Jump to content

Auraus/haritus


Sjannis

Recommended Posts

Olen vaihtanut etupäästä kaikki pallonivelet, alatukien ja reaktiotankojen puslat ja raidetangon päät.

Ennen vaihtoa oli lievästi haritusta, nyt aurausta melkein 2cm renkaiden takaosasta mitattuna verrattuna renkaiden etuosaan.

Raidetangon päät ovat yhtä monilla kierroksilla asennettu, kuin vanhat kierretty pois.

Voiko uudet osat vaikuttaa noin paljon? Olen vexlaillut autoa edestakaisin tallissa, mutta kannattaako autolla ajaa jonkun verran ennen kuin säätää aurauskulmaa jotta uudet osat asettuvat?

Osaako joku sanoa, paljonko haritusta pitäisi olla millimetreinä verrattuna renkaan etu- ja takaosaan?

Link to comment
Share on other sites

Korjausoppaasta se löytyikin(yllätys ;)): 1,6 mm haritusta vanteiden reunoista mitattuna.

Missäköhan Turun seudulla voisi Minin viedä pyöränkulmien tarkastukseen jos kuitenkin

saisi vähän luotettavamman tuloksen kuin itse tehtynä?

Kaikkien korjaamoiden laitteet ei varmaankaan sovellu Minin tarkastamiseen... ???

Link to comment
Share on other sites

Varmaan vaikuttaa uudet osat, eihän se tarvi olla kuin senttiä pitempi kierreosa.

 

Joo, Minin renkaat tulee harittaa aavistuksen verran. Oikea mitta on 1.6mm haritusta, mutta kotikonstein tuollainen "pilkku jotain" mittaus on aina vähän epävarmempi.

 

Niin, ja tiedoksi, ei ainakaan tuossa naapurkorjaamossa sitten saanutkaan laasereita kymppituumaisiin kiinni vaikka aluksi niin itsekin luulivat...

Link to comment
Share on other sites

Ei tääkään käytännössä tartte ihan"pilkunviilausta" olla katuminissä. N. 1-2 mm haritusta ja helppo tehdä sisäkkäin menevä esim säätöputki. Sillain ne poikien Minitonnaritkin mittailtiin, ainakin silloin joskus. Ei siinä lasereita/penkkejä tarvittu ;)

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...