Jump to content

Jarrujen paineentasaaja


salmin23

Recommended Posts

Moi

 

Kyllä kokonaista venttiiliä vielä saa, joko säädettävänä tai ei. Tässä olisi MK3:seen sopiva.

 

http://www.minispares.com/Product.aspx? ... %20EXCEP...

 

Minitroniltakin löytyy, ainakin listoilta.

 

Korjaus sarjaa ei taida olla tarjolla, ainakaan minä en ole sellaista nähnyt missään. Minullakin on siinä ja siinä venttiilin kunto, että pitäisikö sijoittaa uuteen. Mutta toisaalta taas ymmärtääkseni osa on sellainen että vaikkei se toimi ihan täydellisesti, jarrut on kuitenkin vielä kunnossa. Kunhan ei ole niin huonossa hapessa että venttiili on jumittunut kiinni estäen koko jarrunesteen pääsyn takapiirille...

 

 

Tästä asiasta on keskusteltu tällä palstalla aikaisemminkin, mutta viisaammat korjatkoon jos menee väärin:

 

Osahan on siellä sen vuoksi että liukkaalla (lue: asfalttia liukkaammilla pinnoilla) peräpää ei mene lukkoon (kevyt kun on) vaan pienentää takapäähän tulevaa jarrupainetta ja näin pitää auton suorassa äkkijarrutuksessakin... Ja jos venttiilin tiivisteet vuotavat, tai sylinterissä on syöpymiä, niin se ei sinänsä vaikuta jarrujen pitoon, vaan siihen että toimiiko tämä takajarrujen kevennys oikein...Mutta kun puhutaan jarruista, niin tämä tieto olisi hyvä varmistaa viisaammilta, ettei joudu tässä edesvastuuseen.. Turha osa se ei kuitenkaan ole, taitaa olla liian monta Minä kääntynyt takaperin jarrutuksessa, joten sen vuoksi se osa sinne on lykätty...

 

Itsellänikin on aavistuksen värivaihtelua venttiilin sylinterissä, kumit sinänsä on ihan kunnossa...Jos osa olisi vähän halvempi niin sen voisi vaihtaa ihan vaan varmuuden vuoksi...nyt vielä pohdin hetken...(kunnes joskus talven heikkoina hetkinä tilaan uuden)...

 

jos löydät korjasusarjan, niin kiljaiseppas tännekin päin...

Link to comment
Share on other sites

Kyllähän niitä osiakin joku tekee, jos uusia venttiileitäkin kasataan!?

Tai sitten venttiileitä on vanhoja paljon varastoja jemmassa ja joku tekee tiliä ;)

Uusi vena on sikamaisen hintainen.. Melkein kaikki mitä olen purkanut on ollut yllättävän hyväkuntoisia sisältä ja homma hoituisi sillä olemattomalla tiivisteellä.

Kannattaisko lähteä mallin kanssa kierrokselle hydr.firmoihin.

Link to comment
Share on other sites

Jos pelkät kumit (sylinterissä) on rispaantuneet niin kannattaa käydä ehkä myös karting liikkeessä kysymässä. Minulla on Tony-kartin ja Dinon runkoja, ja niiden jarrujen kumit on lähes sopivat (mittasin)...Jollain toisella merkillä ne voisi olla täysin sopivat...

 

samoin moottoripyörän jarrujen työsylinterissä on samanlaiset kumit...

 

Sitä isoa rengasta (kumihuuli siinä männän leveässä päässä) en sitten tiedä saako mistään..

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...