-
Viestit
427 -
Liittynyt
-
Viimeksi vieraillut
-
Days Won
5
Sisällön tyyppi
Profiilit
Foorumi
Galleria
Kalenteri
Viestit kirjoittanut pensseli69
-
-
Mini 1000 -75
alueella Projektit
Itse bassolaatikko alkaa olemaan valmis ja osa peitelevyistä myös. Nyt vain odotellaan vahvistimia ja akkuja, no onhan tässä aikaa kun vasta ens vloppuna on kisat.

-
Kevyet 4-piste vyöt?
alueella Yleinen
kyllä sen painonlisäyksen huomaa, itellä nuo hifi vehkeet painoi noin 200kg(tuleva setti luultavasti enemmän) ja tällä hetkellä kuskien penkkien takaa ihan tyhjänä. Aivain kuin kaasu olisi keventynyt ;D omassa on ehkä reilu 80hv ja esim. apukuskin penkin puuttumista en huomaa,apukuskin puuttumisen kyllä huomaa. Mutta pääsee tuolla täyteenlastatulla rekan ohi vielä ;)
-
Mini 1000 -75
alueella Projektit
;D ;D Täälläpäs on hauskaa keskustelua ;)
Aika pitkällä ollaan musiikkiloodan kanssa. Ihan heti en ois uskonut että sisäpuolelta pinta tulisi maalipintaa vastaavaksi, ja tässä versioissa sisälle ei edes näe! Ite en ihan täysillä usko että db:t kasvaa jos pinnat on jopa vahattu,tietysti ilmavirta liikkuu paremmin jos ei ole esteitä.. no jokatapauksessa "portin" kaikki kulmat on pyöristetty,hiottu,paklattu,päälle hartsi ja se hiotaan ja maali päälle ja vielä vahaus,tosiaan sisäpuolelle ei edes näe.
Melkoisen ahdas sovitus on kaikki änkeä miniin mutta kun oikeassa järjestyksessä laittaa niin menee paikalleen. kuvanen ja jos ei näy niin täältä löytyy http://kuvablogi.com/nayta/2751559/

-
Mini 1000 -75
alueella Projektit
Tämän auton kohdalla kokeillaan paljonko ääntä saadaan ulos. Vanha laitteisto riitti mainiosti musiikin kuunteluun vaikka olisi vähän huonompikin kuulo.
Jos verrataan esim. auton virittämiseen taitaa tämä olla loppujenlopuksi halvempi lysti ;) Kiinnostusta ei varmasti olisi näin paljoo jos auto olisi normi corolla(löytyy käyttöautona) mutta kyllä se vaan saa monet hymyt korviin kun huomaa mistä se ääni tulee kun ajelee pitkin kyliä :) Ja saapahan mini(harvinainen näky painepuolella) tunnettavuutta tuollakin saralla,ja sitä bemariminiä ei lasketa tähän!
Ite tukkaan kyllä kuunnella volat kaakossa vaikka ei olisi yleisöäkään,sitten vanhana mietitään mikä kannatti ja mikä ei...
-
Mini 1000 -75
alueella Projektit
Vaihteeksi tuli olo että voisi muokkailla miniä, työn alla hifien parannus. Uusi bassolaatikko josta tulee refleksilaatikko. Melkolailla samannäköinen kuin entinenkin laatikko paitsi että laatikko on reilun 50litraa suurempi ja bassot sijaitsevat nyt yläpuolella. Hattuhyllyn kohdasta tulee ylös portti. Vahvistimet uusitaan ja ne tulevat laatikon etuseinään lasin alle, samalla lisätään pari akkua. Niistä lisää kun ovat kotona. Jos kuva ei näy tässä sen voi käydä katsastamassa http://kuvablogi.com/nayta/2745567/ .
Jokseenkin tuntui haastavalta laatikon teko yhteensä 14palaa + sitten tuleva portti. Tarkoitus oli kääntää elementit väärinpäin mutta säännöt kieltävät siis kisaamisen suhteen. B-pilareista eteenpäin oltava "alkuperäisen" näköinen ja bassot eivät saa ylittää takapenkkien korkeinta kohtaa..
Auto toiminut hyvin pikkuvikoja lukuunottamatta ja kilsoja varmaankin joku 5000km,nyt auto kyllä seisoo vaikka ajokuntoinen onkin. Oli kyllä melkoinen ero kiihtymisessä auto tyhjänä O0

-
Tuollainen olisi kaupan http://www.nettiauto.com/mini/one/3377150
-
Mini 1000 -75
alueella Projektit
;D Tälläsillä helteillä on vaihtoehto olla myös alasti ;) Jos tuosta vielä kerran rakentaisi hifipuolen uusiksi niin saa sitten olla, seuraavaksi pitäisi lähteä etsimään uutta projektia vaimokkeelle kun ei tahdo tällä nykyisellä saada pahemmin ajella, on se niin väärin ku pitää apparin penkillä istuskella ja käteen törkätään vielä kylmä olut O0 Siitä pitää kuulemma tulla 4paikkainen joten pienemmät hifit on tulossa ja ehkä jotain muuta erilaista,no ostetaan nyt se kori ennenkuin kerrotaan kaikki suunnitelmat.
Jos jollakin on suht hyvä peltinen mieluiten mk3,mk4 korinen mini ylimääräisenä ja edullisesti niin olen kiinnostunut.
-
Mini 1000 -75
alueella Projektit
Heh, kyllä tässä minissä pukeudutaan ihan omankokoisiin vaatteisiin :P ;D
Sen verran yritän muiden hermoja pidätellä kurissa etten kyllä illalla viitsi enää jumputella asuinalueella, vloppuna kävikin omia hermoja raastava tapaus kun ajoin kotipaikkakunnalle jossa oli suht isot markkinat ja ajelin siinä noin vartin musiikki päällä,voin sanoo että väki vähintään hymyili kun näki mistä se ääni oikein tulee.mutta siinä ajassa joku oli kehdannut soittaa äiteelle(vaikka olen kyllä ollut täysi-ikäinen jo ihan muutaman vuoden) ja sanoa hänelle että aivan kamalaa melua että koitappa laittaa pyöriin auto sinne 3-4tunniksi niin tiedät mitä se on. toiset vaan ottaa elämän niiiiin vakavasti ;)
-
Mini 1000 -75
alueella Projektit
Kyllä se on ruuvattu koriin kiinni, mutta ongelmana on se että pitää saada rakennettua isompi laatikko ja jostain sitä lisätilaa ois saatava. Ja kyllä sitä on jo jälkiä tullut ja uskon paineen olleen mukana ;) Oikealta takaa on hitsaus saumassa pieni halkeama(vesikourun kohdalla). Selvennykseksi musiikki päällä ei saa selvää edelläajavan rekisterinumerosta joten kyllä siellä vähän liikettä on.
Pellit ei pahemmin rätise,ainoastaan takaluukun kahva pärrää, mutta kyllä sitä vaimennusmattoa menikin ku pieneen kylään.
-
Mini 1000 -75
alueella Projektit
Joo kyllä siellä myllärinkadulla tulee ruuvailtua kun on tutuiksi tuleet mini velhot ;) Olisi siellä aika monta miniä mitkä kiinnostaisi moniakin. Yksi niistä oli viime kesänä tuning.fi:ssä esillä. EN oikein tiedä halutaanko siellä laittaa esille projektijuttuja jostain kumman syystä :P Tässä kuvatus Zeemaxin korisarjalla varustellusta ministä,moottori onkin asia erikseen:)
Tuosta Takatilan pelleistä vielä, ajattelin kyllä että poistaisin kaiken sieltä joten silloin en saisi tuollaisia tukia tehtyä,onko "turbo69:llä" mitään kuvia omasta muutoksesta?

-
Mini 1000 -75
alueella Projektit
tuli tuossa ensimmäisissä virallisissa kisoissa käytyä ja lukemat olivat ovet kiinni 134.1db ja ovet auki 138.6db, melkoinen ero. Täytynee rakentaa laatikko uusiksi refleksilaatikoksi ja isommaksi,mistähän sitä tilaa repisi :o Alkoi tuo hifi kisaaminen kiinnostaa sen verran että pakko sitä on yrittää saada enempi potkua. "normaali" kuunteluun tuo setti antaa jo melko hyvät hieronnat ;)
Kuinka tuo takapenkin selkänoja ja hattuhylly tukevat korin rakennetta? kulmista se on ainakin vain hepattu kiinni. uskaltaako sieltä poistaa ylimääräiset pellit niin että olisi takaluukkuun asti tyhjä tila? Ja jos uusia tukia pitäisi laittaa niin onko ideoita? hitsiä en millään haluaisi näyttää koska kori on maalattu ja vielä suht hyvä. onnistuuko liimaus?
-
Vanteet haluaisivat kovasti tien päälle! 450€
-
Mini 1000 -75
alueella Projektit
Tuli vloppuna mitattua paineet ja 134db lähti jytää. 2.sija irtosi tuolla tuloksella.
Auto toiminut suht hyvin paitsi että kytkinsylinteri vuotaa. Kilsoja taitaa olla reilun 2000km mittarissa.
-
Mini 1000 -75
alueella Projektit
Tuli tuossa vloppuna mielenkiintoinen tarjous ministä. Harvoin sellasia summia kuulee, mutta päätin olla myymättä kun sen verran on hikeä ja kyyneleitä lentänyt minin kanssa :P Työstä ei juurikaan olisi saanut korvausta,riippuen tietty mitä vaihtoautosta olisi kehdannut pyytää. Mutta nyt voi olla hyvällä mielellä että olisi siitä niin paljon saanut...
Kilsoista tuli mieleen että onhan niitä kilsoja jo paljon enemmän tullut ajeltua, vaihdoin harvemman perän enkä muistanut mittarin rattaita vaihtaa, nopeus näyttää juuri oikeaa eli mittarinheitto on otettu siinä kohdilleen.
Kilsoja on nyt reilu 1300km + 15% ;D
-
Mini 1000 -75
alueella Projektit
1000km on minillä päästelty, vilkut on menneet sekaisin,ilmeisesti rele sanonut itsensä irti. Kuskin ikkunan kisko tipahtanut kerran paikaltaan. Nopeusmittari leikkaa kiinni aina joskus :) eipä sitten muuta ole vielä ollut kun sai ensin niitä perus ongelmia kuntoon mm. jarrut,kytkin, sytkä ymym. Vloppuna pitää tarkastella kuinka monta ruuvia on tippunut,lähinnä muusiikin voimasta.
Kävin vähän hassusti tuon ikkunan mekanismin kanssa kun pääsi tippumaan helman päälle ja se halusi tehdä siihen merkkaukset :-\ täytyy kokeilla paikkailla jälkiä kun oliis vapaalla joskus.
Hieman on lähtenyt taas ideapankki pyörimään katon suhteen, rättikatto olisi kiva mutta taitaa olla liian kova projekti? onko kukaan koskaan tehnyt vastaavaa tai tietoisia kuinka paljon pitäisi autoa vahvistella? Toinen suunnitelma olisi lasikatto esim. pakun sivuikkuna jos sopivan kaareva löytyisi, se olisi helpompi toteuttaa. Konepeltiin olen myös raitoja suunnitellut, mutta pitäisi löytää toinen konepelti johon tekisi samalla pienen ilmanottoaukon. Nämä ovat siis talven pimeille illoille suunnitelmia paitsi konepelti :P
-
Austin Mini 1970
alueella Projektit
Mulla ainaki lähti nakuttamaan kun valolla sääti ennakkoa. Kai se on paras säätää korvakuulolla tuo minin ennakko niin tulee paras :)
-
MOBILIA 2010
alueella Uutiset
Täytyy vielä kommentoida omaa mielipidettä asiasta. Auto joka on tieliikennekelpoinen(eli siis oikeasti rakennettu niinkuin laki sanoo) on auto jolla sitten ajetaan eikä viedä näyttelystä toiseen railerilla ettei vaan tule kiveniskeämiä tai muuta vastaavaa. Suomessa on ihan persiistä laki mutta on sitä noudatettava siinä gategoriassa jos autoa näytellään tieliikenneautona. Tästähän tulee kipinä rakentaa sitten oikeesti hieno jolla ei voi laillisesti ajaa, vähän niinkuin noiden oman auton hifien kanssa kävi,ei mukamas kuulu musiikki ajon aikana ;D
Jos vain on mahdollista niin kaikki projektit jotka eivät ole valmiita tieliikenteeseen niin tottakai trailerilla näytille! Se vasta olisikin kiinnostavaa.
Ja ymmärrän mikaJ:n kommenttia mutta toisaalta oma vika jos tällästä koirankoppia rakentaa ajoon :P No ei tuo omakaan taida 100% olla laillinen vaikka katsastuksen läpäiseekin.
Ja jotenkin otsikon aihe karkasi kädestä ::)
-
Mini 1000 -75
alueella Projektit
Nyt on renkaat punnittu nollaan ja vanteiden/napojen pinnat putsattu, samalla vaihdoin toisen yläpallonivelen ja toisesta otin simmejä pois. 120km/h kokeilin(moottoritiellä tottakai,vai oliko se nyt taajamassa) eikä täristänyt. Tai siis ravistanut niin että leegot halkeilisivat suuhun ;D
Nyt on mobilia ainoastaan motivaatiosta kiinni.
-
Austin Mini 1970
alueella Projektit
Toivoko sama IDEFIX raadiossa tänään hyviä säitä lauantaille, iskelmällä kenties ;)
-
"Minilite" 12x5.5" vanteet (kuvan autossa kiinni). sisältäen hyvät kumit keskiöt ja pultit. hp.460€.
Sisälokasuojat ilmeisesti alumiinista.hp 50€
Löytyy myös jalopuuratti keskiöllä, hp 50€MYYTY
Puoli kesää kiinni olleet kromipuskurit,päitä hieman lyhennetty,ruostetta sisäpuolella vaikka olleet hetken vain kiinni hp.40€ 2kplMYYTY
Jonkinlainen ralliratti keskiöllä, kulumisen jälkiä hp.40€
Sivuikkunat eteen ja taakse,tuulilasi(pelkät lasit) yht 50€
Alkuperäinen maski -75 miniin,suht siisti 50€
kuvan luotipeilit 30€
Mieluusti en lähettele ja hinnat ovat noudettuna, lähimaastoon voin kärräillä korvausta vastaan. Osat Kristiinankaupungissa.
Yhteyttä voi otta puhelimitse 040-5272765 tai benjamin.myllyluoma@gmail.com
Vaihdossa voin ottaa konepellin tai iha ostaakkin jos jollain on ylimääräisiä.

-
Mini 1000 -75
alueella Projektit
Hmm tulipas mieleen että kaarien tekovaiheessa rälläkkä lipesi kumiin ja tuli sellainen pieni viilto, ei ole lähtenyt pullistumaan tai vastaavaa siitä kohtaa. Täytyypäs kokeilla painottaa kaikki renkaat nollille ja putsata kunnolla vanteet takaa ettei siellä ole epätasaisuuksia.
-
Mini 1000 -75
alueella Projektit
Länsi-Suomesta oisin tulossa ja reilun 250km olisi matkaa. Kyllä sitä tietty voi sitä yhdeksääkymppiä ajella, mutta töissä saa ihan tarpeeksi ajaa sitä vauhtia niin ei oikein innostaisi. Vakuutuspaprut on lähetetty mutta päätöstä ei ole vielä tullut.
Voisiko 10g heitto renkaissa vaikuttaa noin radikaalisti?
-
Mini 1000 -75
alueella Projektit
Nyt on ensimmäinen näyytely takanapäin. Olihan niitä ihastelijoita tai vihastelijoita kiitettävä määrä. Oli se vaan rankkaa seisoskella ja jutella autosta..mullaki oli tällänen vuonna... ;D Näyttelyssä oli toinenkin, tosin entisöity mini, harmiksi autot eivät olleet vierekkäin.
Tänään tein takaluukun valmiiksi, hyvää kuvaa ei tullut sitten millään vaikka kamera oli jalustalla. Minillä ajamiseen alkaa tottumaan ja hyvältä se tuntuu, ainut ongelma on että satasen kohdilla alkaa täryyttämään, mistä moinen voisi johtua? renkaat on tarkistettu eikä missään tunnu olevan klappia, yläpallonivelet ovat vähän löysät muttei ne klappaa. Jos tuon vian saan korjattua niin saatanpa tulla kääntymään Mobiliaan. Kilsoja on reilun 400km alla. Ja uusi mittari minkä vaihdoin tilalle leikkasi kiinni ja piti sitten sellaista mekkalaa että luulin laatikosta tulevan kaikki pihalle..kaippa tuo on vain kuiva kun aina välillä nopeusmittari alkaa heitteleen kuinka sattuu.



-
Mini 1000 -75
alueella Projektit
Se on tuollainen pienempi näyttely nimeltään Kauhajoki Car Show. Ei ole kyllä ihan viimeistelty olo kun en ole ehtinyt pieniä kolhuja paikkamaalailla mitä on kasauksessa tullut. No ehkä se on vain parempi että on käytön jälkiä ;)









Mini 1000 -75
alueella Projektit
Kirjoitettu
Luokkia on erilaisia, löytyy tosiaan luokkia joissa ei "Mökää" hirvittävästi lähde mutta mahdollisimman puhdasta ääntä, ja sen voi kyllä unohtaa minissä jos kisaamisen kannalta ottaa.
Omassa luokassa mitataan db:t, otetaan huomioon tyyli,asennus,auton ulkonäkö ym. Ja löytyy erilaisia sääntöjä,esim. elementit ei saa olla korkeammalla kuin takapenkin ylin kohta olisi ollut, b-pilareista eteenpäin oltava auton näköinen. Ja tämä on www.emmanet.fi :n puolelta. Sitten on maxboom jossa kisataan ainoastaan paineesta eli auton ulkonäöllä ei ole väliä, tai siis näin olen käsittänyt ja kun niitä autoja katselee niin joo niin se on ::)
Yllättävän vähän pellit römisee tai kuuluu musiikki ulos, kyllä sinne on sitä äänieristystä laitettukki.