Jump to content

Sisältö

Syöte päivittyy automaattisesti

  1. Viimeisin tunti
  2. Turbo 69

    Mini 1000 probleema

    Ei tarvii, sen pitäisi lämmetessä loppua. Käytä kuumaksi ja sitten jälkikiristys.
  3. Eilen
  4. Morjensta .Probleema on vaihdoin 1000 koneeseen kuparisen kannentiivisteen ja kiristin normaalisti.Nyt startatessa kannen etureunasta kuplii pakkasneste lohkon ja kannen välistä.Kysymys kuuluukin täytyykö kuparisenkannentiivisteen kanssa käyttää liimaa?Kansi ja lokon pinnat olivat puhtaat.Moottorissa oli vanha tiiviste massa.
  5. Esim. Tekniikkavikainen koko auto tai seuraavia osia. Osien värillä ei väliä,eikä pikkuviat haittaa. Konepelti (ei S) Etupuskuri Etulokkareiden takaosat Kaarilevikkeet Ovet Takatukivarret Laita YV jos jotain tarjolla.
  6. Viimeisin viikko
  7. korjaussarja tilattu mutta uusia satuloita ei enään valmisteta jospa joltain löytyisi hyllyltä?
  8. vielä ei ole tarjottu.
  9. Kaasarin kohon neulaventtiili ei pidä. Tai jos vuotaa alempaa, suuttimelle menevän letkun tiivistys ei pidä. Vissiin Hs 2 kaasari? Kytkimen oikuttelu, vaihtaisin ekana työsylinterin ja sen letkun. Sylinteri saattaa jumitella tai sitten letku rikki sisältä: ei laske painetta läpi. Museointiin se verran kommentoin, että hommia pirusti tiedossa, esim: värin vaihto, tuon väristä ei ollu -70 luvulla, eikä valkoinen katto kuulunu tavallisiin. Vain Cooper. Muutakin paljon. Pidä ennemmin tuossa kunnossa, siisti vaan konehuone. Sillä rahalla, minkä joudut käyttämään muutoksiin, maksaa tavallista vakuutustakin monta vuotta. Eikä sekään nykyisin paljon ole, noin 200€ kesä, riippuen yhtiöstä ja vakuutuksen tasosta. En ite ees harkitsisi museointia. Johan tuossa jo nyt on jotain -90 luvun lopun tyyliä. -70 lukuun matkaa pirusti..
  10. Tuollainen Mini 1000 vuosimallia 1974 tuli hankittua ajatuksena museorekisteriin laittaminen ja säilyttäminen. Auto on käyntikuntoinen, mutta kaasutin vuotaa bensaa eli se menee ekana pöydälle ja seuraava akuutti homma on kytkimen vian selvittäminen --> Kytkin on melko äkäinen ja välillä ei palauta ollenkaan, esim. laittaa pakin päälle ja kytkin polkaisee kytkimen pohjaan ja kun nostaa jalan kytkimeltä niin mitään ei tapahdukaan, eli auto ei liiku. Joku siellä taitaa kanittaa. Ajoittain myös kun polkee kytkin paikoillaan niin välillä kytkin menee helposti pohjaan, välillä polkin ei sitten millään mene pohjaan. Onko kellään mitään arvelua mistä kannattaisi vikaa lähteä etsimään? Kysymyksiä museoinnista: - onkohan nuo aluvanteet ja levikkeet este museoinnille - entä valkoinen katto? - entä se että auto ei ole alkuperäisessä värissä (aiemmin ollut mr. bean värinen, näkyy konehuoneessa) - mahdetaanko leopardilla päällystettyjä etuistuimia hyväksyä? - onkohan takalasien tummennukset hyväksyttäviä muutoksia? Käsittääkseni autossa saa olla aikalaisensa varusteita ja osia saanee korvata jos alkuperäisiä ei ole saatavilla.
  11. Olisiko jossain Seinäjoen läheisyydessä ylimääräistä rengasta, joka menisi varapyörän renkaana? Mallia kesä, kuviotakin saisi olla. Vanteita on itsellä, eli rengas riittää, mutta peltivanne renkaalla kelpaa myös.
  12. Aikaisemmin
  13. Kiitos kaikille tarjonneille, moottori ostettu
  14. Ostan minin.ei tarvii olla papereita,koppa saa olla huono,tarviin elinten luovuttaja omaan.itsellä pelkkä kori(hyvä) ja jtn pientä pisteosaa
  15. Laitoin yv.
  16. Mielellään etelä-suomen alueelta tai läheltä. 044 kaksi, nolla, seitsemän, nolla, kaksi, kaksi, yksi
  17. Myydään kori grilli. Haku Oulusta. 400€ 0400688298 Pekka
  18. Morjesta, oisko kellään foorumilaisella myynnissä uuremman mallin vaihdevivustoa ja keppiä? (Ei tunneli malli)
  19. Jantsa

    Mini 1000 nykii ajossa

    Moi. En tiedä mikä vaivaa, mutta öljyä pitää olla sinne luistiin painettavan tikun männän yläpuolelle, eli siihen liikkuvan luistin noin yläreunaan saakka saa laittaa. Liika öljy tulee pois. Itsellä ainakin ajon aikaiset ja tyhjäkäyntiin liittyvät ongelmat johtuneet kaasarista. Sitä kun on riittävästi purkanut, putsannut ja säätänyt on ongelmat poistuneet. Sytkän osia tuli samalla vaihdettua.
  20. Löytyykö joltain pikku Cooperin uusia jarrusatuloita tai niiden korjaussarja?
  21. Paljon on vettä virrannut monessakin joessa, mutta nyt ollaan tässä vaiheessa. Pari talvea vasta pikkuhiljaa tehny, kolmas edessä. Saas nähdä, miten etenee...
  22. -76 1000:nen. On toiminut ihan normaalisti koko kesän. Nyt ilmeni sellainen oire että 80km/h nopeudessa tasakaasulla hetken päästä alkaa nykii ihan vietävästi, laskee nopeutta niin hetkeksi helpottaa ja sit sama nykiminen. Jos pysähtyy ja lähtee uudestaan liikenteeseen toimii hyvin kunnes taas tasanopeus noin 80km/h. Pienillä nopeuksilla kaupungissa ei mitään ongelmaa. Kaasuttimena SU Hs4 ja perus kärkijakaja. Missä kohtaa se kaasuttimen öljyn pinta pitäs olla ? Vai mikähän sitä vaivaa ?
  23. Ostaisin venttiilikopan pultit jos jollakin ois jäänyttai mistä sais ??
  24. SE7EN

    Kuusseiska Vani

    jotenkin tuosta vanhasta osasta tulkitsisin että siinä on ollut kolme oheista kiinnikettä?
  25. SE7EN

    Kuusseiska Vani

    Miten nuo akkukiinnikkeet ja maadoitus on tehtaalta lähteneissä travellereissa/vaneissa.? Oisko jollain vaikka laittaa kuva ehjästä tapauksesta. ?
  26. Moi, Heitetään nyt tämäkin verkko vesille. Jos jollain olisi 850/1000 alkupään vaihteistolla oleva paketti ja tiedossa, että kuitenkin jollain tavalla toimivana irrotettu, olisin kiinnostunut. Oma auto säilyisi ajossa ja voisi huoltaa tätä sivussa. Pitäisi se saada laitettua -64 Austin Miniin. Mikäli koneen korjaustarpeet tiedossa, olisi se aina plussaa ja tietää varautua. Jani 0503469254
  1. Lataa lisää sisältöä
×
×
  • Luo uusi...