Jump to content

1279 moottori


tomppa76
 Share

Recommended Posts

Jos tarkoitat vakiomoottoria niin koko on 1275, ei 1279. Vakioporaus on 70,61 mm, seuraava yilkoko 1293 (71,12 mm)

 

Jos 1000 ja 1275 koneet on samaa ikäluokkaa niin vaihteistot ovat vaihtokelpoiset. Peränvälitykset voi olla erilaiset, tyypillisimmin 1000 koneessa on 3,44 välitys, 1275 voi olla sitten jotain muuta riippuen mistä mallista se on kotoisin.

 

1000 laatikko voi olla joko tunneli- tai tankovälitteisellä kepillä, tais vaihtua about 1974/75.

 

Vauhtipyörä ja kytkin samassa laatikkotyypissä periaatteessa samat, kytkimen painelevyissä ollut eroja. En tiedä saako enää kovin montaa eri versiota.

 

Suurin ero vauhtipyörässä/kytkimessä tuli A+ moottorien myötä (ns. Verto-kytkin)

 

Onko tietoa vuosimallista / laatikkotyypistä ? Olis helpompaa rajata  vaihtoehtoja ?

Link to comment
Share on other sites

Juu kone oli 1275 sen vuosi mallista ei tietoa

Mutta se 1000 on -79 ministä mikä mulla työn alla

Mitta samanlaiset näyttää olevan kumpi on parempi tanko vai tunneli??

Rattaat samat molemmissa laatikoissa ainut perän välitys eri mutta ajattelin vaihtaa sen.

Link to comment
Share on other sites

Jos sulla on 79 mini niin käytä tankovälitteistä lootaa koska sulla on siihen vaihteensiirto olemassa. Korin keskitunnelin muoto on erilainen joten joutuisit värkkäämään kiinnitykset tunnelimalliselle vaihteensiirrolle.

 

Kumpi sitten on parempi on varmaankin makuasia. Kunnossa ollessa molemmilla hoituu asia. Oma suosikki on tunnelimallinen.

 

Eli 1000 kone veks ja 1275 tilalle. Tarvitset 1275 malliin tarkoitetun kytkimen levyjousen ja ensiovetopyörän. Koneen spekseistä riippuen ehkä isomman kaasarin.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...