Jantsa Kirjoitettu Maanantai klo 18:16 Raportoi Kirjoitettu Maanantai klo 18:16 Heips. Vaihdoin tänään sytkän osat (kansi, kärjet, tulpat, johdot, puola, konkka ja pyörijä) ja laitoin jälleen kiinni kaasarin ja pakosarjan. Ongelma on siinä, että lähtee hyvin kylmänä ja mielestäni käy hyvin, mutta kone lämpimänä starttaa h-e-i-k-o-s-t-i. Lisäksi putken päässä alkaa röpisemään enemmän, kun kone lämpenee. Noin 1,5 kk sitten otin kaikki irti, sillä vuoti pakokaasua konehuoneeseen (sarjan ja putken liitoksesta) ja kaasarin mäntä todennäköisesti jumitti. Mutta ennen tätä lähti aina käyntiin heti, oli kylmä tai kuuma. Kaasari ei enää jumita, pakokaasua ei enää vuoda, kulkee mielestäni hyvin ja autolla on kiva ajaa. Mutta olisi kiva jos käynnistyisi lämpimänä. Jonkin aikaa kesti, että sai vaivoin käyntiin, ajoin kaupasta tankille, mutta siinä parkissa alkoi tyhjäkäynti hiipumaan ja piti säätää tyhjäkäyntiä kovemmalle, että sai tankattua kanisteriin ainetta ja pääsi vielä kotiin. Alkaa nyt oma osaaminen loppumaan, ennen viime purkua säädin ja kokeilin, mutta ei menestystä. Tyhjäkäynnillä kun nostan kaasarin mäntää hieman, kierrokset nousee, mutta tasaantuu. Mielestäni mikään ei ole kaasarissa jumissa ja kaikki vaikuttaa minusta olevan ok. Onko Seinäjoen lähellä osaajaa, joka voisi auttaa selvittämään vikaa? Korvaan kyllä vaivan. Harmittaa kun auto kuitenkin toimi hienosti joku aika sitten ja tuntuu, ettei yksin pään hakkaaminen seinään vie asiassa eteenpäin. Jani Kirurgi 1
Jantsa Kirjoitettu Maanantai klo 18:33 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu Maanantai klo 18:33 Tämä projekti alkoi 2016, kun hain auton autohallista, jossa oli seissyt vuodesta 1987 lähtien. Pikkuhiljaa sitä on tullut töiden, perheen ja harrastusten ohessa laitettua. Nyt keväällä päätin, että aika on nyt ja hankin siirtoluvat ja ajoin auton säilytyspaikasta Kihniöstä Seinäjoelle ja kävin katsastamassa. Kansallisarkistoon on asiakirjapyyntö tehty, jos jossain vaiheessa saisi museorekisteröityä.
soppa Kirjoitettu Tiistai klo 07:32 Raportoi Kirjoitettu Tiistai klo 07:32 Moi, Itselläni oli joskus samankaltaisia ongelmia. Kylmänä hyvin käyminen vaikuttaa siltä, että seos on rikas ja kuumana ei lähde, koska seos on liian rikas. Itse laitoin seosta sen verran laihemmalle, että alkoi lähtemään käytiin myös kuumana Jantsa 1
Jantsa Kirjoitettu Tiistai klo 07:56 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu Tiistai klo 07:56 Moi, kiitos vinkistä! Kuulostaa ihan loogiselta. Ajattelinkin tänään vielä tsekkailla suuttimen tason ottamalla männän irti. Aiemmin kun säädin, tuntui että rikkaalla käy vaikka ruuvasin mutterin melkein pohjaan saakka. Resetoin sen ottamalla sillasta pari kierrosta alas ja siitä varttia kerrallaan suuntaan ja toiseen.
Turbo 69 Kirjoitettu Tiistai klo 15:47 Raportoi Kirjoitettu Tiistai klo 15:47 Ilmeisesti kyseessä Hs2 kaasari? Vai isompi? Saattaa olla neula kulunut, jos vieläkin rikkaalla, kun säätää kiinni päin. Minissä tosin yleinen ongelma lämpimänä, heti ajon jälkeen, ei meinaa lähteä käyntiin. Bensa höyrystyy. Kaasarin ja imusarjan väliin kun asentaa lämpöpellin. Yleensä alumiinia ja vähän levittävä pakosarjan päälle. Pystyy tekemään itekin. Auttaa paljon lämpimänä starttaamiseen. Epäilen kuitenkin neulaa, kulunut. Jantsa 1
Jantsa Kirjoitettu Tiistai klo 21:32 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu Tiistai klo 21:32 Moi, Kiitos vastauksesta, HS2 kaasari. Neulaa mietin itsekin, että vuotaako liikaa polttoainetta. Kokeilin kuumana liikuttaa mäntää ja kaikesta säätämisestä huolimatta se ei laskenut joka kerran aivan alas saakka, eli lisää säädetty ja kaasari ollut irti ties monettako kertaa Olisiko sitten ollut niin hilkulla, että kylmänä liikkuu ja kuumana ei. Huomenna pitää heittää lenkkiä, jos ei sada. Todennäköisesti laitan neulan tilaukseen. Kaasarin ja imusarjan välissä on noin 6 mm laippa ja pelti, jossa kiinni kaasu- ja ryyppyvaijeri + tiivisteet. Ihan suoraan lämpö ei ainakaan välity. Tuosta lämpenemisestä ja höyrystymisestä luin ja vaikka tänään lämmöt oli käyntilämpötilassa, niin mielestäni kohokammio ja kaasuttimen runko olivat yllättävän viileät näin käteen kokeiltuna, en toki tajunnut mitata. Onneksi on lomaviikko, niin ehtii paremmin ihmetellä.
Jantsa Kirjoitettu Keskiviikko klo 13:47 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu Keskiviikko klo 13:47 Hei. Mahtaako tuohon rikkaalla käymiseen vaikuttaa se, että holkki johon suutin asettuu on pykälän verran sillan alapuolella? Nyt vasta tajusin kun eilen kaasaria kokosin etten laittanut prikkaa sinne kokoonpanoon ja manuaaleissa kuitenkin sellainen ”jet bearing seating washer” on. Nostaakohan se prikka/simmi holkin sillan tasaan, vai onko tällä edes merkitystä? Jani
Jantsa Kirjoitettu Torstai klo 05:54 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu Torstai klo 05:54 Moi, aamulla purin kaasarin jälleen ja nyt kaikki näyttää paljon paremmalta. En ollut paljon ajatellut kun neulan kiinnitin mäntään, melkein pohjassahan se oli. Onneksi osaa nauraa itselleen ja pöljäilylleen. Tulipa vaihdettua sytkän osat etc. ja paljon kokemusta lisää. Toivottavasti tästä ketjusta on apua jollekin toiselle harrastelijalle. Kiitos jälleen tuesta ja mielenkiinnosta. Kohti uusia toimenpiteitä. Jani
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään