Jump to content

1279 moottori


tomppa76

Recommended Posts

Jos tarkoitat vakiomoottoria niin koko on 1275, ei 1279. Vakioporaus on 70,61 mm, seuraava yilkoko 1293 (71,12 mm)

 

Jos 1000 ja 1275 koneet on samaa ikäluokkaa niin vaihteistot ovat vaihtokelpoiset. Peränvälitykset voi olla erilaiset, tyypillisimmin 1000 koneessa on 3,44 välitys, 1275 voi olla sitten jotain muuta riippuen mistä mallista se on kotoisin.

 

1000 laatikko voi olla joko tunneli- tai tankovälitteisellä kepillä, tais vaihtua about 1974/75.

 

Vauhtipyörä ja kytkin samassa laatikkotyypissä periaatteessa samat, kytkimen painelevyissä ollut eroja. En tiedä saako enää kovin montaa eri versiota.

 

Suurin ero vauhtipyörässä/kytkimessä tuli A+ moottorien myötä (ns. Verto-kytkin)

 

Onko tietoa vuosimallista / laatikkotyypistä ? Olis helpompaa rajata  vaihtoehtoja ?

Link to comment
Share on other sites

Jos sulla on 79 mini niin käytä tankovälitteistä lootaa koska sulla on siihen vaihteensiirto olemassa. Korin keskitunnelin muoto on erilainen joten joutuisit värkkäämään kiinnitykset tunnelimalliselle vaihteensiirrolle.

 

Kumpi sitten on parempi on varmaankin makuasia. Kunnossa ollessa molemmilla hoituu asia. Oma suosikki on tunnelimallinen.

 

Eli 1000 kone veks ja 1275 tilalle. Tarvitset 1275 malliin tarkoitetun kytkimen levyjousen ja ensiovetopyörän. Koneen spekseistä riippuen ehkä isomman kaasarin.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...