Jump to content

Millä eri koneella


Guest mini-75

Recommended Posts

On joku toinenkin Mini ollut joskus Maxin koneella ajossa.Tiedä sitten oliko laillisesti katsastettu.

Kaatui kyljelleen miniclubin ratapäivillä Alastarossa, joskus ehkä lähemmäs 20v sitten.

Muistaakseni oli joku möykky konepellissä??

Mulla voi jossain sekavassa kuva-arkistossa olla kuvakin??

Link to comment
Share on other sites

80luvulla maileri muutoskatsastettiin 1750 maxin koneelle niin viranomaisten mukaan ei oltu tehty yhtään niin mittavaa muutuskatsastusta maileriin tai miniin.kun yksi saadaan muuttettua niin jatkossa on helpompaa tehdä muuttoskatsastuksia tällä saralla,eli mini on voinnutkin olla laillinen?

Link to comment
Share on other sites

minkälaisia muutoksia täytyy tehdä miniin että saa opelin 18 koneen laillisesti kilpiin mahtuuko minin konehuoneeseen vai täytyykö laitta flippikeula ja leikkaa sisälokarit pois.tälläinen kiinnostais laittaa miniin.

Link to comment
Share on other sites

kyllähän mä uskon jos säkin mghgt67 vai mikä se oli just kaveri kirjoitti et alle 16cc koneita saa miniin laittaa laillisesti.MGHGT67 ei ihan kaikkia pidä ottaa todesta mitä kirjoitetaan sivuille mut kyl sä voit soittaa viroon ja kysyy vahvistusta sieltä asiaan

Link to comment
Share on other sites

Ek kirjoitti aiemmin:ilman poikkeuslupaa eli muutoskatsastuksella voit laittaa koneen 1593,75cc ja teho 112,8hp ja paino(laatikko+kone) n.190kg Ooppelin 1,6l kone on p79mmxi81,5mm; ei siis täytä eo.sääntöä.

 

En ole niin totinen poika,että kaiken ottaisin todesta, mutta kun ............ Voin kyllä soitellakin Viroon tai jopa käydä siellä.

Link to comment
Share on other sites

En ole saanut itseäni enkä ketään muutakaan hengiltä vaikka mun clubissa onkin ahdin, ollut jo vuodesta -96.

 

Mitä viroon tai mihin muuhun EU maahan tulee niin voihan niihin soitella ja käydä ja jäädä vaikka asumaan. AKE ei valitettavasti ole pätkän vertaa kiinnostunut siitä mitä muut hyväksyvät. Esmes semmoinen hauska peli kuin Vauxhall Monaro LS sarjan V8 koneella ja remmiahtimella on briteissä myynnissä mutta jostain syystä sitä ei Suomessa saa kilpiin. Se siitä yhtäläisestä sisä(siittoisesta)markkinasta.

 

Elikkä sen vajaa 1600 cc ja about 110 heppaisen saa muutoskatsastamalla Miniin ilman kummempia lupia. Mut muistakaa sitten se että kaikki muutoskatsastukset = paperit siunataan AKE:ssa. Ei siis niin kuin ennen, että konttori hoiti homman loppuun.

 

jokiselle kysymys että tarkoittatko tarvaisen 1,6 litraisella projektia joka oli kaupan nettiautossa loppuvuodesta ? Ei varmasti saa Suomessa kilpiin, oli tekijänä kuka hyvänsä. Enkä usko että pirssiin olis lupia vaikka kuinka myyjä näin väittäis. Jos ei ole aikomusta laillistaa autoa niin silloin voi laittaa vaikka v12 koneen miniin.

Link to comment
Share on other sites

Hohhoijaa, täällä sitä spekuloidaan, vaikka olen vain puhelinsoiton päässä niin ei tarvisi netistä lukea mitä kaikkea autossani on, ei ole tai tulee/ei tule ehkä olemaan.

 

Auto on leimassa 1500 cc papereilla. En ole koskaan väittänyt kenellekään, en netissä enkä puhelimessa saatikka renkaanpotkijoille, että siihen olisi luvat isommalle koneelle tai että olisin sellaisia edes hakenut tai hakemassa. Suomessa on jo nyt ihan tarpeeksi vaikea harrastaa autoja tässä pykäläviidakossa, ja lupien hakeminen tulee vastaisuudessakin vain vaikeutumaan eikä oman autoni kohdalla koskaan ole ollut sokeana päämäärä saada sitä kilpiin.

Link to comment
Share on other sites

Hauskaa luettavaa!!!

Jos hommat on hanskassa, niin siitä 1,5 koneesta saa varmasti sellaiset tehot ulos kun ripeän kulkuinen Mini vaatii!

Ja jos ns. "laittoman" tekee, niin kaikki kalpenee kuitenkin Vikun V8:n rinnalla:)

Link to comment
Share on other sites

kovaa keskustelua mutta eiks aina mini piireissä ole tiedetty, kommentoitu tai arvosteltu toisten autoja ja tekemisiä.vaikka ei aina olla oltu asioista ihan täysin perillä.ottakaahan vähän rennommin ei aina pidä olla paras ja aina oikeassa

Link to comment
Share on other sites

Jos mä haluan harrasteauton jossa ei ole Minin moottoria, niin mä hommaan jonkun toisen harrastepelin kuin Minin:)

(Huom. Henk.koht mielipide ja koskee vain itseä!)

Toisten rakentelemia värkkejä on hieno ihmetellä!!

Mut jos sille tielle lähtee, niin on sinne vaihdettava jotain muuta kuin tavallisen Japsiperheauton mylly!!:):)

(toivottavasti tiukkapipoisimpienkin huumorintaju riittää! Ei siis hernettä nenään!)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...