alustannumero löytyy todennäköisimmin repsikan lattiasta Lattiapelliin meistettynä! Jos lattioista on jotain jäljellä niin rapsuttelet sitkeästi siitä repsikan lattiasta poikkipalkin edestä.

Link to comment
Share on other sites

Kuulostaa äkkiä siltä että sulla ei oo papereihin sopiva koppa sitten :D

 

Valmistenumeron pitää täsmätä johonkin koriin meistettyyn numeroon, minkään pistehitseillä/niiteillä kiinnitetyn laatan info ei Suomessa riitä.

Link to comment
Share on other sites

Jatka lattian rapsuttelua ja unohda pellinpaloihin meistetyt numerot.

Numero voi myös olla myöhemmin Suomessa lyötynä konehuoneeseen edestä katsottuna vasemmalle puolelle viistotukeen mistä johtosarja menee läpi ja joissain poikkeustapauksissa myös toiselle puolelle.

Link to comment
Share on other sites

Sitkeä raaputus palkitaan!! valmistenumero löytyi sieltä mistä pitikin eli repsikan penkin vierestä. Tosin ruosteen ja maalin alta.Ihmetyttää vaan se numerolätkä mikä oli korinumeron vieressä pellilätkään hakattu. Sekin näytti nimittäin alkuperäiseltä vielä näkyi hieman oranssia pohjamaalia. Anyway, yksi murhe vähemmän,jatkamme kohti uusia murheita... Kiitos teille jotka valoitte uskoa numeron löytymiseen. Epäilemättä joudun vielä monesti käyttämään asiantuntemustanne häikäilemättä hyväksi :D

Link to comment
Share on other sites

Hieno homma!

Ne peltilätkät numeroineen on kyllä ihan tehtaalla koriin kiinnitetty, mutta niitten merkitys on ainakin minulle jäänyt epäselväksi? Joku puhui joskus jostain varaosakoodinumerosta??.

Kukaan viranomainen ei kuitenkaan ole niistä numeroista kiinnostunut, eikä niitä löydy mistään auton dokumenteista.

Link to comment
Share on other sites

Sitten pitäisikin käydä korin kimppuun joka onkin melko lohduton näky, niin lohduton ettei kehtaa kuvaa laittaa... Allekirjoittanut oli saanut päähänsä 20 vuotta sittentehdä fippikeulan miniinsä ja purkanut keulan sisälokasuojia myöten aargh! Nooh, keula jäi tekemättä ja nyt pitäis tehdä "pientä "pintaremonttia. Kartoitankin seuraavaksi osaavia korihitsareita joilla kokemusta/halukkuutta ryhtyä kyseiseen pelastusoperaatioon. Mielellään Länsi Suomen alueella.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...