Nyt kun kaivelin vähän lisää, niin näyttää siltä, että siellä pumpun päässä on kaksi liitintä X13441 (2-pin) ja X6975 (3-pin).
X13441:
pin1: väri RT (punainen) sulakkeelle FL4
pin2: väri BR (ruskea?) maihin
X6975:
pin1: väri GN/WS (vihreä/valkoinen) sulakkeelle F39
pin2: väri GE (keltainen) laturille (laturin päässä SW/GE (musta/keltainen)
pin3: väri VI/WS (???/valkoinen) diagnostiikkalinja mittariston takana olevan liittimen kautta kohti OBD-porttia
Tässä voi olla vuosimalli- ja varustelukohtaisia eroja.
Kytkiksen mukaan ohjaustehostimelle näyttäisi menevän johdot sulakkeilta FL4 jaj F39, sekä laturilta, + maadoitus ja vielä diagnostiikkasignaali liittimeltä X19527, joka taitaa olla OBD-liitin kuskin jalkatilassa.
Tässä voi olla vuosimalli- ja varustelukohtaisia eroja.
Ei kai niitä ole kuin kahta pituutta: Automaattivaihteisena osanumero 31 60 7 574 851 ja manuaalivaihteistolla 31 60 7 574 852.
Automaatin akseli taitaa olla noin 600mm, manuaalin noin 590mm.
5-vaihteisessa Cooperissa taisi olla sitten omansa.
Ongelma ei oikein kuullosta lukkofirman hommilta. En kyllä tunne Lukitusturva -firmaa. Onko heillä jonkinlaista erityistä Mini tai BMW -osaamista oman ydinbusineksensä sivussa?
Varmaan vaihdat myös vesipumpun ja termarin, sekä kampiakselin ja öljyn mittatikun o-renkaat samalla kun kuitenkin purat ne esiin? Nuohan ovat ne tyypillisesti öljyä vuotavat paikat.
Jos korjata haluaa, niin itse kokeilisin 3M 05900:lla. Sillä on tullut monet paljon surkeammassa kunnossakin olleet puskurit korjattua. Tosin äkkiä tulee halvemmaksi ostaa uusi lista, jos yhtään omaa aikaansa arvostaa.