Jump to content

Jupetee

Jäsenet
  • Viestit

    53
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Jupetee's Achievements

  1. -Ovipahvit, leyland-merkki ja konepellin etulista myyty - HS4 kaasari ja pako/imusarja myyty - Johtosarja myyty - Lohko& laatikko myyty
  2. - 1000cc lohko+vaihdelaatikko - 1000cc kansia 2kpl, hinta yhteensä 40€ (kuva) - vetarit kaksi sarjaa 40€ (kuva) - pako&imusarja (kuva) - ensiörattaita 2kpl 25€ (kuva) - ovet (sis, ikkunat) yht. 80€ (kuva) - johtosarja (täydellinen?) - bensatankki 20€ (kuva) - nokkapelti (vaatii hieman naputtelua) (kuva) - maski+ nokkapellin etulista 10€ (kuva) - 10" peltivannesarja 40€ (kuva) - vaihdekeppi...vanhempaan miniin(?) 10€ (kuva) - takavaloja+ etuvilkkuja+ rek kilven valo, kuvan satsi yht. 45€ (kuva) - konepellin merkkejä 5€ kpl (kuva) Leyland ja Mini L myyty - takaluukun saranat 2kpl 10€ (kuva) - sisävalo malli?? (kuva) - etukelkka, ok kuntoinen 60€ (kuva) - takalasi 40€ - takasivulaseja useita (mk3-4) 30€ pari - HS2 kaasari 20€ (kunnosta ei tietoa) - HS4 kaasari (kunnosta ei tietoa) - takaluukun mallimerkkejä 2 kpl mini1000 & 1 kpl mini 850 5€ kpl - oven kahvat mk 3/4 20€ pari - tuhkakupit eteen & taakse mk4 10€ - ovipahvit ruskeita pari - verton vauhtipyörä + kytkinkotelo 40€ - pre verton kytkinkoppa 15€ Nämä nyt ainakin tarjolla, osat Laukaassa. Pienemmät kilkkeet liikkuu postitse, isommat mielellään noutona tai mitenkä sovitaan... 0400 - 515 644 / Juha
  3. Ehjiä muovisuojuksia olisin vailla. -Juha 0400 - 515 644
  4. Ostetaan toimiva ja käyttökuntoinen täydellinen 45D virranjakaja. Juha : 0400 - 515 644
  5. Juu ei kuulu ei...tämä onkin mallia "billet" jakaja, eli akseli on modattu sopivan mittaiseksi kun A+ lohkoon ei jakajaa ollut. Toiminut kyllä tuollakin, kiinnitys lienee vanhasta tonnisesta se "haarukka-mallinen", mikäli vielä oikein muistan.. Täytyypä vielä kerran tarkastaa tuo jakajan asento, olisko pyörähtänyt jossain välissä niin paljon ettei sen takia käynnisty. Kärjetöntä tuohon olen vakavasti suunnitellut, toimisi varmasti paremmin koko alueella kuin tuon "museo"- mallisen jakajan kanssa...
  6. Pakko taas pyydellä täältä apuja kun ei enää oma ymmärrys riitä... Ongelman kohteena 1275 A+ motti HIF44 kaasarilla. Talven jäljiltä tankissa oli pieni liraus paskaa/limoittunutta bensaa, bensalinjaa on puhdistettu Fuel Cleanerilla, tankki ajettu tyhjäksi bensapumpun läpi, cleaneri + uutta bensaa 10 litraa tankissa, suodatin vaihdettu, kaasari purettu ja puhdistettu (kohokammion puolella oli jonkin verran harmaata mönjää). Virranjakajaan (25D) vaihdettu kärjet, konkka, pyörijä, kansi ja myös puola on uusittu (jossain vaiheessa kipinä katosi kokonaan niin vaihdoin kaikki hyllyssä olevat uudet kilkkeet sytytyspuolelle). Niin ja laturikin on ihan bränikkä. Nyt tulee kipinä kyllä nätisti joka tulpalle, bensaakin laite kyllä saa (tulpat kastuu kun vähän aikaa sahaa), mutta käyntiin ei vaan lähde kirveelläkään. Sytkää on säädelty vaikka ja kuinka mutta ei tunnu olevan oikein mitään vaikutusta asiaan... Puristukset koneessa ovat ok (noin 14). Mitäköhän siellä nyt talven aikana voi mennä noin paljon pieleen, syksyllä kuitenkin toimi vielä moitteetta ajokauden loppuun saakka.
  7. Jees, laitoin nyt tilaukseen painelaakerin, kytkinakselin sekä pääsylinterin korjaussarjan. Kotimaiselta toimittajalta osat otin, toivotaan että hilut kestäisi vähän pitempään kuin sen kolme polkaisua... Tämän jälkeen koko kytkinlinja poljinta ja nesteputkea lukuun ottamatta onkin sitten vaihdettu ja jos ei vieläkään lähde toimimaan ei enää paljoa jää vaihtoehtoja.
  8. Ei irrota käynnissä ollessaan lainkaan vaikka kuinka pumppaa... Taidanpa silti kokeilla ensin tuota pääsylinterin fiksausta ennen kuin alan purkamaan vauhtipyörää irti. Kytkin kun temppuili jo aiemminkin ja mikäli tämä olisi johtunut ensiörattaan jumituksesta luulisi ettei vika olisi poistunut tässä välillä työntötapin jatkamisella...
  9. Kummastakohan päästä nyt lähtis ongelmaa purkamaan... Pääsylinteri ei kummiskaan vuoda nestettä ja kytkinvipu ja paineasetelma kyllä liikkuu kun poljinta painaa. Ainoo mikä pisti silmään on että työsylinterin mäntä tulee ulos ääriasentoon kun työntötapin irroittaa kolostaan, onko tämä ok? Vanhassa työsylinterissä se jäi pohjaan, tosin se varmaankin oli jo muutoinkin finito...
  10. Okei, eli vauhtipyörän irrottamisella selviäis?? Toivottavasti ei ole kovin tiukkaan napannut vielä kiinni akselille.
  11. Tuota minäkin pelkäsin, onkohan oireeseen mitään muuta tehtävissä kuin ensiörattaan hoonaus... Kiinnostais kuin kilo paskaa lähtee nostamaan konetta taas pois, nimimerkillä reilut sata kilsaa se jo kestikin...
  12. Jupeteen kytkin mysteerin kakkososa on täällä taas :-\. Tähän asti tapahtunutta, kone saatiin kasaan, kytkinkin pelasi kuin junan vessa muutaman päivän, kunnes noin 100 kilsan yhtäjaksoisen ajon jälkeen lopetti toimintansa kotipihaan (onneksi). Tässä kohtaa tärkeilin asian olevan niin että vanha kumiletku lämpeni ajossa ja laajeni jonka vuoksi paine hävisi työsylinteriltä. Uudet osat (punosletku, työsylinteri ja työntötappi) tilaukseen, kytkinvivun olin vaihtanut jo aiemmin. Osat paikoilleen ja mitään ei tapahdu vaikka kytkintä ilmattiin vaikka kuinka. Nyt laitoin mutterin vielä työntötapin päähän ja kytkin irroittaa kun auto ei ole käynnissä, eli kakkonen pesässä ja kytkin pohjassa autoa voi työnnellä mielin määrin. Mutta kun vehkeen lyö käyntiin ei vaihteet suostu edelleenkään menemään päälle vaan auto alkaa heti ryömimään kun yrittää tarjota vaihdetta päälle. Mikä h******i tuota rakkinetta oikein mahtaa vaivata?? Hyvät ja vähän huonommatkin neuvot ovat taas todellakin paikallaan!!
  13. Jupetee

    mini ei starttaa

    Vikahan olikin nimenomaan siinä ettei se heittobendix lähtenyt liikkumaan kierteellä vaan jumitti ihan reilusti sinne päätyosaan, sitä sai kädellä vääntää ihan reilusti kun junttasi kiinni ennen kuin vapautui... Nyt viimeisen viilauksen jälkeen tuntuisi toimivan. Itse tulkitsisin vian olleen juurikin liian pienessä välyksessä bendixin ja päätyosan välillä. Voihan tuon lisämaadoituksenkin vielä lisätä, haittaahan siitä ei ainakaan olisi.
  14. Jupetee

    mini ei starttaa

    1. Näin minäkin jostain luin, myyjä vaan kysyi tätä ja suositteli voitelemaan akselin (kuulemma käyttävät spay-vaseliinia?) Laitoin siihen päähän lithium-rasvaa (valko-vaseliinia) ja nyt lopulta kun viilalla otettiin päätyosaa kapeammaksi tuntuisi toimivan.. Vaikuttaisi siis vahvasti pikkuriikkiseltä valmistusvirheeltä :-\ 2. Virtaa startti sai ja saa kyllä tarpeeksi, autossa on uusi akku jne..
×
×
  • Luo uusi...