Mikael Bowellan Posted March 7 Report Posted March 7 ...Eli tuollainen ilmoitus. Kuva liitteenä. Auto on 2012 Mini Cooper S, "Rauno Aaltonen" special edition... nyt jäi Rane lähtäviivalle, onneksi ei keskelle EK:ta. Mutta huollon pojilla näyttäisi olevan työtä Pari kyssäriä... 1. Onko muilla ollut vastaavaa, ja mikä silloin oli vikana? Ja ennenkaikkea paljonko lompakko oheni... 2. Ilmoitus sanoo että autolla voi ajaa, kannattaako? Todennäköisin huoltopaikka on lähellä, parin kilsan päässä.
Juge Posted March 7 Report Posted March 7 Minisi on uudempi kuin meillä olevat bemariminit (2011 ja 2007), mutta niissä puolittain täytettynä ollut moottorin vikavalo oli ilmoitus viasta, joka ei estänyt ajamista. Vasta kokonaan keltainen moottorin vikavalo oli sellainen että kannatti oikeasti jättää ajaminen vähemmälle tai jopa lopettaa kokonaan. Ja ainakin kertaalleen kävi niin että puolittain täytetty moottorin vikavalo hävisi moottorin uudelleenkäynnistyksellä. Tämä oli 2007 Clubmanissa, ja puolittain täytetty moottorin vikavalo tuli siitä kun alkuperäisessä imusarjassa ollut jäätymisongelma kävi toteen. Mutta vika on kuitenkin sellainen johon ei varmuutta saa muulla kuin vikakoodien luvulla.
Mikael Bowellan Posted March 7 Author Report Posted March 7 Joo-o... eka teko oli antaa auton olla päivä pihassa ja kokeilla uudelleenkäynnistystä. Ilmoitus pamahti samointein, joten vika on olemassa. Alunperin en ollut itse ratin takana käynnistämässä kun tuo tuli, ja se taisi tulla silloin kun auto oli hetken käynyt kutenkin normaalisti. Ranehan ilmoittelee kyllä välillä mitä sattuu, mm rengaspainehälyjä on tullut usein ja siitä että avainta ei ole virtalukossa eikä autoa voi käynnistää (vaikka se on, ja käynnistyy kyllä ihan normaalisti).
Hateju Posted March 7 Report Posted March 7 Joku anturivika varmaan. Jos ei pidä ylimääräistä ääntä eikä kuumene ja öljyä koneessa riittävästi niin kestää körötellä huoltoon kyllä.
Mikael Bowellan Posted March 13 Author Report Posted March 13 Tänään kun ajattelin sitten ajaa auton huoltoon (aikaisin päivä mille sai tsekin) niin se ei enää lähtenytkään kunnolla käyntiin, pääasiassa vain startti pyöri ja moottori yski. Tilasin siis hinurin kun se on vakuutuksessa. Huollossa selvisi nopeasti mikä vika on: pakonokka-akselin säätösolenoidi. Mikään ei enää kestä, tuokin vain 12-13 vuotta Uusi solenoidi 98€... vielä ei tarvinnut myydä munuaisia, auton saanee huomenna takaisin. Vaihdatan samalla tulpat... Hateju 1
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now