Jump to content

Minihän kulkee ilmalla


Guest .

Recommended Posts

:o

Tankkasin tänään Lahnuksessa 0832 ja seuraavan kerran vasta Siilinjärvellä 1436. Tankkiin meni 27,47 litraa. Mittariin kelautui 490,1 km ja aikaa meni siis 6h4min eli köröttelyä, mutta toisaalta säästyi 1 tankkaus. Matkanvarrella kävin ihmettelemässä Ahvenistolla. Max (todellinen)nopeus oli noin 105 eli mittari käväisi hetkellisesti 115:ssä. Pääasiassa nopeus oli 90 +/- 5 (mittarinopeus 95-105).

 

Tätä tankkausväliennätystä en tule heti rikkomaan. Tämän tuloksen tein ilman varakanisteria (onhan mulla AL-turva), mutta mikäli yrittäisin parantaa tulosta, pitäisi kanisteri olla.

 

Ja mullahan tankkiin sopii 29 litraa, eikä manuaalin ilmoittamaa 34:ää.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Kulutusseuranta meni pikkuisen pieleen ennätystehtailun osalta, tämän kuukauden kestäneen öljynvaihdon aikana. Hieman on ajotekniikalla, paikkakunnalla, bensalla, tähtien asennolla, yms. merkitystä, koskapa Siilissä Mini kuluttaa ~8 litraa satasella eli 2 litraa enemmän kuin Espoossa. :-? Taidan ollakin aika papparainen & tientukko Minillä liikkuessani... :-X Heh-heh. Viikonloppuna auton haku takaisin. Pääsee taas köröttelemään pikkuisen eli minimaalisesti. Pieni helpotus, kun äiteen TDIssä on varmaan mulle liikaa tehoa. ;D

 

Eli ei se Mini sitten lopulta ihan pelkällä ilmalla kuljekaan...

Link to comment
Share on other sites

  • 8 kuukautta myöhemmin...
Näköjään uudellakin pääsee pienellä kulutuksella (tässä koko käyrä). Onko joku foorumilainen tuon auton kuski? Hieman on eroa, kun parin foorumilaisen aiemmat lukemat olivat 8.0-8.5 l/100km, niin samanlaisella pelillä ajetaan nyt 6½ l/100km! Sanoisinko, että jonnekin kokoontumisajoihin lähtisin mieluummin omalla Minilläni ajamaan letkaa, jota vetää tuollainen 6½ kulutuksinen peli, koska luulen noihin isompiin kulutuksiin vaadittavan oman autoni huippunopeuden ylittäviä nopeuksia matka-ajossa... Ajotavat ja reittivalinnat vaikuttaa edelleenkin eniten. Kaikkeen kulumiseen ja kulutuksiin. Millainenkohan matkamittarinvirhe MINIssä on? Mulla talvirenkailla +3.0% ja vanhoilla kesärenkailla oli keskimäärin +3.7%.
Link to comment
Share on other sites

Mitä sä Siilinjärvellä? Tullaan juhannukseks Suomeen ja pyöritään sit ennen heinäkuuta varmasti Siilissäkin.
Oon Siilistä kotosin (syntymäpaikkakunta tosin Kuopio, jolloin juuri vähän aikaa vanhemmat asuivat siellä) eli siellä asunut täysikäiseksi asti eli päiväkerhot, ala-asteet, yläasteet, lukiot käyty Siilissä (ihan pienenä muutama vuosi Kuopio, Hamula, Joensuu), armeija Mikkelissä, yliopisto Kuopiossa. Espooseen muutin 1999 lopussa, joten kolmisen kymmentä vuotta olen Siilin lähiympäristössä asustellut. Käyn siellä vanhempien luona Pyylammella ja muitakin sukulaisia on seuduilla vaikka ja kuinka.

 

Tänä perjantaina ajan Siiliin viettämään äiteen järkkäämiä valmistujais-bileitä veljelle. Alunperin piti olla vasta juhannuksena, mutta oli kaikilla sukulaisilla muita menoja, niin ei saanut "tarpeeksi isoja" bileitä aikaseks... Ootko sinä siilinjärveläinen tai tunnetko sieltä paljon porukkaa? Itse oon jo 10v. vanhempi kuin Frederik (joka siis kolmekymppinen ;D ), joten suunnilleen sen ikäisiä jos tunnet, niin voin hyvinkin muistaa/tuntea...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Tuo uuden MINIn käyrä rupesi (toki offtopikiksi menee taas) sen verran kiinnostamaan, että on pakko kysyä arvioita samanlaisen auton omistajilta. Mikähän mahtaa olla vaadittu ajotapa, että uudella pääsee alle 6 litran kulutuksella? Matka-ajoa keskinopeudella 60 km/h? Kyseisen auton lukemissa mennään parhaimmillaan ~5 l/100km ja kun vertaa parin foorumilaisen käyriin, niin ero on valtava. Onko tuo kyseinen peli mahdollisesti diesel versio, mutta ilmoitettu vahingossa bensa-versioksi. Mulla oli sellainen käsitys että tolla ekalla uus-versiolla ei vielä olisi pitänyt olla mahdollista päästä noin pienillä lukemilla. Uudemmalla toki mennään reilusti alle tuon ekan... Oletin kyllä aiemmalla tiedolla, että MINI Cooper menee noin 8 l/100km ja S +2 l/100 ja nämä tiedot (tosin vain) hieman laskivat mielessä auton houkuttelevuutta...
Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...