Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nyt pitäisi viimein löytää syy mystiselle ryntäykselle tai nykäisylle joka tapahtuu r53 S:ssäni moottori jarruttaessa kun kierrokset laskevat n 1500 rpm kohdalle. Kyseessä on yksi sekunnin murto osan mittainen nykäisy tai ryntäys jonka jälkeen moottori jatkaa jarruttamista normaalisti. Vaivannut eri asteisesti jo melkein vuoden verran ja hankaloittaa esim risteyksissä ajoa. Auto käy muutoin hyvin eikä anna vikakoodeja. Kuorma päällä (esim ilmastointi) nykäys tulee aika tarkalleen 1600-1700 rpm kohdalla, ilman kuormaa 1300-1400 rpm kohdalla ja nykäyksen näkee kierrosluku mittaristakin. En osaa sanoa onko kyseessä mekaaninen vika esim välystä jossakin vai saako kone väärä informaatiota jostain anturilta ja "käynnistää" koneen hetkeksi kesken moottori jarrutuksen kun tuo tietty kierros saavutetaan. Missään muualla kierrosalueella ei ole ongelmia eikä myöskään kiihdyttäessä. Ainoastaan moottorijarruttaessa. Mitään imuvuotoja en ole löytänyt, tulppien vaihdolla ei ollut vaikutusta, moottorin kiinnikkeet on vaihdettu uusiin, samoin nokka akselin asentotunnistin kuten myös Map sekä mapT anturit ja happi anturit. Anturit on tarvike osia paitsi tuo nokka on orkkis.  Kokeilisin vaihtaa tuon ykkös happianturinkin alkuperäiseen mutta se on melkein 250e autokeskuksella enkä mielelläni lähtisi noin kallista ostamaan kokeilumielessä, kun ei 2 erillistä tarvike happianturiakaan tuonut mitään helpotusta asiaan.  Onko kenelläkään hyvä vinkkejä mistä voisi olla kyse?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...