Jump to content

Jantsa

Jäsenet
  • Viestit

    35
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    3

Jantsa last won the day on 21. Syyskuuta

Jantsa had the most liked content!

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

1 377 profiilin katselua

Jantsa's Achievements

  1. Olisiko jossain Seinäjoen läheisyydessä ylimääräistä rengasta, joka menisi varapyörän renkaana? Mallia kesä, kuviotakin saisi olla. Vanteita on itsellä, eli rengas riittää, mutta peltivanne renkaalla kelpaa myös.
  2. Kiitos kaikille tarjonneille, moottori ostettu
  3. Jantsa

    Mini 1000 nykii ajossa

    Moi. En tiedä mikä vaivaa, mutta öljyä pitää olla sinne luistiin painettavan tikun männän yläpuolelle, eli siihen liikkuvan luistin noin yläreunaan saakka saa laittaa. Liika öljy tulee pois. Itsellä ainakin ajon aikaiset ja tyhjäkäyntiin liittyvät ongelmat johtuneet kaasarista. Sitä kun on riittävästi purkanut, putsannut ja säätänyt on ongelmat poistuneet. Sytkän osia tuli samalla vaihdettua.
  4. Moi, Heitetään nyt tämäkin verkko vesille. Jos jollain olisi 850/1000 alkupään vaihteistolla oleva paketti ja tiedossa, että kuitenkin jollain tavalla toimivana irrotettu, olisin kiinnostunut. Oma auto säilyisi ajossa ja voisi huoltaa tätä sivussa. Pitäisi se saada laitettua -64 Austin Miniin. Mikäli koneen korjaustarpeet tiedossa, olisi se aina plussaa ja tietää varautua. Jani 0503469254
  5. Moi, Ostetaan penkin kuminen pohjamatto. Jos kiinnikkeet mukana niin iso plus. Jani
  6. Moi, Kannattaako moottori, kytkin ja vaihdelaatikko huoltaa, jos mikään erityinen ei tällä hetkellä huoleta? Ei mitään tietoa huoltohistoriasta, eikä ajetuista kilometreistä. Moottorin voisi siistiä ja maalata. Auto tulee olemaan talven muualla, mutta moottorin saisin kotiin. Muita hyötyjä on tietysti tyhjä konehuone ja sen voisi putsata ja maalata samalla. Samalla tietysti irrottaa ja huoltaa apurungon etc. Mistä voisi selvittää minimin, mitä kannattaa vaihtaa jos kone irti ja miten ylipäätään tunnistetaan vaihdettavat osat? Kannattaako tähän lähteä, jos ei ole kokemusta moottoreista? Tukena netti, korjausopas, kärsivällisyyttä ja päättäväisyyttä. Jani
  7. Moi, aamulla purin kaasarin jälleen ja nyt kaikki näyttää paljon paremmalta. En ollut paljon ajatellut kun neulan kiinnitin mäntään, melkein pohjassahan se oli. Onneksi osaa nauraa itselleen ja pöljäilylleen. Tulipa vaihdettua sytkän osat etc. ja paljon kokemusta lisää. Toivottavasti tästä ketjusta on apua jollekin toiselle harrastelijalle. Kiitos jälleen tuesta ja mielenkiinnosta. Kohti uusia toimenpiteitä. Jani
  8. Hei. Mahtaako tuohon rikkaalla käymiseen vaikuttaa se, että holkki johon suutin asettuu on pykälän verran sillan alapuolella? Nyt vasta tajusin kun eilen kaasaria kokosin etten laittanut prikkaa sinne kokoonpanoon ja manuaaleissa kuitenkin sellainen ”jet bearing seating washer” on. Nostaakohan se prikka/simmi holkin sillan tasaan, vai onko tällä edes merkitystä? Jani
  9. Moi, Kiitos vastauksesta, HS2 kaasari. Neulaa mietin itsekin, että vuotaako liikaa polttoainetta. Kokeilin kuumana liikuttaa mäntää ja kaikesta säätämisestä huolimatta se ei laskenut joka kerran aivan alas saakka, eli lisää säädetty ja kaasari ollut irti ties monettako kertaa Olisiko sitten ollut niin hilkulla, että kylmänä liikkuu ja kuumana ei. Huomenna pitää heittää lenkkiä, jos ei sada. Todennäköisesti laitan neulan tilaukseen. Kaasarin ja imusarjan välissä on noin 6 mm laippa ja pelti, jossa kiinni kaasu- ja ryyppyvaijeri + tiivisteet. Ihan suoraan lämpö ei ainakaan välity. Tuosta lämpenemisestä ja höyrystymisestä luin ja vaikka tänään lämmöt oli käyntilämpötilassa, niin mielestäni kohokammio ja kaasuttimen runko olivat yllättävän viileät näin käteen kokeiltuna, en toki tajunnut mitata. Onneksi on lomaviikko, niin ehtii paremmin ihmetellä.
  10. Moi, kiitos vinkistä! Kuulostaa ihan loogiselta. Ajattelinkin tänään vielä tsekkailla suuttimen tason ottamalla männän irti. Aiemmin kun säädin, tuntui että rikkaalla käy vaikka ruuvasin mutterin melkein pohjaan saakka. Resetoin sen ottamalla sillasta pari kierrosta alas ja siitä varttia kerrallaan suuntaan ja toiseen.
  11. Jantsa

    Vaihtaja/vaihdeongelma

    Oli mielenkiintoinen kuusituntinen näpertää kannakkeet tai lähinnä niiden kiinnikkeet paikalleen, mutta tulos oli hyvä. Laitoin myös vasemmalle alas yhden lisätuen. Eiköhän tällä pärjää tuennan osalta.
  12. Tämä projekti alkoi 2016, kun hain auton autohallista, jossa oli seissyt vuodesta 1987 lähtien. Pikkuhiljaa sitä on tullut töiden, perheen ja harrastusten ohessa laitettua. Nyt keväällä päätin, että aika on nyt ja hankin siirtoluvat ja ajoin auton säilytyspaikasta Kihniöstä Seinäjoelle ja kävin katsastamassa. Kansallisarkistoon on asiakirjapyyntö tehty, jos jossain vaiheessa saisi museorekisteröityä.
  13. Heips. Vaihdoin tänään sytkän osat (kansi, kärjet, tulpat, johdot, puola, konkka ja pyörijä) ja laitoin jälleen kiinni kaasarin ja pakosarjan. Ongelma on siinä, että lähtee hyvin kylmänä ja mielestäni käy hyvin, mutta kone lämpimänä starttaa h-e-i-k-o-s-t-i. Lisäksi putken päässä alkaa röpisemään enemmän, kun kone lämpenee. Noin 1,5 kk sitten otin kaikki irti, sillä vuoti pakokaasua konehuoneeseen (sarjan ja putken liitoksesta) ja kaasarin mäntä todennäköisesti jumitti. Mutta ennen tätä lähti aina käyntiin heti, oli kylmä tai kuuma. Kaasari ei enää jumita, pakokaasua ei enää vuoda, kulkee mielestäni hyvin ja autolla on kiva ajaa. Mutta olisi kiva jos käynnistyisi lämpimänä. Jonkin aikaa kesti, että sai vaivoin käyntiin, ajoin kaupasta tankille, mutta siinä parkissa alkoi tyhjäkäynti hiipumaan ja piti säätää tyhjäkäyntiä kovemmalle, että sai tankattua kanisteriin ainetta ja pääsi vielä kotiin. Alkaa nyt oma osaaminen loppumaan, ennen viime purkua säädin ja kokeilin, mutta ei menestystä. Tyhjäkäynnillä kun nostan kaasarin mäntää hieman, kierrokset nousee, mutta tasaantuu. Mielestäni mikään ei ole kaasarissa jumissa ja kaikki vaikuttaa minusta olevan ok. Onko Seinäjoen lähellä osaajaa, joka voisi auttaa selvittämään vikaa? Korvaan kyllä vaivan. Harmittaa kun auto kuitenkin toimi hienosti joku aika sitten ja tuntuu, ettei yksin pään hakkaaminen seinään vie asiassa eteenpäin. Jani
  14. Jantsa

    Vaihtaja/vaihdeongelma

    Jep, juuri näin
  15. Jantsa

    Vaihtaja/vaihdeongelma

    Ei ollut vaikean näköinen asennus, kun videon katsoi. Täytyy laittaa uudet kumityynyt ja moottori paikalleen, jonka jälkeen lisätukea. Oli aika näpertely niitä vanhoja kannakkeita irrotella, uudet ei varmasti mene sen helpommin paikalleen
×
×
  • Luo uusi...