Jump to content

Mk1 j Mk2 korin osat


Recommended Posts

Kirjoitettu

Takavalot mk1 ja mk2 on ihan erilaiset. Vaatii peltihommia, vaihtaa kummimpäin vaan. Mk1 maski menee sisemmälle ja mk2 jää pintaan. Maskit käy kumpaan vaan.

Omasta mielestä mk1 on paremman näköinen, siihen tulee vielä yläpuolelle se kaari. Mk2:een tulee kehykset maskin reunoille ja konepeltiin. Konepellitkin on erilaisia.

Mk1:een voi vaihtaa isommat helpommin, toisin päin vaatii niitä hitsaus hommia sopivan pellin kera.

Ennen vanhaan vaihtoivat -60 luvun Mineihin uudempia isompia takavaloja, jotta näyttäisi uudemmalta. Nykyisin tehdään päinvastoin, jotta näyttäisi vanhemmalta. Ainakin Saksassa.

Ovet sentäs on vielä samanlaiset molemmissa.

Kirjoitettu
7 minuuttia sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Takavalot mk1 ja mk2 on ihan erilaiset. Vaatii peltihommia, vaihtaa kummimpäin vaan. Mk1 maski menee sisemmälle ja mk2 jää pintaan. Maskit käy kumpaan vaan.

Omasta mielestä mk1 on paremman näköinen, siihen tulee vielä yläpuolelle se kaari. Mk2:een tulee kehykset maskin reunoille ja konepeltiin. Konepellitkin on erilaisia.

Mk1:een voi vaihtaa isommat helpommin, toisin päin vaatii niitä hitsaus hommia sopivan pellin kera.

Ennen vanhaan vaihtoivat -60 luvun Mineihin uudempia isompia takavaloja, jotta näyttäisi uudemmalta. Nykyisin tehdään päinvastoin, jotta näyttäisi vanhemmalta. Ainakin Saksassa.

Ovet sentäs on vielä samanlaiset molemmissa.

Näin taitaakin muuten olla, et takavalot on hiukan huonompi vaihtaa. Olikin tuo iso aukko.

Käykö tuo mk2 konepelti/keulan pellit siis tuolla mk1 maskille? Vai pitääkö vaihtaa Mk1 konepelti Mk2 tilalle? Jos näin on, niin käykö Mk1 konepelti sitten suoraan Mk2 keulanpelteihin? 

Vähän kiehtoisi vaihtaa "vanhempaan" talven aikana. Btw. löytyyköhän näitä Mk1 takavalon peltejä tai konepeltejä vielä jostain?

Kirjoitettu

Jos meinaat laittaa mk2:een mk1 maskin kaikkineen, pitää konepeltikin vaihtaa. Siinä pitää sit olla tarkkana, että sarana kiinnikkeet sopii. Saattavat olla eri kohdissa. Muuten kyllä ovat sopivat keskenään. Mk1 konepelti on tasainen alareunasta ja 2:ssa on huuli listaa varten.

Jotain tarvike peltejä on joskus ollu, mitkä voi laittaa kumpaan vaan.  Kiinnikeiden puolesta. Yhden olen ite käyttäny.

Takavalon muutos peltejä löytyy Briteistä ainakin Sparesilta, ja miulta. Mutta en niitä myy. Oma tarve.

Kirjoitettu

Tarkemmin ajatellen, miulla vois olla yhdet ylimääräiset takavalojen alus pellit. Metsä raadosta leikatut.🤔.

Kirjoitettu
13 tuntia sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Tarkemmin ajatellen, miulla vois olla yhdet ylimääräiset takavalojen alus pellit. Metsä raadosta leikatut.🤔.

 

14 tuntia sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Jos meinaat laittaa mk2:een mk1 maskin kaikkineen, pitää konepeltikin vaihtaa. Siinä pitää sit olla tarkkana, että sarana kiinnikkeet sopii. Saattavat olla eri kohdissa. Muuten kyllä ovat sopivat keskenään. Mk1 konepelti on tasainen alareunasta ja 2:ssa on huuli listaa varten.

Jotain tarvike peltejä on joskus ollu, mitkä voi laittaa kumpaan vaan.  Kiinnikeiden puolesta. Yhden olen ite käyttäny.

Takavalon muutos peltejä löytyy Briteistä ainakin Sparesilta, ja miulta. Mutta en niitä myy. Oma tarve.

Konepelti taitaa olla jo Mk1, ainakaan siinä ei ole lippaa ja tuo Mk2 ylälista ei siihen istu. Ei saa kiinni kuin kulmista. Lähinnä siksi aloin miettimään tätä Mk1 maski muutosta.

Eli yhteenvetona voisin hommata Mk1 maskin hilppeineen ja ruuvata vaan paikoilleen? Laitoin yv:n sulle

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...