Jump to content

Recommended Posts

Posted

Olen vaihtanut etupäästä kaikki pallonivelet, alatukien ja reaktiotankojen puslat ja raidetangon päät.

Ennen vaihtoa oli lievästi haritusta, nyt aurausta melkein 2cm renkaiden takaosasta mitattuna verrattuna renkaiden etuosaan.

Raidetangon päät ovat yhtä monilla kierroksilla asennettu, kuin vanhat kierretty pois.

Voiko uudet osat vaikuttaa noin paljon? Olen vexlaillut autoa edestakaisin tallissa, mutta kannattaako autolla ajaa jonkun verran ennen kuin säätää aurauskulmaa jotta uudet osat asettuvat?

Osaako joku sanoa, paljonko haritusta pitäisi olla millimetreinä verrattuna renkaan etu- ja takaosaan?

Posted

Korjausoppaasta se löytyikin(yllätys ;)): 1,6 mm haritusta vanteiden reunoista mitattuna.

Missäköhan Turun seudulla voisi Minin viedä pyöränkulmien tarkastukseen jos kuitenkin

saisi vähän luotettavamman tuloksen kuin itse tehtynä?

Kaikkien korjaamoiden laitteet ei varmaankaan sovellu Minin tarkastamiseen... ???

Posted

Varmaan vaikuttaa uudet osat, eihän se tarvi olla kuin senttiä pitempi kierreosa.

 

Joo, Minin renkaat tulee harittaa aavistuksen verran. Oikea mitta on 1.6mm haritusta, mutta kotikonstein tuollainen "pilkku jotain" mittaus on aina vähän epävarmempi.

 

Niin, ja tiedoksi, ei ainakaan tuossa naapurkorjaamossa sitten saanutkaan laasereita kymppituumaisiin kiinni vaikka aluksi niin itsekin luulivat...

Posted

Ei tääkään käytännössä tartte ihan"pilkunviilausta" olla katuminissä. N. 1-2 mm haritusta ja helppo tehdä sisäkkäin menevä esim säätöputki. Sillain ne poikien Minitonnaritkin mittailtiin, ainakin silloin joskus. Ei siinä lasereita/penkkejä tarvittu ;)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...