Jump to content

jarrut ilmassa


bruuzna

Recommended Posts

kesän ajoihin miniä laittamassa.pienellä koe ajolla huomasin että vetää reilusti oikealle jarruttaessa.no katsoin vasempia jarru sylinterejä ja nestettähän siellä oli, vaihdoin ne.sitten perus ilmaus harjotuksia mutta poljiin aivan tunnoton niin päätin vaihtaa tiivisteet pääsylinteriin mutta eipä paljoo auttanut.pää sylinteri khyllä kehittää paineen. oon koittanut perus ilmausta, imeä ruiskulla ja työntää ruiskulla mutta eipä herää eloon. oliskos jollain ideaa että mikä oikeen mättäää jotta pääsis katsastelemaan

 

btw:miten päin säiliöiden(jarru/kytkin) kuulu olla, korkit tielle päin vai ohjaamoon päin ..... ;D

Link to comment
Share on other sites

en kauheest tunne vanhojen minien jarru'järkeilyä' mut jos sun tarttis vaik säätää vähän niitä jarruja? rumpujahan te kai paukuttelettee niis omissanne edessä ja takana  :P ja ilmaus.. se on kyl kahden miehen/naisen homma  ::)

 

en tiedä, neuvokaa te muut välillä  ;D

Link to comment
Share on other sites

Tämä ilmaus tuntuu olevan vaikea aihe..? ???

Kelaa kysymyksia, niin löydät heti useita aiheeseen liittyviä vinkkejä ym..

Jos et muuta ole ottanut auki kuin yhden pyörän sylinterit, eikä säiliö ole päässyt tyhjäksi, niin ei sen ilmauksen pitäisi olla vaikea aihe?? Oletko varmasti säätänyt kummatkin jarrukengat tarpeeksi lähelle??(molemmilla oma säätöruuvi!). Kysymyshän on kait rumpujarruista edessä!?

Jos kyse levyistä, niin onko ilmausnippa satulassa yläpuolella ylöspäin?

Korkit ohjaamoon päin.

Link to comment
Share on other sites

Ilmauksen aloittelit tietysti kauimmaisesta nipasta ja RAUHALLISESTI painellen! Ei kovaa survomista!

Niin pitäisi homma onnistua säätimestä huolimatta.

Kerran jo mainostin yksinkertaistakin yksinkertaisempaa ilmauslaitetta, jolla ilmaus onnistuu takuuvarmasti Yksin! Jos vain kaikki palikat on kunnossa/oikein kasattu.

Puolen litran pullo, jossa tiivis korkki. Korkissa läpivienti kahdelle letkulle.

Toiseen letkuun pääsylinterin korkki, jonka saa tiukasti kiristettyä säiliöön.

Letkun toinen pää korkista läpi säiliön pohjalle.

Toinen letku pullon toiseen läpivientiin.

Letkun toiseen päähän venttiili, jonka saa kytkettyä auton renkaan venttiiliin.

Renkaaseen noin kilo(max) painetta.

Pullo täyteen nestettä ja letkun korkki tiukasti pääsyl. säiliöön.

Venttiililetku renkaaseen ja nyt systeemi on paineistettu. (kaikki liitokset pitää olla tiiviitä)

Sitten vain kauimmaisesta lähtien lorottelee purkkiin kunnes ilmat poissa. Polkimeen ei tarvi/pidä koskea.

Sen jälkeen ei koskaan mitään ongelmia ilmauksissa!! ;)

Link to comment
Share on other sites

Ota malli mukaan ja lähde "mehupullokauppaan" ;)

Kierre aika harva, lyhyt ja karkee. Kyllä siihen saa ruuvattua muovisen tai pellisen korkin, vaikkei kierre just olisikaan.

Jos 1-piirisylinteristä on kyse.

Link to comment
Share on other sites

Itse olen tullut kylläkin toimeen Bilhelveten (/-teman) ilmauspullotyökalun kanssa... siinä on letkussa "takaiskuventtiili", jottei neste virtaa takaisin eli edestaas jarrupoljilkimen noustessa.

Siinä työkalussa täytyy muistaakseni joskus hieman säätää kuulaventtiilin painetta ettei letku lähde irti ilmausnipasta (liian tiukka jousi-> lyhennä).

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...