Jump to content

Oven sisällä vettä?


MiraG

Recommended Posts

Hei,

 

Iineksen (MC 2002) kuskinpuoleisen oven sisään kertyy jotain kautta vettä, joka a) likaa ikkunan kun ikkunan avaa ja sulkee esim. parkkihalliin ajettaessa, b) haisee todella tunkkaiselta ikkunaa nostettaessa ja c) aiheuttaa (ainakin kauhukuvissani  ;)) mitälie kamalaa korroosiota piilossa. Eilen pesin pahimmat kurat pois painepyssyllä, ja aamulla työpaikan parkkitaloon ajaessa lasi kastui aivan raidalliseksi.

 

MINI2.comin sivuilla tämä ongelma tuntui olevan tuttu, mutta lähinnä ihmiset olivat vain vaihdattaneet ikkunatiivisteitä kerta toisensa jälkeen. Onko tämän foorumin käyttäjistä kukaan löytänyt pysyvämpää ratkaisua tuohon ongelmaan?

 

Löysin Iineksen itselleni vasta pari kuukautta sitten, joten olen todella untuvikko MC:n tyyppivioissa.

 

t. Mira

Link to comment
Share on other sites

Mulla sivulasin etureunaan jää pienet raidat, kun lasi on pari kertaa ollut alhaalla. Se on varmaan se vika, minkä tiivisteen vaihdolla saisi hetkeksi pois.

 

En ole tutkinut, millaiset aukot Minin oven alareunassa on veden päästä ulos, mutta eiköhän tuota ongelmaa pitäisi lähteä selvittämään sieltä, eikä tiivisteistä. Ei kai ne ikkunantiivisteet voi millään olla niin tiiviit, ettei yhtään vettä pääsisi oven sisään. Lasi kun on kumminkin liikkuva, ja Minissä vielä kehyksetön :)  

Link to comment
Share on other sites

On siellä oven alareunassa reijät, mutten kyllä millään muista missä. Oven sisäverhoilun irroittamalla pääsee käsiksi siellä oven yläreunassa olevaan harja-/huulitiivisteeseen, jonka likaantuminen aiheuttaa ton raidoittumisen ikkunaan.

 

Itse oven verhoilun irroittaminen taas on melko helppo homma - riippuu tietysti siitä onko uskallusta. Ohjeet löytyy mini2.comista ja tarvittavia työkaluja n ainakin torx-avainsarja sekä talttakärkinen ruuvari. Jos tarvit lisää ohjeita tähän touhuun, niin mielelläni autan eteenpäin.

 

Itse olen pitänyt autossa melkein aina mukana ikkunanpuhdistusainetta, jolla nuo likaraidat saa pois näkyvistä. Niiden ilmestymiselle ei oikein voi mitään. Tuolla tiivisteen puhdistamisella ja silikoinnilla sain omasta MC-02:sta raidat pysymään poissa n. kuukauden.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...