Jump to content

Pyyhkijät


Tepa

Recommended Posts

nojoo... ton verran mäkin jo päättelin....

ja päättelin vielä lisääkin että värit on: maa + 1 nopeus+ 2 nopeus

mut sitten ne parkkeeraus nastat ja toiminta on vähän hakusessa? Toiseen taitaa tulla virtalukon takaa +12v mutta miten se parkkeeraus tapahtuu on mysteeri.?

Omaa kirjaa en oo vieläkään löytäny vaikka talli on käännetty ympäri. Ja minin omasta johtosarjasta ei oo yhtään johtoo jäljellä että ei sitä pistoketta niin vaan liitetä....

Että jos Jukka vaan muistat niin oisin kiitollinen!

Link to comment
Share on other sites

No joo, siihen valkoiseen tsydeemiin tulee ne 3 piuhaa. Katkaisijassa on 3 about 5 mm leveää nastaa L-kirjaimen muodossa. Siihen yksinäiseen (L-kirjaimen lyhyeen sakaraan) tulee sininen piuha. L-kirjaimen pitkällä sivulla on kaksi nastaa vierekkäin. Sinisen viereen keltainen, ja viimeiseen tulee punainen.

 

Onko sulla se 5 napainen pistoke olemassa ? Jos ei niin mulla on jossain jemmassa. Millaisella katkaisijalla sulla pyyhkijät on ?

Link to comment
Share on other sites

Jees se valkonen pistoke on kiinni mosassa. kytkintä en oo vielä valinnu (ei orkkis).

Eli sitten sininen on maa, keltanen 2 nopeus ja punanen 1 nopeus ja punasen viereen toiselle puolelle pitkää sivua virta-avaimen +12v. Parkkeeraus on kysymysmerkki ja yks nasta jäljellä mut tarviiks se jonkun releen? siis se parkkeeraus?

Link to comment
Share on other sites

Eipä löytynyt enää muuta kuin noi kaaviot joilla tein Miniin ja Minoriin sähköt Escortin ja Orionin viiksille.

 

Mutta siinä pistokkeessa on 5 piuhaa. Musta piuha on maa. Sini/vihreä (ULG) on hidas nopeus, puna/vihreä (RLG) on kakkosnopeus.

Elikkäs, jos musta menee maahan ja syötät 12V sini/vihreään piuhaan niin ollaan ykkösnopeudella. Kun katkaiset virran niin moottori pysähtyy. Sama jutska nopeammalla.

 

Parkki toimii siten että 5-napaiseen pistokkeeseen tulee 12V jännite vihreä/oranssi (LGO) tai pelkällä vihreällä (G) piuhalla. Kun heität katkaisijan OFFiin,  parkkikatkaisija yhdistää edelleen, virta palaa katkaisijalle ruskea/vihreää (NLG) piuhaa pitkin. Katkaisijan OFF asennossa on yhteys NLG ja ULG piuhan välillä ja virta kulkee takaisin moottorille. Moottorin pyörähtäessä kohti parkkiasentoa moottorissa olevan ison nailonpyörän alla oleva lipare katkaisee virran LGO ja NLG piuhojen väliltä.

 

Lyhenteet Lucasin värikoodeja piuhoille.

 

Oliko riittävän sekavaa ?

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...